Jinx Skrevet 5. april 2004 #1 Del Skrevet 5. april 2004 Trenger tips til pynting av dåpskake.. (til guttene mine) Skal lage min aller første nå til helga.. Får man kjøpt blå marsipanroser ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #2 Del Skrevet 5. april 2004 er de nødt til å døpes da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 5. april 2004 #3 Del Skrevet 5. april 2004 Hva med å gå til nærmeste Konditori og spørre om å få kjøpe av dem??? Evt kan de sikkert hjelpe deg med å finne ut hvor du kan få tak i blå marsipanroser! Lykke til! Smurfa. Ps: til gjest; unødvendig kommentar og heeelt utenfor spørsmålet som ble stilt her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. april 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 5. april 2004 Tenkte å høre med noen bakerier imorgen.. De kan vel kanskje være behjelpelig med roser, men neppe blå .. Men det viktigste er tips på hvordan pynte kaken.. Hva kan jeg pynte med ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2004 #5 Del Skrevet 5. april 2004 Blå roser er sikkert ikke noe problem. Kjenner en konditor som ordnet det til sønnen til venninnen min. Forslag til dekorasjon? Det finnes jo mange søte figurer å få kjøpt i bokhandel til å sette på. Man kan også bestille "bilde" i marsipan som man kan legge opp lokket. Pynte med balder, roser og marsipanfigurer.. Det må jo finnes noen linker til dette et sted.. *tenke* Caro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. april 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 5. april 2004 Man kan også bestille "bilde" i marsipan som man kan legge opp lokket. Å shit.. Kan man det altså? Arg.. Det viste jeg ikke .. Det er nok helt sikkert for sent nå Okey... må høre imorgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2004 #7 Del Skrevet 5. april 2004 hvis du søker på dåpskake på Google og velger innenfor bilder, får du opp noe som kan gi inspirasjon.. kom opp 24 bilder når jeg søkte. Tror det tar noen dager å ordne et slikt marsipanbilde. Caro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. april 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 5. april 2004 Ja jeg har gjort det Caro.. Har mange sider opp med flotte kaker nå Lurer på hvordan ting er gjort.. Det er så mye fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. april 2004 #9 Del Skrevet 5. april 2004 Blå konditorfarge kan du få kjøpt på apotek. Hvis du ikke får tak i spiselig bilde til å ha på kaka (normalt sett tar det maks to dager hos konditor, men siden det er påske og ekstra helligdager, kan det være det tar lengre tid), kan du bruke et ekte og for eksempel gjøre det på denne måten. Pass på at du legger bildet oppå et bakepapir som er skjært ut i samme fasong som bildet. Ellers så synes jeg denne er litt original, og burde ikke være alt for vanskelig å lage selv. Julestjernene kan du jo bytte ut, da. Ellers så kan du jo pynte med ferdigkjøpte dåpsfigurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 6. april 2004 #10 Del Skrevet 6. april 2004 Her på jobben sendte vi over digitalt bilde og fikk trykket det på spiselig marsipan! Genialt. Utrolig god kake også. Sjekk her. Ellers er det jo mye morsomt man kan gjøre med litt marispan, konditorfarge osv. Masse flotte bøker man kan kjøpe om temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 6. april 2004 #11 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg pyntet en konfirmasjnskake en gang for noen år siden. Kaken var av marsipan, mens pynten jeg laget var av smørkrem :-) Da hadde jeg blå roser på.... + at jeg skrev navnet til konfirmanten med smørkrem :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 6. april 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 6. april 2004 Ingen av apotekene her har blå farge :cry: Hvorfor må det ligge bakepapir under bilde @lfa ? Har sett at de selger små blå blomster på Rimi.. Tror jeg kjøper dem om jeg ikke finner blå farge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2004 #13 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg fikk tak i blåfarge i en Ica-butikk, like før jul.. Skal være mulig å få tak i i assorterte matvarebutikker.. Vanligvis så har du jo bare rød og grønn, men noen slår til med både blå og gul. :-) Bakepapir er lurt, slik at bildet ikke klistrer seg til marsianen og for at det ikke skal misfarges/bløtes opp av kaken. Caro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 6. april 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 6. april 2004 Fant blå farge på MEGA Har kjøpt meg marsipan og tre farger, så nå skal jeg øve meg litt ikveld.. Har lyst til å lage slik ramme rundt bildet som på din link @lfa.. Vet du hvordan det er gjort ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. april 2004 #15 Del Skrevet 6. april 2004 Regner med at det er brukt enten smørkrem eller royal icing? Jeg har aldri laget royal icing med konditorfarge før, men oppskriften på vanlig (hvit) er i alle fall: 1 eggehvite (stivpiskes) 1/4 ts sitronsaft (tilsettes) ca. 4 dl. siktet melis Test om icingen er ferdig ved å ta litt masse mellom tommel og pekefinger, og dra fingrene fra hverandre. Massen skal danne topper som ikke siger. Hvis du ikke vil tegne for frihånd, kan du tegne mønster på et ark, legge det på kaken og prikke med nål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå