AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Hallo! Har et spm ang søvn. Jeg jobber nattevakt med en uke på og en uke av. Når jeg har nattevakt sliter jeg med å få sove etter vakten min og 6 dager sover jeg i snitt 5 timer hver natt. Når jeg har friuke sover jeg 8 dager i ca 9-10 timer. Legger meg som regel 23 og står opp 9. Vil dette gå "opp i opp"? Kan man ta igjen den tapte søvnen på 6 dager og sove et par timer ekstra hver natt under friuken? Har tenkt å jobbe her i ca ett år til, tror dere det kommer til å påvirke noe? Kan tilføye at jeg er 21 år, god helse, trener ca 2-3 dager i uken og vanlig husmannskost. Merker at jeg er litt mer sliten enn før, men tror det skyldes lite jern og vitaminer. Vil bare ikke gå på en smell her.. Anonym poster: 2f129c312ae6e6f550fa5bfd55327e23
Gjest aam1972 Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Tror dette vil gå bra. Nattarbeid er farlig over lengre tid - dvs mange år. Du får hvilt deg godt i friukene
Elanore Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Vet egentlig ikke helt hva du lurer på, TS... Hvis du er bekymret for helsen din i en slik situasjon, ville jeg vurdert å spørre fastlegen om det neste gang du er innom han/hun. Om det er spesielt sunt eller godt for kroppen, kan sikkert diskuteres... Min erfaring tilsier at det blir lettere å komme seg opp dersom man hadde "godt med søvn" dagene i forveien, så det kan vel oppleves lettere, i det minste. Det er da noe? Regner med at vi opplever det lettere fordi kroppen er mer uthvilt, så det er jo en god ting, regner jeg med...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå