Gå til innhold

Vågå-Øygard saken - Seriøst!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ser at jeg blandet Jehans og Øygard-bror i tidligere innlegg, Men uansett, viser det seg at løgn, sladder, taushetsplikter, seksuell lavalder er noe de ikke tar så nøye, disse Øygardistene! Ille nok i seg sjøl, når man attpåtil veit at dette dreier seg om skoleledere, ordfører x2, ledere i omsorg, ledende politikere i bygda, -blir det ekstra usmakelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En løgner tror jeg at du er. Det å sitte der og si at det er en passe straff. Passe straff for manipulering og utnyttelse av en jente seksuelt i 2 år? Bah

Hvorfor tror du det er det løgn å si at jeg støtter det norske rettsvesenet i straffeutmålingen? Øygard skal ha den samme straffen som en fullstendig ukjent ikke-politiker ville fått i en tilsvarende sak. At jenta har truffet Stoltenberg osv er ikke straffeskjerpende i seg selv.

Anonymous poster hash: 3c383...991

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får vi vite om han anker eller ikke?

Anonymous poster hash: 90871...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får vi vite om han anker eller ikke?

Anonymous poster hash: 90871...2d9

Fristen går ut i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

AB991, hvorfor vrøvler du om at RØ ikke skal ha strengere straff enn ikke-kjente politikere? Det er vel gjerningen hans vi vil ha ham strengere straffet for?

Hele Norge "ler" jo litt av det Stoltenberg-kjendiseriet! Det viser hvor liten og ynkelig Rune Øygard er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror du det er det løgn å si at jeg støtter det norske rettsvesenet i straffeutmålingen? Øygard skal ha den samme straffen som en fullstendig ukjent ikke-politiker ville fått i en tilsvarende sak. At jenta har truffet Stoltenberg osv er ikke straffeskjerpende i seg selv.

Det som burde vært straffeskjerpende er at han har brukt sin stilling til å utnytte henne. Nå må du huske birkedal saken. Han ble dømt til 7 måneders fengsel for et tilfelle av seksuell omgang med barn under 16. Hvis du sammenligner de to sakene så er faktisk straffen øygard fikk altfor lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Stråmannsargumentasjonen tar av her, ser jeg.

1) At han er feilaktig dømt? Om du hadde fulgt med, så ville du visst at jeg tror han er skyldig i det han er dømt for.

2) Fryder meg over lav straff? Nei, jeg fryder meg heller over riktig straff. Mens andre ergrer seg over det de mener er feil straff.

3) Jeg synes ikke Reidun bør være på TV, men synes det er merkelig at folk skal gå bananas og ville nekte en TV-kanal å intervjue henne.

4) Rektor-bror Rolv Kristen brøt taushetsplikten? Hva er det du snakker om? Tydelig at du har fulgt dårlig med i denne saken. At Øygard, som overfor rektor Jehans hadde fremstått som en omsorgsperson som hadde interessert seg mye i hvordan det gikk med henne på skolen, fikk svaret "xxx er ikkje på skulen" i en sms, er ikke noe spesielt alvorlig. Men du mener kanskje det burde medført lang fengselsstraff?

Ja, for en lektor og meddommer jeg er, som er enig i en straff idømt i lagmannsretten! Uhørt, altså!

Du rører og troller ufortrødent videre, som best du kan.

De fleste oppegående folk mener vel at brudd på taushetsplikten er alvorlig, og da særlig når det skjer fordi man er venn med en myndighetsperson.

Men, du mener altså det er greit dersom ordføreren i en kommune ringer til skolen og får utlevert informasjon om elever, etter forgodtbefinnende.

Det er kanskje noe du er vant med på de skolene hvor du er lektor?

Atter en grunn til å avsløre skrønene dine om din samfunnsnyttige gjerning.

Jeg tror ikke du er hverken meddommer eller lektor.

Men bra at du nå har endret mening og likevel synes at 'n Rune er godt dømt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Rune skal nettopp ikke ha samme straff som en baker eller en sykkelreperatør, fordi Rune har brukt sitt politiske nettverk og sin status, først til å imponere og groome jenta, og deretter til å prøve å vri seg unna i retten, og ikke minst i media.

En vanlig mann ville ikke hatt den muligheten, så det bør absolutt telle i straffskjerpende rettning!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Rune bør straffes hardt etter sine mediautspill. Kanskje hadde han valgt en annen strategi hvis han hadde visst om skype og sms. I første runde benektet han alt, i siste runde nektet han å prate om det han ikke ville. At familien hans fulgte opp, er en skam. Når f eks AB991 sier at "Reidun støtter selvsagt ektemannen sin", virker ikke det unnskyldende i hele tatt. Det virker som -tja, skal jeg si dumhet, eller griskhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, psyk Weiseth, som MYL ville ha som vitne i ankesaken for å forklare hvor "ille kjendis Rune har det" nekter å vitne ved en eventuell anke fra forsvaret ser jeg.... Er dette hele og fulle sannhet, eller er det unnskyldningen RØ og MYL bruker for å ikke anke? Visstnok hyttenabo me'n Rune...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Yvonne Larsen kommer i Dagsnytt 18 på NRK 2 og radio for å snakke om "faren for forhåndsdømming pga pressedekning av rettssaker". Jeg kjenner at jeg mistenker mer sutring fra den kanten, enda vi alle vet at det ikke hadde spilt noen rolle om hennes klient hadde blitt dømt eller ikke om saken hadde gått for lukkede dører, fordi han allerede hadde presidert og fått tillitt i media før saken begynte. Det vitner i mine øyne om mer rettssikkerhet, ikke mindre, at pressen fulgte rettssaken.

Anonymous poster hash: 69707...6d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han går først ut i media så kraftig, med den ene kraftsalven etter den andre mot jenta. Når det slår tilbake mot han, ja da blir det noe helt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han går først ut i media så kraftig, med den ene kraftsalven etter den andre mot jenta. Når det slår tilbake mot han, ja da blir det noe helt annet.

Han har da ikke nevnt jenta med ord i det hele tatt.

Han har kun hevdet at han er uskyldig i anklagene som er rettet mot ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du rører og troller ufortrødent videre, som best du kan.

De fleste oppegående folk mener vel at brudd på taushetsplikten er alvorlig, og da særlig når det skjer fordi man er venn med en myndighetsperson.

Men, du mener altså det er greit dersom ordføreren i en kommune ringer til skolen og får utlevert informasjon om elever, etter forgodtbefinnende.

Det er kanskje noe du er vant med på de skolene hvor du er lektor?

Atter en grunn til å avsløre skrønene dine om din samfunnsnyttige gjerning.

Jeg tror ikke du er hverken meddommer eller lektor.

Men bra at du nå har endret mening og likevel synes at 'n Rune er godt dømt!

Taushetsplikt skal overholdes, men du må da innse at det forskjell på å røpe alvorlige hemmeligheter om en elev i forhold til plumpe ut med at en elev ikke er på skolen en dag.

Du tror mye og mangt, men om meg tror du feil. Det jeg lurer mest på er hvorfor lektor og meddommer er så vanvittig fantastisk, det er jo helt ordinært. Men om du lurer på noe om det å være meddommer eller matematikk som er mitt fag, så kan du jo alltids teste meg. Det er tusenvis av både lektorer og meddommere i Norge, og det kreves ikke allverden å bli det. Jeg jobber for øvrig ikke lenger i skolen, har skaffet meg en langt bedre jobb i det private næringslivet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt AB991! Du er virkelig ekkel!

Nei, det er jeg da ikke. Alle snakker om hvordan Øygard har "gått ut" mot jenta, og "angrepet" henne i media. Kan dere vise til en link som bekrefter dette? Det er jo klart at om han skal hevde at han er uskyldig, så betyr det indirekte at han mener jenta ikke snakker sant. Men det er noe helt annet enn å gå ut mot henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB991, hvorfor synes du Øygard fikk riktig straff? Tror du Rune holdt buksesmekken igjen til etter fylte 14?

Jeg forholder meg til hva juryen, som kjenner saken langt bedre enn deg og meg, har sagt om skyldsspørsmålet i de to tiltalepunktene. Til det han er kjent skyldig for har han fått en straff som er passelig. Ta den meget seriøse journalisten Inge D. Hanssen, som beskrev aktors påstand om 2,5 års fengsel som "meget frisk". Mulig han kunne fått et sted mellom 1,5 og 2 år i fengsel, poenget er at nivået i henhold til norsk rettspraksis er omtrent der det skal være.

Og så får folk krangle på om man skal endre på lovene for å få opp straffenivået i slike saker. Men det er en annen debatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han har da ikke nevnt jenta med ord i det hele tatt.

Han har kun hevdet at han er uskyldig i anklagene som er rettet mot ham.

Et 220% ekte trollesvar.

RØ kan ikke, siden det bare er to parter i denne saken, si bie som helst som ikke involverer jenta.

Hver gang han bedyrer sin uskyld så sier han samtidig eksplisitt at jenta har anklaget han på falsk grunnlag.

Er du så sparsomt møblert at du ikke får det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...