Gå til innhold

Lavt blodtrykk og trening

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg går på noe som heter Metropolol Sandoz. Jeg startet med de for ca 5 mnd siden pga. migrene. Samtidig sluttet jeg å røyke.

Nå har jeg gått en del opp i vekt, og jeg vet ikke om det er pga. røykeslutt eller om man forbrenner saktere hvis man har lav puls/lavt blodtrykk, noe som er bivirkning av medisinen. Pusten min har også blitt helt grusom, og det piper og surkler i lungene som en dampveivals. Det var ikke akkurat sånn jeg ville ha det når jeg sluttet å røyke :( Dårlig pust er også en bivirkning av medisinen.

Så spørsmålet mitt er vel egentlig:

Kan jeg likevel trene selv om jeg har så dårlig pust og lav puls? Vil treningen ha samme effekt som ved høy puls? Er forbrenningen dårligere når pulsen/blodtrykket er lavt?

Anonym poster: e66f9e4f606589742b965047ec9fd460

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg går på noe som heter Metropolol Sandoz. Jeg startet med de for ca 5 mnd siden pga. migrene. Samtidig sluttet jeg å røyke.

Nå har jeg gått en del opp i vekt, og jeg vet ikke om det er pga. røykeslutt eller om man forbrenner saktere hvis man har lav puls/lavt blodtrykk, noe som er bivirkning av medisinen. Pusten min har også blitt helt grusom, og det piper og surkler i lungene som en dampveivals. Det var ikke akkurat sånn jeg ville ha det når jeg sluttet å røyke :( Dårlig pust er også en bivirkning av medisinen.

Så spørsmålet mitt er vel egentlig:

Kan jeg likevel trene selv om jeg har så dårlig pust og lav puls? Vil treningen ha samme effekt som ved høy puls? Er forbrenningen dårligere når pulsen/blodtrykket er lavt?

Det er visst ingen som kan svare på dette. Noen tips til annet forum jeg kan poste spørsmålet på?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøker igjen med å få svar på denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...