Gå til innhold

Vågå-Øygard saken - Seriøst!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er dumt at RØ skal få lavere straff pga mediekjøret som han selv har lagt opp til. Det er heller jenta som er offeret som burde få mye mer ettersom hun (etter det jeg har forstått) ikke ønsker all oppmerksomheten. Hun bør forsåvidt også belønnes for å få frem sannheten om denne mannen som for meg ble enda mer åpenbar etter det vi fikk høre i domsavsigelsen.

RØ gikk jo ut i intervju med det selvgode gliset sitt og fortalte om alle sine støttespillere som har kommet med mange nye opplysninger rett etter den siste runden i retten. Man kan jo derfor tro at han vil velge å anke? Det verste med det intervjuet var egentlig kona som satt og smilte i bakgrunnen.

Jeg vet ikke hva som er verst når det gjelder kona. Enten har hun visst om dette lenge og latt dem holde på, eller så er hun rett og slett så dum og hjernevaska at hun ikke forstår noe som helst. Begge delene taler for at RØ er en manipulerende drittsekk som sannsynligvis burde hatt en eller annen diagnose pga sitt psykiske spill med mennesker.

Anonymous poster hash: ad8ea...b87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener da bestemt at mediekjøret ikke ga noe lavere straff.

Beklager, jeg ordla meg noe feil ser jeg. Jeg mente at det ikke burde gi lavere straff når/om RØ anker, for det er jo det han ønsker. Å få lavere straff blant annet pga oppmerksomheten i media.

Retten fant ingen formildende omstendigheter, og man kan derfor si at mediekjøret ikke har påvirket straffen så langt. Selv om det er vanskelig å tenke seg at den ikke har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beklager, jeg ordla meg noe feil ser jeg. Jeg mente at det ikke burde gi lavere straff når/om RØ anker, for det er jo det han ønsker. Å få lavere straff blant annet pga oppmerksomheten i media.

Retten fant ingen formildende omstendigheter, og man kan derfor si at mediekjøret ikke har påvirket straffen så langt. Selv om det er vanskelig å tenke seg at den ikke har gjort det.

Jo, men Høyesterett er jo ikke idioter, og hvis RØ nevner noe som helst med media i en anke så vil de le så høyt av han, at han kan høre det helt til Strassburg.

Hvor de for øvrig vil le av han, så han kan høre det hele veien tilbake til grisebingen i Vågå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det ville være ønskelig at dette blir en sak som for alltid vil vise hvor feil en strategi al'a Rune Øygard brukte! Håper på lengre straff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et punkt blir han dømt på uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så øygardistene trenger ikke å juble over at han anker. Han vil tape uansett hvor mange ganger han anker. :)

Så skråsikker er du.

Omtrent like skråsikker var de fleste på at Øygard kom til å bli funnet skyldig på begge punktene i lagmannsretten, og at straffen på 4 år fra Tingretten kom til å bli skjerpet.

Vi får nå se.

Anonymous poster hash: 3c383...991

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ville være ønskelig at dette blir en sak som for alltid vil vise hvor feil en strategi al'a Rune Øygard brukte! Håper på lengre straff!

Hvilken strategi mener du ville gitt lavere straff?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Øygard vil for alltid være Overgriperen med stor O! Hører jeg hans navn, tenker jeg nettopp det! Misbruker, løgner, en patetisk person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvilken strategi mener du ville gitt lavere straff?

Fullstendig tilståelse og flatligging.

Da hadde han hatt litt ære i behold og ville ikke endt som hele Norges pause-klovn!

Men, ynkryggen har jo ingen baller, så det får vi vel aldri å se.

"Barnepuleren fra Vågå" kommer det til å stå på Wikipedia, om ikke på hans gravstein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde også håpet at straffen ble lengre, men hvis jeg tenker på det...mannen HAR fått en livslang straff.

Ingen kommer til å glemme dette her. De fleste vil vende han ryggen. Og forholdet til broren, svigerinna etc har definitivt fått skader. Ekteskapet med kona er vel så godt som ødelagt.

Og fengselsstraff pga overgrep mot mindreårige...aj aj. Det er så langt nede man kommer på hierarkien.

Og hva skal han egentlig jobbe med etter at alt dette er ferdig? Politikk er nok usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det jeg mente med strategi al'a Øygard, var at vi alle ser at den slår tilbake mot ham sjøl. Alle løgner, sladder og "ingen røyk uten ild" rammer Rune Øygard og klanen, ikke jenta. Forhåpentlig avstår andre fra slik skittkasting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Politikk, ordfører, nettverksbygger... det tilhører fortida! Slik det bør være når man går over grenser og misbruker barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

AB991, så du holder altså med Rune Øygard. Du mener han er feilaktig dømt. Du fryder deg over lav straff. Du syns Reidun burde være på tv. Og at rektor bror Rolf Kristen brøt taushetsplikten, pyttsan det var da ikkeno! Fy f..n for en lektor, for en meddommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skråsikker er du.

Omtrent like skråsikker var de fleste på at Øygard kom til å bli funnet skyldig på begge punktene i lagmannsretten, og at straffen på 4 år fra Tingretten kom til å bli skjerpet.

Vi får nå se.

Det var fordi løgneren av en kone sørget for tvil, jeg trodde at juryen kom til å se gjennom det, men det var såppas at de lot tvilen komme han til gode, men vi vet fortsatt ikke hvor mange som var i tvil. Det kan godt være slik at 1 jurymedlem til, og så hadde de dømt han for begge punkt.

Jeg er skråsikker på at om han anker, så blir han dømt igjen, det er ingen som tror på han, utenom øygardistene, men de er i mindretall, og sjansen for å få en helt jury full av øygardister er lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var fordi løgneren av en kone sørget for tvil, jeg trodde at juryen kom til å se gjennom det, men det var såppas at de lot tvilen komme han til gode, men vi vet fortsatt ikke hvor mange som var i tvil. Det kan godt være slik at 1 jurymedlem til, og så hadde de dømt han for begge punkt.

Jeg er skråsikker på at om han anker, så blir han dømt igjen, det er ingen som tror på han, utenom øygardistene, men de er i mindretall, og sjansen for å få en helt jury full av øygardister er lik null.

Selvfølgelig blir han dømt på ny om han anker igjen. Dersom han anker dommen som var urimelig mild, er han stupid. Aktoratet må derimot åpenbart anke over straffeutmålingen. Riktignok var straffen som ble foreslått av aktoratet, også milevis under rettferdig straffenivå i saken, men dommen som ble avsagt, er ikke til å leve med. Høyesterett burde her gå foran med et eksempel og vise at slik kriminalitet skal straffes strengt, og i det minste gi ham 6 års fengsel. Det skulle også være lett å finne argumenter for å gå langt ut over denne strafferammen.

Det er forstemmende at vi har et lovverk som tillater at overgripere slippes ut i samfunnet igjen. Seksuelle overgrep burde uten unntak føre til livstidsstraff. Dette er det eneste som kan sikre at ofrene slipper å møte overgriperen på gata i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør Rolf Kristen og samboer sende unga med'n Rune når han slipper ut? Vil kona tørre å dra på butikken hvis de har unger på besøk? Vil fotografen ta bilder av neste jente Rune kommer med? Hva med hotellpersonalet, når han ankommer med en ny 13 åring og dobbeltrommet er bestilt? - For det er dessverre slik, en gang overgriper, alltid overgriper! Særlig når overgriperen ikke innser det fakta at dette er hans skyld, hans ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AB991, så du holder altså med Rune Øygard. Du mener han er feilaktig dømt. Du fryder deg over lav straff. Du syns Reidun burde være på tv. Og at rektor bror Rolf Kristen brøt taushetsplikten, pyttsan det var da ikkeno! Fy f..n for en lektor, for en meddommer...

Stråmannsargumentasjonen tar av her, ser jeg.

1) At han er feilaktig dømt? Om du hadde fulgt med, så ville du visst at jeg tror han er skyldig i det han er dømt for.

2) Fryder meg over lav straff? Nei, jeg fryder meg heller over riktig straff. Mens andre ergrer seg over det de mener er feil straff.

3) Jeg synes ikke Reidun bør være på TV, men synes det er merkelig at folk skal gå bananas og ville nekte en TV-kanal å intervjue henne.

4) Rektor-bror Rolv Kristen brøt taushetsplikten? Hva er det du snakker om? Tydelig at du har fulgt dårlig med i denne saken. At Øygard, som overfor rektor Jehans hadde fremstått som en omsorgsperson som hadde interessert seg mye i hvordan det gikk med henne på skolen, fikk svaret "xxx er ikkje på skulen" i en sms, er ikke noe spesielt alvorlig. Men du mener kanskje det burde medført lang fengselsstraff?

Ja, for en lektor og meddommer jeg er, som er enig i en straff idømt i lagmannsretten! Uhørt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ett år og tre måneder passe straff for overgrep i en to års periode? Det er alt for lave straffer i overgrepssaker, familievold m m.

Du hevder Rune Øygard fremsto som omsorgsperson for jenta, vsr han det? Nei, han var overgriperen. Hadde dette vært et voldelig forhold, kunne Jehans sms utløst uante reaksjoner hos overgriper! Og slik raseri RØ har vist når noen avviser ham, kan han være en tikkende bombe. Gad vite hvordan han oppfører seg i hjemmet nå, når vi så det "gale" blikket på tv sist! Men om det er fru Reidun som får lide, bryr det meg mindre. Jeg synes ikke ekteskap er god nok grunn til å ljuge. Særlig ikke i et uten unger, men med elskerinner i stedet. Er no galt i det Øygardske rike, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

4) Rektor-bror Rolv Kristen brøt taushetsplikten? Hva er det du snakker om? Tydelig at du har fulgt dårlig med i denne saken. At Øygard, som overfor rektor Jehans hadde fremstått som en omsorgsperson som hadde interessert seg mye i hvordan det gikk med henne på skolen, fikk svaret "xxx er ikkje på skulen" i en sms, er ikke noe spesielt alvorlig. Men du mener kanskje det burde medført lang fengselsstraff?

Ja, for en lektor og meddommer jeg er, som er enig i en straff idømt i lagmannsretten! Uhørt, altså!

Dette må da helt klart kvalifisere til fengselsstraff, det er et soleklart brudd på taushetsplikt. Jeg synes likevel at det ikke er mer graverende enn at ett års fengsel kunne være tilstrekkelig (selv om mange nok vil være uenige i dette - jeg har forståelse for det om andre mener at flere års fengsel ville være en mer passende reaksjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stråmannsargumentasjonen tar av her, ser jeg.

1) At han er feilaktig dømt? Om du hadde fulgt med, så ville du visst at jeg tror han er skyldig i det han er dømt for.

2) Fryder meg over lav straff? Nei, jeg fryder meg heller over riktig straff. Mens andre ergrer seg over det de mener er feil straff.

3) Jeg synes ikke Reidun bør være på TV, men synes det er merkelig at folk skal gå bananas og ville nekte en TV-kanal å intervjue henne.

En løgner tror jeg at du er. Det å sitte der og si at det er en passe straff. Passe straff for manipulering og utnyttelse av en jente seksuelt i 2 år? Bah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...