Gå til innhold

"Skjønnhetsoperasjoner" på barn

Center

Anbefalte innlegg

Ja, frekkhet kalles dette rett og slett.

Hvis du Tule tror at legen min tjener på at min datters fødselsmerke fjernes, tror jeg ikke du vet mye om landets praksis. Det er ingen privat lege det her er snakk om. Min lege har ingen mulighet til å fjerne merket, det må en evnt. henvisning til spesialist til for å få behandlingen. Staten taper faktisk på at vi tar behandlingen, da dette dekkes. Men det er jo ikke poenget, men dine "hysteriske" utsagn må jo kommenteres. Jeg er en flott mor, og meget stolt av rollen jeg utfører! Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, frekkhet kalles dette rett og slett.

Hvis du Tule tror at legen min tjener på at min datters fødselsmerke fjernes, tror jeg ikke du vet mye om landets praksis. Det er ingen privat lege det her er snakk om. Min lege har ingen mulighet til å fjerne merket, det må en evnt. henvisning til spesialist til for å få behandlingen. Staten taper faktisk på at vi tar behandlingen, da dette dekkes. Men det er jo ikke poenget, men dine "hysteriske" utsagn må jo kommenteres. Jeg er en flott mor, og meget stolt av rollen jeg utfører! Så det så!

hei

hva er det som er frekt, det var ikke meningen vis jheg var krass, jeg syns vis legen mener det bør fjernes så syns jeg du bør si begrunllesen her så vi skjønner, jeg mener at det er best og vente, hva vil det ikke gjøre med banret at detblir lakt in for behanling for merket før det skjønner hvorfor og vis det er glad i merket, har du tenkt på¨det, jeg syns ikke det er slik man skla gjøre det, jegsyns du skla lese det som kasja krabts skrev, hun sier at et barn som vil bli behandlet slik vil føle at det er annerledes at noe er feil, er det riktig, hennes barn har mere rundt hele øyet det tror jeg er verre en og ha et på kjinnet hun vil ikke gjøre noe med det, jeg syns hun har fine holdninger, uansett syns jeg det er ille at slik blir dekket, vis foreldre vil ha skjønnhetsingrep på banra sine for de betale selv, det ergreit vis det er en medisinsk grunn. hvis det er en medisinsk grunn skal jeg gi meg, jegsyns du kan fortelle det vis ikkegir jeg meg ikke

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vil svare sjenerelt så dere kan vitehva jeg mener så dere vite at jeg ikke er dum, vis jeg hadde fått et barn med fødselsmmerke som jeg altså ikke har, så ville jeg vnetet til det kunne bestemme selv, jegmener at det er riktig, hva vil et barn føle vis det blir lagt på operasjonsbordtet for og få fjerne noe før de vjhvet va detrer, det vil jo føle seg annerledes da, jeg ivl ikke gjøre det på et barmn jeg vil kjempe for at det skal bli godtat slik det er og kejmpe mot mobbing, tor ike det vil bli et så stort problem framover, jeg visl at barnetskal vere stolt overseg selv og vere glad i sit utsende i motsetning til timien som vil stemple det som annerledes en gang foralle, for meg er det og respektere barnet og hjelpe det til og vere som det er, jeg dsyn meningen til sarabi er fle og hun er mer opptat av hvas omverdenen sier en barnets følelser

hvis det var medisoinske grunner til og ta fjerne det så ville jeg klart gjort det, jeg ville spurt vor lenge jeg kunne vnete :P jeg ville forklart det jeg kunne for banret først.

jeg vet hvordan det er og vere annereldes jeg vil ikke at barnet skla føle det, jeg kejnner en jente som har atopisk eksem i ansiktet, hun syns før hun er stygg, jeg syns hun er vakker, hun kan ikke fjerne eksemen, hva skulle hun vert vis inge ordnet at hun ikke blem obbet, hvis vi ike har tro at vi kan endre hoildninger jhvor komer vi da jeg syns det er viktig og jeg vil heller gjøre det jeg vil ha respekt for banret de andre for rette seg

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke har respekt for andres meninger!

hei

Jeg syns det er verre og ikke ha respekt for sine barns tanker og føleser, og vhorfor kasn du ikke ha lit respekt for andresmeninger du og svare ordtlig på det, jeg syns du er frekk som kommer her medslik, jeg syns du kan se litt annerledes en det du ser, det er ikke sikkert du har rett ehller og jeg har skat at jeg vet vordan det er og vere annerlese da syns jeg du ka nha repsekt for at ejg sier det jeg gjør

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tule, jeg vil ikke svare deg på en skikkelig måte før du kan diskutere uten å rakke ned på personer med andre meninger! Det er helt i orden at du har dine meninger og vil lære barna dine det du mener er rett, men alle mennesker er forskjellige. Det vil si at ikke alle er enige med deg. det gir deg ingen grunn til å rakke ned på disse! Å gå på person, fornerme o.l er ingen ok måte å diskutere på.

Dersom du bestemmer deg får å diskutere på generelt grunnlag uten å være spydig og frekk skal jeg godt diskutere med deg, men så lenge du rakker ned på personer med andre meninger så ønsker jeg ikke å diskutere med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tule, jeg vil ikke svare deg på en skikkelig måte før du kan diskutere uten å rakke ned på personer med andre meninger! Det er helt i orden at du har dine meninger og vil lære barna dine det du mener er rett, men alle mennesker er forskjellige. Det vil si at ikke alle er enige med deg. det gir deg ingen grunn til å rakke ned på disse! Å gå på person, fornerme o.l er ingen ok måte å diskutere på.

Dersom du bestemmer deg får å diskutere på generelt grunnlag uten å være spydig og frekk skal jeg godt diskutere med deg, men så lenge du rakker ned på personer med andre meninger så ønsker jeg ikke å diskutere med deg!

hei

jeg ahr ikke gått på deg ejg har gått på meningene dine, jeg er ikke enig i og forandre et barn for sikkerhetskyld, jeg vil heller kejmpe for at det skal bli godtat, jeg syns du kan lese det siste inlegget mit så ser du hva jeg mener hva mer kan jeg gjøre, du får tåle at vi kan vere uenige i deg, nei jeg respekterer ikke foreldre som vi lforandre banra sine for at de skal bli godtat, hva vil det gjøre med barnet, vis det føler at det er glad i merlket sit og stolt hva vi likke det føle vis det ble lakt for og få fjernet det, det vil vere og gjøre det annerledes, derfor vil jeg ikke det, jeg repsekterer banret, du med it minamel følelser for banrs følelser ogm ening jgør ikke det, jeg syns det er ille at du kan sitte og dsi slik haer, du sier at det spiller ingen rolle om et barn er stolt av et merke og føler seg pen du vil fjerne det uansett det viser ingen følelse for hva barnet tenker og føler, slkkt liker jeg ikke og jeg ahr bare sakt hva jeg føler, jeg syns ikke det er så mye mobbing i dag, vi gjør noe med det, din forvridde syn på verden er felt, nå gjør vi mye får og få bukt mobbingen jeg syns vi skal gi dem tilit og hjelpe banra vore til og bli godtatt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut om ting man så åpenbart ikke har greie på er ikke å være saklig. Du tillegger deg erfaringer du ikke har og når de med erfaring vil ytre sine meninger går du i forsvar fremfor å lytte og kanskje tom. lære noe.

Du bruker dine egne dårlige erfaringer som grunnlag for hva som er rett og galt i alle tilfeller og det kan du ikke gjøre. Det er galskap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg vet hvordan det er og vere annerledes, jeg vil ikke at bern som ikke er det skal vere det, jeg ser ikke noe galt i et fødselsmerke, formeg er det riktig og kjempe for banret, vis banret liker seg selv vi ljeg kejmepe for det, det mener jeg er en riktig måte og være som

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskiver er en utopi. "Å kjempe for barnet" høres vakkert ut men vennligst fortell meg hvordan det skulle fungere i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskiver er en utopi. "Å kjempe for barnet" høres vakkert ut men vennligst fortell meg hvordan det skulle fungere i praksis.

hei

det hadde vert greit og vbite hva du mener når du sitter sånn, jeg mener at vis mit barn er stolt av seg og glad i sitt merke så vil jeg kjempe for at det skal bli godtat, jeg vil gjøre på samme måte som vis detvar andre ting barnet ble mobbet for, vis det for eksempel var hud, så hadde ikke jeg kunne gjort noe memd det, jeg mener det vblir feil og velge det letteste og fjerne det jeg syns ikke det er riktig jeg syn sikke det, jeg mener vi må gå i mot mobbjning uansett og få det bort og gjøre at banra vårt har det fint der de er, det er jo og og gi mobberene rett vis vi gjør noe

og hva vet du om mine erfaringer er riktige, jeg har erfart det jeg har erf og jeg mener det jeg gjør på det, jeg syns jeg kan få respekt for det, jeg synsandre her kunne lert litt av og høre på meg og,

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde mitt barn blitt født med et fødselsmerke man lett kunne fjerne, hadde jeg gjort det. Enkelt og greit.

Har ingen ting med og ikke akseptere barnets utseende eller mobbing og alt som blir nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vert greit og vbite hva du mener når du sitter sånn

En utopi betyr noe som ikke finnes, noe som ikke lar seg gjennomføre i praksis, noe usannsynlig- skjønner?

Hvis ett barn er født med meget ustående ører eller ett skjemmende fødselsmerke i ansiktet har jeg ingen problemer med at foreldrene tar kontekt med de nødvendige instaser for å få hjulpet barnet. De gjør det jo for barnets skyld, ikke for sin egen. Hele denne diskusjonen er dratt så ut av alle sine proposjoner at det er bent frem latterlig å lese.

Jeg tror ikke at noe menneske kan trives med ett stort fødselsmerke i ansiktet, på kroppen ja, men ikke i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En utopi betyr noe som ikke finnes, noe som ikke lar seg gjennomføre i praksis, noe usannsynlig- skjønner?

Hvis ett barn er født med meget ustående ører eller ett skjemmende fødselsmerke i ansiktet har jeg ingen problemer med at foreldrene tar kontekt med de nødvendige instaser for å få hjulpet barnet. De gjør det jo for barnets skyld, ikke for sin egen. Hele denne diskusjonen er dratt så ut av alle sine proposjoner at det er bent frem latterlig å lese.

Jeg tror ikke at noe menneske kan trives med ett stort fødselsmerke i ansiktet, på kroppen ja, men ikke i ansiktet.

hei

dette her viser hvor lite du har skjønt, vis foreldre har en positiv holdning til det ogsyns banret er prent og merket er pent så syns jeg banret vil gjøre det, det er greit med utstående ører men det skla også gjøres når banret kan bestemme selv, det står i den artikkelen som jeg la ut og hun so mhar skreve den er spesialist på sån, jeg tror det er mulig for et barn og trives med et merke og jeg vet mange som gjør det, noe n syns det er pent og noen viøl ha det, ove aunlie har jo heller ikke fjernet sitt, jeg syns ikke du har skjønt mye jeg syns du bør skjønne mer, jeg syns du bør lese kajsa krabats inlegg hun har skjøant mye av dette, hun vil bruuke enrgien på og få banret til og akseptere det og synes det er pent, barnet hennes har et fødselsmerke som går rundt øyet jueg tror det er verre en lullus som bare ere mnerlke på lkkjinnet, hun vil ikke endre det, jeg syns det er fint, jeg syns hun har fin respekt for barnet sitt og hun behandler det bra, jeg blir varm om hjertet av det og syns at det er fint at det erslike fotreldre og hun ahr rett jeg tror barnet hennes får det fint, og jeg syns dette er riktig, barnetbør få besteme selbv det er riktig jeg syns det er greit og ha debatten jeg syns det er en fin ska

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Min lille tulle har et stort fødselsmerke i ansiktet, nermere bestemt rundt det ene øyet, jeg syntes ikke dette er skjemmende, syntes det er mer sjarmerende. Til daglig tenker jeg ikke over at detr er der en gang. Vi får ofte spørsmål om hun har falt og slått seg på øyet, men da svarer jeg da bare som det er, at det er et fødselsmerke. Jeg velger å bruke min energi på å få henne til å føle seg unik istede for å fokusere på at vi må få bort dette merket. Dessuten syntes jeg det er litt rart hvilke signaler vi sender når vi på død og liv må få fjernet eller redusert et fødselsmerke, mens vi lærer barna våre at alle er like mye verdt uansett hvordan de ser ut av hudfarge eller om de har briller eller om de mangler en arm.... Hvorfor ikke bruke energien på å få barna til å føle seg vert noe, gi dem følelsen av å være elsket uansett hvordan de ser ut... Og hva tenker det barnet på 4-5 år som må få behandling for et merke, det er jo å be om at barnet vil føle seg annerledes og derav kanskje bli usikker... Ble litt rotete dette hær, men tror jeg fikk frem poenget mitt!

Hei

Jeg kan ikke få sagt hvor enig jeg er med deg, jeg blir helt varm av meningene dine, jeg syns du ser det slik en skal nemlig at barnet er unikt ogat det er sjarmerende. Det er bra at du stiller opp for banret dit på den måten, jeg skammer meg nesten over mange av de her inne, jeg syns ikke de har skjønt så mye, det handler jo om utseende til et barn, og hvordan det skal oppfattes, jeg tror det er viktig at vi gir ordtlige holdninger. Jeg tror at du gir barnet dit gode holdninger på det her og at det vil komme fint videre. Det vil klare det meste og stå i mot det meste fordi det ser at det er pent. Vis vi hadde hat flere mødre som deg så ville vi hat en bedre skole og et samfunn og være i. :-) :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt !

Dette må være tull bare???

Utstående ører skal opereres dersom barnet selv ikke mener det er pent ??

Og når mener du barnet er istand til å ytre sine meninger da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...