AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #21 Skrevet 15. mai 2013 Merker jo at hun begynner å bli veldig sliten og har mistet all skolemotivasjon og gjør heller ikke lærlingoppgavene. Hun er til tider veldig nedfor, og er redd for at det er for mye for henne. Men jeg har snakket med henne, og hun nekter å slutte.. Så får bare håpe at hun innser det selv snart. - Ts Anonym poster: afd23edaa1a3bbd58045b583592d2d11
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #22 Skrevet 15. mai 2013 Vis henne denne tråden! Jeg jobbet mye ved siden av skolen fra jeg var 14, og var helt besatt av å tjene og spare penger. I tillegg var jeg aktiv i alt av elevråd/russestyrer og you name it, og til syvende og sist var det karakterene som fikk gjennomgå. Det hjelper ikke med en feit konto når en ikke kommer inn på drømmestudiet, eller når en ikke har krefter igjen til å tilbringe tid med dem man er glad i (som i bunn og grunn er det viktigste). Det hjelper heller ikke med egenkapital når en er for utbrent til å jobbe og faktisk betjene et boliglån. Anonym poster: 7e58fb9517ddcefb00ee0dad6bd106cb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #23 Skrevet 16. mai 2013 Uff, nå har hun sagt ja til å jobbe i deltidsjobben hver dag etter den andre jobben i hele juni. Hun er da ferdig med skolen, men skal jobbe 12.5 timer alle ukedagene i hele juni og 7 timer hver eneste lørdag.. Glad hun har fri noen uker i Juli! Anonym poster: afd23edaa1a3bbd58045b583592d2d11
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #24 Skrevet 17. mai 2013 Merker jo at hun begynner å bli veldig sliten og har mistet all skolemotivasjon og gjør heller ikke lærlingoppgavene. Hun er til tider veldig nedfor, og er redd for at det er for mye for henne. Men jeg har snakket med henne, og hun nekter å slutte.. Så får bare håpe at hun innser det selv snart. - Ts Anonym poster: afd23edaa1a3bbd58045b583592d2d11 Hun trenger at du går inn og er en ordentlig mamma/pappa for henne for hun er ikke voksen enda! Hun er ikke moden nok til å kunne se dette selv! Dette er klassiske tegn på "flink pike syndromet". Og man skal ikke være kompis som foreldre, man skal vite best og si fra! Personlig er jeg lei foreldre som kommer og sier etterpå at de skulle og burde ha gjort noe. Gjør det nå mens du kan! Sett ned foten og si at nok er nok! Skole er kjempeviktig og det er dessuten kjempeviktig å ta vare på helsen sin så man ikke går rett i veggen og hverken klarer det ene eller det andre i framtiden.. Anonym poster: 5fd93fdc386cb7ead51f047c3aa8bbbd 2
Tibbie Skrevet 17. mai 2013 #25 Skrevet 17. mai 2013 Be henne peise på den siste måneden på skolen, for så å ta et pauseår etter det. Selvfølgelig er det beste å bli ferdig med utdanningen så fort som mulig, men om man mangler motivasjonen er det ikke vits.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #26 Skrevet 17. mai 2013 Hun trenger at du går inn og er en ordentlig mamma/pappa for henne for hun er ikke voksen enda! Hun er ikke moden nok til å kunne se dette selv! Dette er klassiske tegn på "flink pike syndromet". Og man skal ikke være kompis som foreldre, man skal vite best og si fra! Personlig er jeg lei foreldre som kommer og sier etterpå at de skulle og burde ha gjort noe. Gjør det nå mens du kan! Sett ned foten og si at nok er nok! Skole er kjempeviktig og det er dessuten kjempeviktig å ta vare på helsen sin så man ikke går rett i veggen og hverken klarer det ene eller det andre i framtiden.. Anonym poster: 5fd93fdc386cb7ead51f047c3aa8bbbd Nå er jo saken bare det at datteren til ts er 18 og har i siste instans ansvaret for dette selv som myndig. Hun er nå (veldig) ung voksen og må finne seg selv blant de voksnes rekker etterhvert som hun blir mer erfaren. Det betyr ikke at man ikke kan bry seg som forelder. Jeg syntes moren bør ta en prat om dette, og kanskje vise henne denne tråden eller trekke frem erfaringer fra andre som har blitt utbrent, men man kan altså ikke sette ned foten og nekte en myndig person noe som helst. Anonym poster: 4def9946de9d96e2d596828fc5614854
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #27 Skrevet 19. mai 2013 Nå er jo saken bare det at datteren til ts er 18 og har i siste instans ansvaret for dette selv som myndig. Hun er nå (veldig) ung voksen og må finne seg selv blant de voksnes rekker etterhvert som hun blir mer erfaren. Det betyr ikke at man ikke kan bry seg som forelder. Jeg syntes moren bør ta en prat om dette, og kanskje vise henne denne tråden eller trekke frem erfaringer fra andre som har blitt utbrent, men man kan altså ikke sette ned foten og nekte en myndig person noe som helst. Anonym poster: 4def9946de9d96e2d596828fc5614854 Datteren bor hjemme hos TS. Da kan TS forklare datteren at hun er veldig bekymret for at hun brenner seg ut, at. Hun er oppriktig bekymret for hennes helse, og at dersom hun skal fortsette å bo hjemme, må hun kutte ut f. eks deltidsjobben. Det blir på en måte hennes "leie", at datteren begynner å ta vare på seg selv før det er for sent. Har selv opplevd å gå på en skikkelig smell. Det kan ta år å komme tilbake til arbeidslivet etter å ha vært flink pike. Om man i det hele tatt kommér seg igjen. Anonym poster: 0fc64b44bed5795b47e8c7124eb00946
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå