Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt all inclusive en gang, og det var da vi var i Kenya. Rett og slett pga det ikke var noen andre alternativer! Men det var veldig god mat og drikke, og vi spiste masse lokal mat:)

Vanligvis så spiser vi nesten aldri på hotellene vi bor på, da vi liker å gå på små, koselige restauranter. På Kreta f.eks fant vi for mange år siden en liten familierestaurant som vi har vært trofast mot hvert år, og vi blir tatt i mot som familie når vi kommer dit:) I år så skal vi leie med de, gleder meg!

Hvor i Kenya var det? På safari?

Anonym poster: f59e185205fbea1f7369941787d74ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i Kenya var det? På safari?

Anonym poster: f59e185205fbea1f7369941787d74ce6

Vi var på 3 plasser; Mombasa, og Tsavo øst og Tsavo vest. Safari på de to siste plassene:)

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser med to små på 4 og 6 år, all inclusive tur kostet 40tusen kr for 14dager. Jeg synes på ingen måte at det er billig.

Istedet for å bruke tre ttimer hver kveld på å finne restaurant, velge mat, spise, betale og gå hjem igjen, er det veldig mye lettere å kunne velge fra en buffé. Slipper grinete misfornøyde unger, ikke minst trøtte unger. En lettere løsning for veeeeldig mange familier.

Men pass på hva du lærer barna dine, da! De lærer at det ikke er noe vits i å bruke tid på mat. Vi var på ferie i Hellas hver høstferie da jeg var liten, og pappa lærte meg matglede ved å alltid hause opp middagen på kvelden. En gang i løpet av ferien fikk til og med JEG velge restaurant, enda jeg ikke kunne lese. Nå tipper jeg de hintet såpass mye at de sa 'denne var fin og blå, se der er en kattepus, vil du velge denne?' og jeg sa 'ja', men jeg ble da ikke trøtt og grinete av å måtte gå utendørs for å spise. Jeg har et familiealbum fullt av to smørblide unger som koser seg på restaurant. Det blir ikke mer mas enn du lager det til. Det er utrolig mange familievennlige restauranter, de greske kelnerne tar seg tid til å tulle litt med ungene og eieren kommer alltid ut for å si hei til alle rundt bordet. På den ene restauranten fikk jeg alltid prøve kokkelua og late som jeg lagde mat med mor i huset. Dette går man glipp av på all inclusive. Jeg forstår argumentet hvis man er et sted man ikke er trygg og ikke vil gå ut alene på kvelden som singel dame, men for barn? Nei! Det å bruke tre timer på hele middagsprosessen er et privilegium på ferie, ikke en byrde. Men du kan nok fint kutte det ned til to, tre er en overdrivelse.

Anonym poster: d7f39e5f5bb26b708d0b58510353f656

• Liker 6
Skrevet

Aldri vært på det jeg selv om jeg har reist 1-2 turer i året. :sjokkert: Høres kjedelig ut uansett.

• Liker 1
Skrevet

Aldri reist all-inclusive og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Har aldri hatt frokost på hotellet engang. :ler:

Ser flere mener de får den samme kulturopplevelsen selv om de spiser alle måltider på hotellet, men jeg må si jeg har mine tvil..

• Liker 1
Skrevet

Aldri reist all-inclusive og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Har aldri hatt frokost på hotellet engang. :ler:

Ser flere mener de får den samme kulturopplevelsen selv om de spiser alle måltider på hotellet, men jeg må si jeg har mine tvil..

Jeg rakk frokosten en gang :fnise:

Skrevet (endret)

Men pass på hva du lærer barna dine, da! De lærer at det ikke er noe vits i å bruke tid på mat. Vi var på ferie i Hellas hver høstferie da jeg var liten, og pappa lærte meg matglede ved å alltid hause opp middagen på kvelden. En gang i løpet av ferien fikk til og med JEG velge restaurant, enda jeg ikke kunne lese. Nå tipper jeg de hintet såpass mye at de sa 'denne var fin og blå, se der er en kattepus, vil du velge denne?' og jeg sa 'ja', men jeg ble da ikke trøtt og grinete av å måtte gå utendørs for å spise. Jeg har et familiealbum fullt av to smørblide unger som koser seg på restaurant. Det blir ikke mer mas enn du lager det til. Det er utrolig mange familievennlige restauranter, de greske kelnerne tar seg tid til å tulle litt med ungene og eieren kommer alltid ut for å si hei til alle rundt bordet. På den ene restauranten fikk jeg alltid prøve kokkelua og late som jeg lagde mat med mor i huset. Dette går man glipp av på all inclusive. Jeg forstår argumentet hvis man er et sted man ikke er trygg og ikke vil gå ut alene på kvelden som singel dame, men for barn? Nei! Det å bruke tre timer på hele middagsprosessen er et privilegium på ferie, ikke en byrde. Men du kan nok fint kutte det ned til to, tre er en overdrivelse.

Anonym poster: d7f39e5f5bb26b708d0b58510353f656

Jeg har vært på all inclusive som liten. Har du? For jeg lærte nemlig at man absolutt skal sette pris på maten. Men hvordan kan du vite at man ikke blir det hvis du selv ikke har vært på det som liten? Hvordan kan man uttale seg om noe man ikke kan noe om? Og forøvrig, alle disse fantastisk flotte tingene du beskriver her har jeg aldri opplevd, til tross for at jeg er oppvokst med å vandre rundt i de minste spanske kriker og kroker og spise på deilige små restuaranter både i Spania og i Hellas. Da uten all inclusive, for jeg er oppvokst med å først og fremst ikke bo på all inclusive. Og jeg føler jeg ikke har mistet en tøddel, til tross for at jeg har bodd på all inclusive noen ganger i mitt liv. Personlig synes jeg begge deler er like flott. Men å fremstille det å ikke bo på all inclusive som noe overjordisk og helt spesielt blir veldig spesielt for meg. Ja, det er flott, for all del, men så stor forskjell er det ærlig talt ikke.

Jeg er først og fremst ikke oppvokst med all inclusive først og fremst, selv om jeg som sagt har bodd på all inclusive-hotell som liten og voksen, men jeg har da lært meg like mye om kultur og mat uavhengig av all inclusive eller ikke. Hvis man er så bundet av turens opplegg burde man jo nesten se på seg selv, framfor å skylden på reiseopplegget i seg selv.

Det er hva man gjør det til selv. Sånn er det med alt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med trådstarter, og styrer av den grunn unna All inclusive der jeg kan.

Med alt som ofte finnes av butikker og restauranter inne i hotellene trenger man ikke gå ut av hotellet i det hele tatt, og det lokale næringslivet mister sitt livsgrunnlag. All inntjening går rett i lomma på de store hotell-pampene. I tillegg syntes jeg ofte at All inclusive kan være en skuffelse, ikke bare på matfronten, men også på drikkefronten. Har faktisk opplevd et All inclusive sted hvor alt av drikkevarer kom ferdigblandet fra en dispenser, og smakte dertil...

Anonym poster: 5a5db9373e4559100188cc0a2497b3e4

• Liker 1
Skrevet

Har vært på All-inclusive hotell uten å ha all-inclusive, bare frokost :fnise: . Det var litt slitsomt, spesielt da alle restauranter var flere kilometer unna hotellet. Når det er sagt, fant vi ut at all-inclusive ikke var noe for oss som liker å være på farten, stå opp når vi vil og spise det vi selv ønsker. Der vi var gikk de samme buffetene igjen 4 ganger i løpet av de 2 ukene vi var der. Vi vurderte all-inclusive nå da vi reiste med en liten en, men det var ufattelig deilig å kunne lage maten selv om vi ønsket det, stå opp når vi ville og spise der vi ønsket det.

Men skjønner de som velger det, det er nok veldig deilig når man bare skal slappe av.

Skrevet

Kjæresten og jeg valgte all inclusive i år fordi vi ikke har prøvd det før. Vanligvis liker jeg å prøve forskjellige restauranter, og utforske byen mer, men i år følte vi bare for å slappe av et bestemt sted. Vi kommer uansett til å reise til gamlebyen en av dagene, der vi kommer til å spise og handle.

Skrevet

Det var kanskje en liten overdrivelse, men to timer bruker vi tilsammen på alt.

Man er rimelig kresen om en bruker 3 timer hver kveld i to uker på å finne restauant.

Forøvrig er jeg helt enig med trådstarter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...