AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #1 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg har hatt økonomiske problemer før og mye gjeld. I dag er endelig alt nedbetalt, men det står fremdeles oppført i selvangivelsen min. Jeg har nå 200.000,- på bok til å dekke EK og fått ny jobb hvor jeg har en årslønn på ca 450.000,-. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke tør å søke, føler jeg kommer til å få avslag pga tidligere gjeldssituasjon uansett? Også synes jeg det er så utrolig pinlig hvis de tar det opp.. Noen som har noe innspill? :-( Anonym poster: 92cba750f22024dc2c6bbcc905500ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #2 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg synes du bare må være ærlig om det, hvis det ikke er slettet fra offentlige systemer enda så vil de jo kunne finne ut av det uansett når de kredittsjekker deg. Du vil jo nå kunne vise til en inntekt og en egenkapital, men det er viktig å kunne sakling og tydelig legge frem betalingsvilje. Lag et månedbudsjett i Excel med alle kostnader og vis banken hvor mye du har tilgjengelig til å betale ned gjeld og til langsiktig sparing av buffer hvis noe skulle skje. Anonym poster: 144b8f6d27ee13bdc8530030b49153d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 16. mai 2013 #3 Del Skrevet 16. mai 2013 Du kan jo søke på nettet, trenger ikke nødvendigvis snakke med banken. Jeg får godkjent finansieringsbevis fra Skandiabanken utenå snakke med noen som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. mai 2013 #4 Del Skrevet 16. mai 2013 Hva er det verste som kan skje? At du ikke får lån. Men siden du har en god inntekt og god egenkapital, tror jeg du har gode sjanser. Det er bedre å møte personlig, så skal du være ærlig at du hadde problemer, men ryddet opp i det og har lært av feilene dine. Lag budsjett, vis banken at du mener alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 17. mai 2013 #5 Del Skrevet 17. mai 2013 Bit tenna sammen og søk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #6 Del Skrevet 17. mai 2013 Har du spart opp 200 000 i egenkapital over kort tid, så teller det veldig positivt hos banken. Jeg hadde et år uten inntekt pga. reise, men sparte opp hele egenkapitalen min på ett år, det var veldig positivt hos min bank. Du kan fint sende søknad på nett, skriv en forklaring på gjelden som dukker opp på kredittsjekken og legg ved dokumentasjon på lønn og egenkapital, så vil de ta kontakt med deg Jeg føler også at det er en litt enklere måte å gjøre det på. Anonym poster: 4ef1c65a08b7c3f4a34fc0c64ae923e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå