Gå til innhold

Eurovision 2013


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke Finland sin var så dårlig hadde trodd den ville kommet høyere en nest siste plass.

Anonym poster: ba080277739d89a58e3e81d020d97e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emera

Jeg hørte ikke den danske før i går og hadde store forventninger av favorittstempelet. Men jeg ble skuffet, den er jo utrolig kjedelig! Uten fløyta er den høyst forglemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Haha, da har de driti seg ut! For noen ivar-ballonger..

Ingen tvil om at det er plagiat!!

Anonym poster: bddeca96934cbec367de3b35a9d513e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den sangen fra Azerbaijan på hjernen. Så fiiin.

Anonym poster: 386596ff37792f2d97f159c98aea9bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den sangen fra Azerbaijan på hjernen. Så fiiin.

Anonym poster: 386596ff37792f2d97f159c98aea9bf5

Med en kjøpt og betalt 2. plass? http://www.kjendis.no/2013/05/20/kjendis/eurovision/mgp/melodi_grand_prix/eurovision_song_contest/27265469/

Synes Azerbaijan har gjort det mistenkelig bra siden de begynte å delta. Da de vant hadde jeg aldri trodd at det var vinnerlåta jeg hørte.

Anonym poster: b056f1784464110c8d09a747fb5edaf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aserbaijan(?) har alltid kjempe gode låter synes jeg, så det er nok ikke rart de alltid gjør det bra :-)

Spesielt sangen "Drip Drop" i Oslo i 2010 var bra!

De nordiske landene har også gjort det ekstremt bra de siste årene.

Finland som vinner i 2006, Norge i 2009, Sverige i 2012 og nå Danmark i 2013. Eneste som mangler er Island, som fikk andre plass da Norge vant om jeg ikke husker feil.

Anonym poster: 4fff320fd1cd19721a024d41c9b683de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen.

Han danske som spiller fløyte var pen. Noen som vet navnet hans?

Anonym poster: 4fff320fd1cd19721a024d41c9b683de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aserbaijan(?) har alltid kjempe gode låter synes jeg, så det er nok ikke rart de alltid gjør det bra :-)

Spesielt sangen "Drip Drop" i Oslo i 2010 var bra!

De nordiske landene har også gjort det ekstremt bra de siste årene.

Finland som vinner i 2006, Norge i 2009, Sverige i 2012 og nå Danmark i 2013. Eneste som mangler er Island, som fikk andre plass da Norge vant om jeg ikke husker feil.

Anonym poster: 4fff320fd1cd19721a024d41c9b683de

Hallo, Azerbaijans gjennomsnittsplassering gjennom de forrige 9 finalene er 3.7. Årets finale drar dette opp. Dette er IKKE normalt.

I løpet av den samme tiden har riktignok både Norge, Sverige, Danmark og Finland vunnet og Island fått en annenplass hvis jeg husker riktig, men samtlige har også gjort det relativt dårlig i enkelte av finalene, dvs. havnet i siste halvdel av den endelige resultatlisten.

Noe stinker.

Anonym poster: b056f1784464110c8d09a747fb5edaf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen.

Han danske som spiller fløyte var pen. Noen som vet navnet hans?

Anonym poster: 4fff320fd1cd19721a024d41c9b683de

Jacob Baagøe Thomsen

Anonym poster: b056f1784464110c8d09a747fb5edaf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes årets bidrag fra Azerbaijan var kjempebra. Og kult sceneshow.

Likte også Drip drop :)

Anonym poster: 386596ff37792f2d97f159c98aea9bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 sider med dette? Jeg gadd ikke å se på, men jeg sjekket noen av låtene i går. Jeg likte best den franske (23. plass), men jeg må også innrømme at jeg moret meg over den greske: Den begynner som en rebetiko fra 30-årene og fortsetter som moderne folk-rock med massevis av humor. Den havna sikkert der den hørte hjemme (sjetteplass), men det betyr ikke nødvendigvis at de fem før den fortjente plasseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 sider med dette?

Det er kommentering til programmene (semiene og finalen) mens de går. Da blir det fort mange sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang nabostemming. Jeg så en dokumentar for noen år siden hvor folk ble avhørt av politiet for at de hadde stemt på feil land osv.. Og i dag leser jeg dette i VG:

Hvilket land man stemmer på i Melodi Grand Prix har tidligere vist seg å ikke være noen spøk i diktaturet Aserbajdsjan. I 2009 ble flere personer som hadde stemt på sangen til erkefienden Armenia kalt inn til avhør av den aserbajdsjanske sikkerhetstjenesten, ifølge BBC.

- De ville ha en forklaring på hvorfor jeg stemte på Armenia. De sa det dreide seg om nasjonal sikkerhet, sa den unge MGP-entusiasten Rovshan Nasirli i Baku til Radio Free Europe.

En annen mann skal ha blitt forklart at hans stemmegivning til Armenia var «en potensiell sikkerhetstrussel», ifølge BBC.

The Guardian skriver at i alt 43 personer som stemte på Armenia ble kalt inn til avhør og spurt ut om sin «etniske stolthet» i kjølvannet av MGP 2009.

Så det handler ganske mye om politikk i noen land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kommentering til programmene (semiene og finalen) mens de går. Da blir det fort mange sider.

Du har helt rett. Jeg ble bare litt overraska, for mesteparten av musikken er jo allerede glemt. Men samtidig vet jeg godt at høydepunktet er avstemninga - det er litt som en fotballkamp der du må lide deg gjennom to dritkjedelige omganger pluss ekstraomganger før du endelig får straffekonken som avgjør kampen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en kjøpt og betalt 2. plass? http://www.kjendis.n...ntest/27265469/

Synes Azerbaijan har gjort det mistenkelig bra siden de begynte å delta. Da de vant hadde jeg aldri trodd at det var vinnerlåta jeg hørte.

Anonym poster: b056f1784464110c8d09a747fb5edaf7

Men om det er sant det med Azerbaijan, er ikke det veldig barnslig? Altså, det er bare en konkurranse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er sant det med Azerbaijan, er ikke det veldig barnslig? Altså, det er bare en konkurranse

Det foregår gjerne mye barnslig i mindre velutviklede demokratier og diktaturer.

Jeg tviler ikke på at de forsøker å finne gode låtskrivere og gjøre en bra jobb, men jeg er også overbevist om at de driver med kjøp av stemmer,for så gode som resultatene tilsier er de ikke.

Anonym poster: b056f1784464110c8d09a747fb5edaf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...