Gå til innhold

Gullsmeden har rotet bort gullet vårt

Tosca

Anbefalte innlegg

Vi leverte inn fire ringer til gullsmeden som han skulle lage de nye gifteringene våre av. Vi ble nødt til å utsette bryllypet vårt i 1 år, så de har lagt der lenge. Men vi tenkte at de lå trygt. Han ba oss heller ikke om å komme innom og hente de da han fikk vite om utsettelsen. På toppen av det hele står det med liten skrift på kvitteringen at gullsmeden ikke har noe ansvar etter at det er gått 3 måneder. Som om jeg hadde lest det da. :-?

Så da vi kom inn i dag for å bestemme oss for hvilke ringer han skulle lage til oss, var altså ringene våre borte vekk. :-( Han hadde ikke peiling på hvor de var blitt av, og beklaget selvsagt det.

Nå er det jo slik at hvis en ikke gir beskjed om at det er akkurat ditt gull som skal brukes, så bare tar gullsmeden av annet gull for å lage ringene. Så defor ga vi klar beskjed. Det var liksom hele poenget. Det var våre forlovelsestringer, en ring jeg hadde arvet av min mor og gifteringen til hennes onkel som giftet seg i 1926. Det hadde en stor symbolsk verdi for oss. Slekten skulle på et vis gå videre i våre ringer, var tanken. Jeg tør ikke si det til min mor engang at ringene som hun ga meg er borte.

Jeg ble så skuffet at jeg holdt på å begynne å grine i butikken. :grine:

Når den største skuffelsen hadde gitt seg, ble vi enige om at han skulle lete enda grundigere i butikken/verkstedet sitt. Og hvis han ikke fant de, blir det altså laget ringer av annet gull. Han ga oss også en veldig god pris på arbeidet som plaster på såret.

Jeg har iallefall lært! Slike ting skal jeg oppbevare selv for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o :o Man forventer jo selvfølgelig at de skal klare å ta vare på gullet for seg.

Så sint jeg hadde blitt :evil: og utrolig lei meg også :(

Stakkars, får håpe han klarer å finne de igjen da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den prisen bør være SVÆRT god.

Vi skal betale kr 500 pr. ring. Vi synest det var greit. Selv om det aldri kan rette det helt opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle minst hatt gratis ringer. :evil: Så for meg erstatning i tilegg her jeg nå.

Håper for din skyld at de finner det igjen. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjempetabbe. Dessverre finner han nok ikke igjen gullet. Da jeg jobbet hos gullsmed samlet vi alt byttegull, som det heter, i en pose og sendte til leverandør av ringer i ny og ne. Dersom man skulle bruke kundens eget gull, ble det selvsagt lagt til side. Det er altså det som ikke har skjedd her, og det er jo forferdelig trist. Jeg tror nok gullsmeden også er lei seg, men det er jo ingen trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuji skrev:

Dersom man skulle bruke kundens eget gull, ble det selvsagt lagt til side.

Det var nettopp det han gjorde, skjønner du. Han la de i en egen pose sammen med bestillingen vår og en tegning av ringene som vi hadde tegnet selv. Nå lå altså alt i den samme posen, bortsett fra ringene. Han hadde funnet posen åpen, så de må ha "falt ut" som han sa. Da er det jo rart at alle fire skulle "falle ut" samtidig.

Nei, jeg forstår det ikke helt jeg. Men så føler jeg også litt skyld selv, siden vi utsatte det så lenge. Burde hentet ringene igjen for å å levere det inn igjen når det nærmet seg. Lite nyttig å være etterpåklok.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...