Gå til innhold

PCOS - Frustrasjons tråd!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som blir fryktelig frustrert av PCOS? Er virkelig på randen på å si opp jobb, si mårna til venner/familie og flytte til en liten hule ved havet der hårene får vokse fritt.

Jeg oppdager stadig vekk nye, merkelige områder hvor det vokser hår. Må barbere meg daglig under haken, og nå har jeg likesågodt begynt å ta barten og. Skal heldigvis snart til legen og få noe som hjelper (p-piller eller et eller annet) selv om det skulle vært gjort for leenge siden. Er ikke så fryktelig glad i å gå til legen :( Noen her som forresten vet om man får p-piller mot pcos hos legen eller _må_ man bli henvist til gyn? Har også uren hud, og går leett opp i vekt. PCOS er virkelig noe herk. Gruer meg til den dagen jeg skal bli prøver, og lurer på hvilke utfordringer pcos'en skal kaste mot meg : /

Anonym poster: 6631da7bc1a71135b2e7534f19a1a763

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan desverre ikke gi deg noe mer enn en stor klem og si at min fastlege skriver ut P-piller til meg :) Om du har uren hud, så kanskje du får Diane. Den er veldig bra mot det, men jeg vet ikke om det hjelper med det andre da. :hug:

Anonym poster: 58f253fc84587db920533ebc7e5af72e

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått diagnosen av en gynekolog?

Du bør faktisk be om å bli henvist til en gynekolog om ikke legen din gjør det, for fastleger har liten kunnskap om PCOS.

P-piller hjelper på symptomene til PCOS, mange med uren hud får Diane.

Selv går jeg på Microgynon og er veldig fornøyd. Kvisene ble borte og jeg slipper uregelmessige sykluser.

Anonym poster: 3c500a652b779cb0de3cd2a48c891135

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan desverre ikke gi deg noe mer enn en stor klem og si at min fastlege skriver ut P-piller til meg :) Om du har uren hud, så kanskje du får Diane. Den er veldig bra mot det, men jeg vet ikke om det hjelper med det andre da. :hug:

Anonym poster: 58f253fc84587db920533ebc7e5af72e

Takk for det! Har også hørt at Diane er det beste ved pcos pga. Høyt innhold av hormoner. Tenkte og prøve det i første omgang så får jeg bare se om det hjelper og evt. Prøve noe annet dersom det ikke hjelper. :) Blir smått fryktelig frustrert av symptomene og da hjelper det å syte og klage litt her! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått diagnosen av en gynekolog?

Du bør faktisk be om å bli henvist til en gynekolog om ikke legen din gjør det, for fastleger har liten kunnskap om PCOS.

P-piller hjelper på symptomene til PCOS, mange med uren hud får Diane.

Selv går jeg på Microgynon og er veldig fornøyd. Kvisene ble borte og jeg slipper uregelmessige sykluser.

Ja har fått diagnosen hos gyn. Det var så ubehagelig som 17-åring at jeg vet ikke om jeg har så lyst å dra tilbake. :/ men må man så må man. Får se hvordan jeg reagerer på p-pillene, regner med Diane i første omgang. Håper det hjelper mot hårveksten også, for det er det verste problemet pr dags dato. Tok det lang tid for p-pillen hadde effekt?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja har fått diagnosen hos gyn. Det var så ubehagelig som 17-åring at jeg vet ikke om jeg har så lyst å dra tilbake. :/ men må man så må man. Får se hvordan jeg reagerer på p-pillene, regner med Diane i første omgang. Håper det hjelper mot hårveksten også, for det er det verste problemet pr dags dato. Tok det lang tid for p-pillen hadde effekt?

TS

For meg hjalp p-pillen fra første syklus med tanke på syklusen. På kvisene så var de borte på et par mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...