Gå til innhold

Vågå-Øygard saken - Seriøst!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Nei, det er jeg da ikke. Alle snakker om hvordan Øygard har "gått ut" mot jenta, og "angrepet" henne i media. Kan dere vise til en link som bekrefter dette? Det er jo klart at om han skal hevde at han er uskyldig, så betyr det indirekte at han mener jenta ikke snakker sant. Men det er noe helt annet enn å gå ut mot henne.

Anonymous poster hash: 3c383...991

Alle snakker om det, fordi det er det RØ har gjort fra dag en!!

Hele hans strategi har vært å nekte alt, og å få jenta's troverdighet ødelagt.

Og det siste har han og klanen rundt han gjort ved konsekvent å sette rykter i omløp, ved å overfokusere på unøyaktigheter i jentas forklaring, samtidig med at han har løyet om alt hun har sagt.

Alle i Norge, som ikke har skolten permanent parkert langt opp i toeren, har sett dette fra første dag, bare ikke fornekteren fra Øygardisternes fot-regiment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen her er så "imponert" over lektor/meddommer titler akkurat. Men vi forstår ikke at du derned kan ha slike meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen her er så "imponert" over lektor/meddommer titler akkurat. Men vi forstår ikke at du derned kan ha slike meninger.

Men hvem var det som frifant Øygard for det første tiltalepunktet, og som var i flertall blant de 7 som stod for straffeutmålingen?

Jo, det var MEDDOMMERE. At jeg har lignende meninger som dem, hvorfor er det så uforståelig?

Anonymous poster hash: 3c383...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et 220% ekte trollesvar.

RØ kan ikke, siden det bare er to parter i denne saken, si bie som helst som ikke involverer jenta.

Hver gang han bedyrer sin uskyld så sier han samtidig eksplisitt at jenta har anklaget han på falsk grunnlag.

Er du så sparsomt møblert at du ikke får det med deg?

220 % ekte? Den var ny. Hva er feil med 100 %?

Det du sier er jo akkurat det jeg sa, så hvem som er sparsomt møblert i toppetasjen blant oss er nok ingen ringere enn deg selv. Han angriper på ingen måte jenta ved å si at han er uskyldig. Det virker som om noen mener at "Ikke nok med at han nekter, men han går så hardt til verks med å knuse jentas troverdighet". For noe tullball.

Anonymous poster hash: 3c383...991

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mangel på bevis måtte tvilen komme Øygard tilgode. Så frikjent er et overdrevet begrep... Alle veit at Øygard forgrep seg på henne før 14. sjekk skype og sms!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Men hvem var det som frifant Øygard for det første tiltalepunktet, og som var i flertall blant de 7 som stod for straffeutmålingen?

Jo, det var MEDDOMMERE. At jeg har lignende meninger som dem, hvorfor er det så uforståelig?

Anonymous poster hash: 3c383...991

Vi, og du, har ingen som helst anelse om hvilke meninger dommerne og meddommerne i hverken Tingretten eller Lagmannsretten.

Det er dog åpenbart at de langt ifra kan være så forstokket og snevertsynte som du, for det finnes forhåpentligvis ikke mange av din kaliper i norge, lektor eller ikke.

Det er dog gledelig å se at du har moderert din oppfattelse av skyldsspørsmålet og rettens anledning til å dømme i saken betraktelig, i forhold til det du uttrykte og advokerte for i trådens start.

Da har altså ikke de mange tusen innlegg vært hekt forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

220 % ekte? Den var ny. Hva er feil med 100 %?

Det du sier er jo akkurat det jeg sa, så hvem som er sparsomt møblert i toppetasjen blant oss er nok ingen ringere enn deg selv. Han angriper på ingen måte jenta ved å si at han er uskyldig. Det virker som om noen mener at "Ikke nok med at han nekter, men han går så hardt til verks med å knuse jentas troverdighet". For noe tullball.

Anonymous poster hash: 3c383...991

Dersom du mener noe annet enn jeg, og har lyst å overbevise meg, Og andre, om at vi tar feil og du har rett, da må du prøve og snike et argument eller to inn i ditt svar.

Å gjenta din påstand er ikke helt nok, særlig ikke når den er feil.

Alt, absolutt alt, hva hedersmannen Rune gjør i denne saken i offentlighet er en belastning for jenta, det kan selv et 2-års sykkelstativ forstå!

Derfor bør, dersom det ikke er ennå en løgn fra hedersmannens side at han ønsket å vise omsorg for jenta, ynkryggen være tilbakeholdende med å henvende seg til offentligheten.

Det betyr: Ingen flere hjemme hos reportasjer, hvor han sukker, av rørt taknemmelighet over ungdommens rettferdighetssans rett inn i kamera, (tror idioten på at noen i Norge oppriktig tror han har ny "bevis" i saken??) og det betyr ingen fler opptredener av eksosrypa på slapp line i TV2!

Dersom han mener seg uskyldig anklaget, da kan han prosedere sin sak i retten, og ikke andre steder, ikke i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har ynkryggen eller en i klanen sendt mattilsynet til gården hvor jenta bor etter et "anonymt" tip om at hestene var vannskjøtet.

Selvsagt fant mattilsynet alt i orden, men man kan jo lure på når tid trakkasseringen av jenta og hennes familie ska ta slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ynkryggen eller en i klanen sendt mattilsynet til gården hvor jenta bor etter et "anonymt" tip om at hestene var vannskjøtet.

Selvsagt fant mattilsynet alt i orden, men man kan jo lure på når tid trakkasseringen av jenta og hennes familie ska ta slutt?

Nå ? Link ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer saken Øygard på dette forum. Hva vi mener om RØ, jenta, det som skjer rundt dem. Som oftest er de nyhetene som diskuteres, vel regissert av'n Rune! Det siste "hjemme hos" hvor han satt med mappa i hånd, "alle" nye bevis, som folk kom ubedt til ham... "Særlig fra ungdomsmiljø i Sjåk"... Var ikke dette skittkasting? Mot jenta?

Vi diskuterer ikke saken som meddommere! Men som medmennesker! Som mødre, søstre, døtre, venninner! Og føler sterkt for denne uheldige, men dog sterke jenta! Vi diskuterer også som koner, søstre, venner, brødre. Og forstår ikke løgnerne som omgir Rune Øygard. Som ljuger, dekker over, sprer løgner og bryter taushetsplikt. Vi hadde ikke sendt kona på "Sommeråpent" heller! Vi er vanlige folk, med omtanke, vett og moral!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi diskuterer saken Øygard på dette forum. Hva vi mener om RØ, jenta, det som skjer rundt dem. Som oftest er de nyhetene som diskuteres, vel regissert av'n Rune! Det siste "hjemme hos" hvor han satt med mappa i hånd, "alle" nye bevis, som folk kom ubedt til ham... "Særlig fra ungdomsmiljø i Sjåk"... Var ikke dette skittkasting? Mot jenta?

Vi diskuterer ikke saken som meddommere! Men som medmennesker! Som mødre, søstre, døtre, venninner! Og føler sterkt for denne uheldige, men dog sterke jenta! Vi diskuterer også som koner, søstre, venner, brødre. Og forstår ikke løgnerne som omgir Rune Øygard. Som ljuger, dekker over, sprer løgner og bryter taushetsplikt. Vi hadde ikke sendt kona på "Sommeråpent" heller! Vi er vanlige folk, med omtanke, vett og moral!

KJEMPEBRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er linken.

http://www.nrk.no/ho/oygard-venn-inspiserte-jentas-gard-1.11076849

Fy f for noen folk som bor der oppe! De synes tydeligvis ikke at jenta og familien har fått nok med alt sladderet og bakvaskelsen som allerede har vært.

Jaja. Nå fant de ingen ting å sette fingeren på, så jeg tenker at dette bare er med på å styrke deres anseelse. Om det er en anonym melder, så kan ikke Mattilsynet spore hvem som står bak. Da tenker nok folk flest sitt, også har Rune Øygar fått nok en ripe i lakken, og sørget for å latterliggjøre seg selv nok en gang. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Nå er det slik opoi de bygdene at folk sender Mattilsynet på hverandre som hevn. Helt seriøst ;) Har selv hatt MT-besøk som følge av sjalusi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er imponert over hvor raskt mattilsynet reagerte jeg, også med uanmeldt besøk etter en melding da. Det har ikke skjedd de tilfelle jeg kjenner til med melding dit, for å si det sånn.

Endret av Wolfmoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Rune eller noen i hans klan. Jeg håper virkelig at anken om straffeutmålingen går igjennom, når man nå nok en gang ser hvor lavt mannen synker. Han må få strengere straff, dette overhodet ikke rettferdig.

Birkedal har sex med en gutt på 15 en gang, og får 7 måneder. Gutten var da altså ganske nær 16, med jenta begynte det når hun var 13 (greit, han ble ikke dømt for det punktet, men var likevel skyldig). Han er uansett dømt for opptil 50 samleier med en jente på 14 og til hun var 15, og dette gir bare 1 år og 3 måneder? Hallo?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øygard også..herregud! at han ikke bare gir opp..



Anonymous poster hash: f3f6b...090
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...