Tule Skrevet 6. april 2004 #21 Del Skrevet 6. april 2004 hei har ikke sett programmet men fy for noen fporeldre, vis ikke barnet er hundre prosent ordtling så er det ikke bra nok, også forgifte barnet med medisiner det er jo laser, disse foreldrene burde vere ,meldt til barnevernet tror noen at det barnetn vil bli bra nok, jeg syns kosmetiske ingrep på barn bør bli forbudt. hbarnet blir vel mer mobbet nå hovent en om det hadde hat fødselsmerke hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 6. april 2004 #22 Del Skrevet 6. april 2004 Må bare legge til at dette barnet hadde til dels store puste problemer da dette spesielle fødselsmerket på en måte trykket sammen nesen.Det vokste også på innsiden av nesen så denne til tider var helt blokert.Så,Center, visst det er den danske babyen fra "Plastic fantastic" du mener så ville jeg si foreldrene nok hadde en medisinsk grunn. Jeg har en sønn med atopisk eksem som også behandles med kortison.Vi har prøvd det meste både i kremer og alternativ medisin og dersom det hadde vært mulig for han å bli kvitt denne eksemen ved operasjon, ville jeg hvertfall vurdert det.Han klorer seg til blods og er nesten hudløs på hendene og magen.Jeg tror ikke noen forelder,ved sine fulle fem vel og merke,vil "skjønnhetsoperere" sitt barn for egen vinnings skyld.Det er vel mer et spørsmål om å hjelpe barna sine slik at de kan bli kvitt lidelser som for eksempel dette spesielle fødselsmerket,eller som nevnt utstikkende ører eller for den del atopisk eksem.Man vil jo gjerne ta vare på sjelefreden til sine barn også,og arr kan fort oppstå i hjertet også dersom barna blir mobbet. hei uansett kan man bruke laser og det kan bli borte av seg sselv, og når det er utstående ører så bør ikke det opereres før banret er stort nok til og bestemme selv, masn bør og lere andr banr og akseptere barn som er annerledes et fødselsmere tror jeg ikke en blir mobbet for, og det gjør mer vont og blir forandret uten at man vet vor. og når det gjelder at foreldre ikke vil gjøre noe med barnet for egen vinning så er det og det er foreldre som setter øredobber i babyen som noen måneder gmale tror du det er for og hjelpe barnet og hvorfor lagde de programmet det var vel fordi de reagerte hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 6. april 2004 #23 Del Skrevet 6. april 2004 Det er en serie hvor det vises div, kosmetisk kirurgi.Mye puppe-fyll og ansiktsløft.Men akkurat i dette programmet var det vist at kosmetisk kirurgi kan hjelpe,ikke bare stramme opp og dytte inn,viss du skjønner hva jge mener?.Denne babyen hadde store puste problemer! Vinklingen ble kanskje feil siden det her var snakk om kosmetisk kirurgi. Hadde det vært en "vanlig" kirurg som skulle ta bort det fødselsmerket ville vi ikke hatt denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 6. april 2004 #24 Del Skrevet 6. april 2004 Det er en serie hvor det vises div' date=' kosmetisk kirurgi.Mye puppe-fyll og ansiktsløft.Men akkurat i dette programmet var det vist at kosmetisk kirurgi kan hjelpe,ikke bare stramme opp og dytte inn,viss du skjønner hva jge mener?.Denne babyen hadde store puste problemer! Vinklingen ble kanskje feil siden det her var snakk om kosmetisk kirurgi. Hadde det vært en "vanlig" kirurg som skulle ta bort det fødselsmerket ville vi ikke hatt denne diskusjonen.[/quote'] hei uansett litt drøyt og medisiner en baby sås sterkt, og uansett så bør en vanlig kirurg vært med på operasjonen og jeg skjønner ikke vorfor man ikke kunne ha brukt laser hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 6. april 2004 #25 Del Skrevet 6. april 2004 Min lille tulle har et stort fødselsmerke i ansiktet' date=' nermere bestemt rundt det ene øyet, jeg syntes ikke dette er skjemmende, syntes det er mer sjarmerende. Til daglig tenker jeg ikke over at detr er der en gang. Vi får ofte spørsmål om hun har falt og slått seg på øyet, men da svarer jeg da bare som det er, at det er et fødselsmerke. Jeg velger å bruke min energi på å få henne til å føle seg unik istede for å fokusere på at vi må få bort dette merket. Dessuten syntes jeg det er litt rart hvilke signaler vi sender når vi på død og liv må få fjernet eller redusert et fødselsmerke, mens vi lærer barna våre at alle er like mye verdt uansett hvordan de ser ut av hudfarge eller om de har briller eller om de mangler en arm.... Hvorfor ikke bruke energien på å få barna til å føle seg vert noe, gi dem følelsen av å være elsket uansett hvordan de ser ut... Og hva tenker det barnet på 4-5 år som må få behandling for et merke, det er jo å be om at barnet vil føle seg annerledes og derav kanskje bli usikker... Ble litt rotete dette hær, men tror jeg fikk frem poenget mitt![/quote'] hei fint at det fins noen ordtnlige her hilsen Innlegget er endret Marianne Mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jubalong70 Skrevet 6. april 2004 #26 Del Skrevet 6. april 2004 Vår eldste datter, som er 4 år, har et såkaldt storkebitt. Dvs. et rødt fødselsmerke i pannen og også et i nakken. Vi ble fortalt at merket kom til å forsvinne når hun var 2 år. Vel, det holdt ikke stikk. Merket er der enda, men har blektes endel. Likevel er det godt synlig. Men å gå til det skritt å injisere kortison - som er så skadelig for resten av kroppen er rett og slett barnemishandling. Fatter og begriper ikke den legen som går med på, eller foreslår noe slikt! Vi kommer ikke til å gjøre noe med hennes fødselsmerke. Vil hun gjøre noe selv når hun blir eldre får hun ta den avgjørelsen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 6. april 2004 #27 Del Skrevet 6. april 2004 Vår eldste datter, som er 4 år, har et såkaldt storkebitt. Dvs. et rødt fødselsmerke i pannen og også et i nakken. Vi ble fortalt at merket kom til å forsvinne når hun var 2 år. Vel, det holdt ikke stikk. Merket er der enda, men har blektes endel. Likevel er det godt synlig. Men å gå til det skritt å injisere kortison - som er så skadelig for resten av kroppen er rett og slett barnemishandling. Fatter og begriper ikke den legen som går med på, eller foreslår noe slikt! Vi kommer ikke til å gjøre noe med hennes fødselsmerke. Vil hun gjøre noe selv når hun blir eldre får hun ta den avgjørelsen selv. hei bra er enig med deg, jeg syns det er ille vis fødelsmerket er plagsot så kan man jo bruke andre måter ejg syns det er galt og jeg syns det er ille jeg håper det blir slutt jeg håper det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Center Skrevet 6. april 2004 Forfatter #28 Del Skrevet 6. april 2004 Må bare legge til at dette barnet hadde til dels store puste problemer da dette spesielle fødselsmerket på en måte trykket sammen nesen.Det vokste også på innsiden av nesen så denne til tider var helt blokert.Så,Center, visst det er den danske babyen fra "Plastic fantastic" du mener så ville jeg si foreldrene nok hadde en medisinsk grunn. Vet du, at jeg skammer meg litt over å ikke ha fått med meg denne detaljen i programmet, og med medisinske grunner, kan det nok forsvares. :oops: Likevel synes jeg det er en nyttig debatt å ta, dels på grunn av at det samfunnet vi lever i er så fiksert på hvordan vi ser ut i stedet for hvem vi er som mennesker. Dette overfører vi jo i stor grad til våre barn. Ta et annet eks da - i statene går mødre mann (eller kvinne) av huse for å melde sine unge håpefulle døtre på alskens skjønnhetskonkurranser. Ingen av de små jentene blir fortalt at det er mennesket bak ansiktet som betyr noe. Ja, jeg tror faktisk at disse mødrene ville og kanskje også går til det skrittet å skjønnhetsoperere sitt barn, for å kunne sole seg i glansen av dennes suksess. Jeg har ingen problemer med å forstå operasjoner som blir gjort for barnets velvære, om man kan kalle det det, når det kommer til feks utstående ører som en nevnte. Barn blir mobbet for sånt, og det er vondt for en forelder å høre det. Men - hvor går grensene? Og kan det i mange tilfeller være best å vente med et inngrep til barnet er gammelt nok til å forstå hvorfor? *mulig det ble rotete skrevet, man håper dere forstår hvor jeg vil* Et lite PS - hadde jo vært fint om man kunne ta en slik debatt uten å halshugge hverandre for individuelle avgjørelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 7. april 2004 #29 Del Skrevet 7. april 2004 Ikke noe å skamme seg over det Tenkte bare jeg skulle presisere dette slik at diskusjonen kunne fortsette med de rette forutsetninger.Det er flott at det tas opp. Jeg husker et program om barn som deltok i skjønnhets konkurranser i USA...Der var det ikke snakk om operasjon,men ,herregud,det var et skremmende program. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 7. april 2004 #30 Del Skrevet 7. april 2004 Vet du, at jeg skammer meg litt over å ikke ha fått med meg denne detaljen i programmet, og med medisinske grunner, kan det nok forsvares. :oops: Likevel synes jeg det er en nyttig debatt å ta, dels på grunn av at det samfunnet vi lever i er så fiksert på hvordan vi ser ut i stedet for hvem vi er som mennesker. Dette overfører vi jo i stor grad til våre barn. Ta et annet eks da - i statene går mødre mann (eller kvinne) av huse for å melde sine unge håpefulle døtre på alskens skjønnhetskonkurranser. Ingen av de små jentene blir fortalt at det er mennesket bak ansiktet som betyr noe. Ja, jeg tror faktisk at disse mødrene ville og kanskje også går til det skrittet å skjønnhetsoperere sitt barn, for å kunne sole seg i glansen av dennes suksess. Jeg har ingen problemer med å forstå operasjoner som blir gjort for barnets velvære, om man kan kalle det det, når det kommer til feks utstående ører som en nevnte. Barn blir mobbet for sånt, og det er vondt for en forelder å høre det. Men - hvor går grensene? Og kan det i mange tilfeller være best å vente med et inngrep til barnet er gammelt nok til å forstå hvorfor? *mulig det ble rotete skrevet, man håper dere forstår hvor jeg vil* Et lite PS - hadde jo vært fint om man kunne ta en slik debatt uten å halshugge hverandre for individuelle avgjørelser hei syns man skla vnete til barn kan ta stilling til det selv, det er litt med respekt, vis barnet mobbes skal man jobbe med mobbingen akkurat som det var noe annet barnetble mobbbet for, vis et barn senere har komplekser på grunn av utstående ører for eksempel jenter som ikke kan sette opp håret syns jeg de kan poerere dem. jeg tror ikke mange mobbes for det mange er fine med det og og jeg har vansklig for og ta utstående øærer fra andre ører da alle ører er forskjellige. hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 7. april 2004 #31 Del Skrevet 7. april 2004 Ikke noe å skamme seg over det Tenkte bare jeg skulle presisere dette slik at diskusjonen kunne fortsette med de rette forutsetninger.Det er flott at det tas opp. Jeg husker et program om barn som deltok i skjønnhets konkurranser i USA...Der var det ikke snakk om operasjon,men ,herregud,det var et skremmende program. hei helt enig disse foreldrene er ille hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 9. april 2004 #32 Del Skrevet 9. april 2004 Hei! Jeg føler jeg har sagt mitt, og forsøkt så godt jeg kan med å fremlegge mine synspunkt. Jeg respekterer dere som lar være å gjøre noe med evnt. fødselsmerker. Dere som ikke har barn med fødselsmerker vet egentlig ikke hva dere prater om. Jeg har nok sagt som dere tidligere - la barnet bestemme selv. Vil også nevne at det er forskjellig typer merker. Noen er enklere å operere enn andre. Når dere først hadde fått barn med et hemmende fødselsmerke er det godt mulig dere ville forandret mening når absolutt alle rundt dere, leger og helstesøstre, ville rådet dere til laserbehandling. Denne behandlingen er helt ufarlig, og skader ikke barnet. Uansett vil vi vente noen år til, men bestemmer oss nok for behandling før skolealder. Selv det er heller ikke 100% sikkert... Poenget mitt er: Dere bør ikke være brått sikre på at dere ville latt barnet bestemme selv om dere hadde havnet i samme situasjon som oss. You see? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 9. april 2004 #33 Del Skrevet 9. april 2004 Hei! Jeg føler jeg har sagt mitt, og forsøkt så godt jeg kan med å fremlegge mine synspunkt. Jeg respekterer dere som lar være å gjøre noe med evnt. fødselsmerker. Dere som ikke har barn med fødselsmerker vet egentlig ikke hva dere prater om. Jeg har nok sagt som dere tidligere - la barnet bestemme selv. Vil også nevne at det er forskjellig typer merker. Noen er enklere å operere enn andre. Når dere først hadde fått barn med et hemmende fødselsmerke er det godt mulig dere ville forandret mening når absolutt alle rundt dere, leger og helstesøstre, ville rådet dere til laserbehandling. Denne behandlingen er helt ufarlig, og skader ikke barnet. Uansett vil vi vente noen år til, men bestemmer oss nok for behandling før skolealder. Selv det er heller ikke 100% sikkert... Poenget mitt er: Dere bør ikke være brått sikre på at dere ville latt barnet bestemme selv om dere hadde havnet i samme situasjon som oss. You see? :-) hei jeg vil nok ikke nedre mening, jeg kan vise deg en artikkel om hvorfor det er viktig og vnete til banret kan bestemme selv, jeg har den ikke her men jeg kan finne den og legge den ut, for meghandler det om respekt for banret og derfor vil jeg ikke nedre mening, jeg skjønner ikke vorfor du er redd ofrmobbing, jevbg tror ikke det vil det, jeg syns det er kritikkverdig av legne og ig et aslik råd kan du si grunnen til det, du sier at deet ikke er 100% sikkert det ligger vel i det da at det kan hende du endrer mening, jeg håper du vil gi litt mer repsetkt til banret dit ettervert og hvorfor er det så viktig for deg at vi skla endre mening vis du kan gjøre det og hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 9. april 2004 #34 Del Skrevet 9. april 2004 Hei! Jeg føler jeg har sagt mitt, og forsøkt så godt jeg kan med å fremlegge mine synspunkt. Jeg respekterer dere som lar være å gjøre noe med evnt. fødselsmerker. Dere som ikke har barn med fødselsmerker vet egentlig ikke hva dere prater om. Jeg har nok sagt som dere tidligere - la barnet bestemme selv. Vil også nevne at det er forskjellig typer merker. Noen er enklere å operere enn andre. Når dere først hadde fått barn med et hemmende fødselsmerke er det godt mulig dere ville forandret mening når absolutt alle rundt dere, leger og helstesøstre, ville rådet dere til laserbehandling. Denne behandlingen er helt ufarlig, og skader ikke barnet. Uansett vil vi vente noen år til, men bestemmer oss nok for behandling før skolealder. Selv det er heller ikke 100% sikkert... Poenget mitt er: Dere bør ikke være brått sikre på at dere ville latt barnet bestemme selv om dere hadde havnet i samme situasjon som oss. You see? :-) hei her er den artikkelen jeg snakket om det er egentlig om utstående ørerer men det er mye det samme jeg syns du skla lese den det ahndler og om vilke signaler man sender banret. http://www.doktoronline.no/section/default/300184 nå er det riktig at legerpå dettte forumet også råder folk til og få operere før skolealde men jeg syns ikke det er riktig jeg syns det hun sier er bede, hun ivl i hvertfall prøve og bygge opp bildet til datteren sin og få henne til og synes at det er sjarmerende og bra, hva slags signaler sender en vis en sier at en vil ha det bort , hva vet du om hva jeg kjener, jeg kan kjenne mange jeg med merker som er glad i dem, jeg kan kjenne mange som liker merket sine og mener det er en dle av dem, det er mange som syns at merket til Ove aunlie er stygt, for og snakke om en kjendis, men mange vil ikke spørre jhvorfor han ike har gjort noe med det, og hva vet du om meg vet du om jeg har merke eller om noen jeg kje nner har, om mange av barn jeg kjenner har, før du utaler deg. og vha vis barnetvil beholde det selv, jeg syns det er viktig og respektere banret, vil dugjøre det mot barnet. om jeg ikke har banr som har det slev kan jeg vite det. hvilket signal sender man om man fjerner slikt, det vil jo bli greit og mobbe da, det vli bli slik akseptabelt hvordan ksulle det ikke, det blir ikke mange som ahr merke og det blir ikke mange som har utstående ører, de som blir blir rare og det blir slik at foreldrnee har ikke gjortno og da kan en mobbe, det er bedre og jobbe mot mobbing nnå må vi gi det en sjanse nå har vi et manifest, jeg syns det er bra med kajsa krabat jeg syns det er fint med mødree som har slike holdninger jeg syns det er bra jeg håper huh står på, det er viktig og gjøre noe ellers kommer vi ingen vei hilsen Innlegget er endret Marianne Mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 10. april 2004 #35 Del Skrevet 10. april 2004 Tule: Jeg orker ikke diskutere dette med deg. Syntes du er alt for hard i dine utsagn. Jeg respekterer mitt barn selv om jeg ikke ønsker at hun skal vente til eldre alder med å bestemme selv. Godt mulig vi venter, men det er egentlig ikke det som er poenget mitt. Er nok legens mening som teller i vårt favør. Ikke meldingene du legger ut her. Og som jeg skrev: Vi ser ikke lenger merket hun har i ansiktet, grunnet at vi elsker henne uansett og ser skjønnheten hennes allikevel. Det har ikke med hvordan vi ser på henne, at laserbehandling vurderes. Vi ser faktisk at det er en annen verden, enn den som finnes innenfor stueveggen som du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 10. april 2004 #36 Del Skrevet 10. april 2004 Hadde mitt barn hatt ett fødselsmerke eller lignende i ansiktet ville jeg nok ha fjernet det før skolealder. Husker bare fra jeg var liten hvor lite som skulle til for at ett barn ble mobbet. Annen dialekt, briller o.l. Uansett hva barnet lærer hjemme og hvilke holdninger det har, kan ikke barnet gjøre noe med hva andre i klassen sier og mener. Om barnet er stolt over seg selv og sitt utseende så hjelper det så lite dersom h*n blir mobbet. Og endre holdninger til alle barna som h*n tilbringer dagen med er også ganske vanskelig, om ikke umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 10. april 2004 #37 Del Skrevet 10. april 2004 hei hva vet du om hva jeg har følt, og om jeg ikke har banr som har mekre kan jeg ha hatt det slev og jeg kan kejnne noen som har det og vet hvordan de har det. jeg kjenner flere som har merke og som har hat grunn for ike og fjerne det, jeg mener da at det må vere banrets valg, og deter ikke annerledes og ha et merke det er ganske vanlig, jeghar og¨så ting som folk mener jeg skulle fjerne en fettkul for eksmepel jegmener at det er en del av meg og har hat grunn for ikke og fjerne det, jeg vet også hvordan det er og være annerledes, jeg harmåttet ha regulering for at munnen skulle fungere jeghar måttet hå operasjon i bena for at ikke skulle snuble, det er ikke det at det kan korigeres men det er vondt og føle at man må forandres at man ikke er bra nok, nå¨r det blir gjort uten at man kan bestemme selv er det vondt. jeg har ikke kunnet vert med på alt andre kan og det er og vomndt jeg tror det er verre en og ha etg fødselsmere, jeg har ikke blitt mobbet, eg har vert åpen om det som har vert med meg, noen har vert ekje men det har ikke gjort noe, jeg tor vis man er påemn blir man ikke mobbet, jeg blir litt sjokert over hvordan timien og andrefremstiller dette her jeg tror ikke det er så lett, jeg syns ikke du skla dømme uten og vite jeg vet gankse mye om det der, kan jewg spørre om du har barn med merke selv hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 10. april 2004 #38 Del Skrevet 10. april 2004 Tule: Jeg orker ikke diskutere dette med deg. Syntes du er alt for hard i dine utsagn. Jeg respekterer mitt barn selv om jeg ikke ønsker at hun skal vente til eldre alder med å bestemme selv. Godt mulig vi venter, men det er egentlig ikke det som er poenget mitt. Er nok legens mening som teller i vårt favør. Ikke meldingene du legger ut her. Og som jeg skrev: Vi ser ikke lenger merket hun har i ansiktet, grunnet at vi elsker henne uansett og ser skjønnheten hennes allikevel. Det har ikke med hvordan vi ser på henne, at laserbehandling vurderes. Vi ser faktisk at det er en annen verden, enn den som finnes innenfor stueveggen som du skriver. hei poenget mit er hva slagssignaler du sender vis du fjerner det før hun kan bestemme slev, hva vil hun føle vis det blir tatt fra henne før hun kan besteme, jeg syns det fint du sier at det er godt muligt at dere venter, jeg håper dere tar til fornuft. og hvordan kan du øre på en lege han vil jo proftere på at du fjerner det, han vil jo gjøre det hvorfor vilhan fjerne det. jeg syns du skal lese mitt svar til tex, jeg ahr faktisk ve5rt det banret som er annerledes, det var ikke noe godt da jeg måtte ha tannregulkering, og operasjon, jeg følte at jeg ikke var ordtlig, munnen fungerte ikke jeg måtte, jeg vil ikke gi detvidre ti let barn vis jeg ikke må, va vil barnet føle vis det blir fjernet uten at det vet hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 11. april 2004 #39 Del Skrevet 11. april 2004 Hadde mitt barn hatt ett fødselsmerke eller lignende i ansiktet ville jeg nok ha fjernet det før skolealder. Husker bare fra jeg var liten hvor lite som skulle til for at ett barn ble mobbet. Annen dialekt' date=' briller o.l. Uansett hva barnet lærer hjemme og hvilke holdninger det har, kan ikke barnet gjøre noe med hva andre i klassen sier og mener. Om barnet er stolt over seg selv og sitt utseende så hjelper det så lite dersom h*n blir mobbet. Og endre holdninger til alle barna som h*n tilbringer dagen med er også ganske vanskelig, om ikke umulig.[/quote'] hei vis et barn mpobbes må vi forsvare det, nå har vi et manifest mange skoler har fått bort mobbeproblemet, skal vi ikke kejmpe for at banr skal kunne vere annerledes, er det greit når banr mobbes nåpr foreldre ikke har gjort noe da, hva vis banr mobbess for noe som en ikke kan forandre, vis banret dit er mørkt og mobbes skla du klorbleke det da, all mobbing bølrmn gjøre likt, i dag er det lite rasisme, tror du virkelig ikke at hoidningskapende arbeid ikke har noe for seg, jeg vet hvofrdan det er og vere annerledes, visdu lesr svarene mine over vil du se det, jeg syns ikke det var finht og ha regulering, jeg var ikke bra npok, jeg har også hat kordingerings problemer og motoriske problmer og ikke klart og konsentrere meg, jeg vet vordan det er ikke vere ikke som andre, men jeg lot meg ikke stoppe av det, jeg har ikke blit mobbet, jeg var åpen og det ahr vert greit jeg har aht det fint, kjjeg har ikke hat det ille, verden er ikke så ille som du vil ha den til, og vis du forandrer banret hva slags signaler sender du da, du ka nikke da yns det er bra nok, og du har barn, jeg grøsser neste n av det, du vil jo ikke engang kejmpe noe for det, jegvil heller se tilbake på at jeg ahr kejmpet for at banret mit skal bli fgodtat som det det er og ikke at j har gjort det så perfekt som mulig, va slags verde nskal vi ha vis vi ikke gjør noe, vi skylder banre vi har og lage en verden som er fin og vere i og odra barna i og tolerere slik, hva slags opdraglese gir du da, er det greti og mobbe dessom er annerledes, når foreldrerer ikke har gjort noe så kan de ha det så godt, hilsen Innlegget er endret Marianne Mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 11. april 2004 #40 Del Skrevet 11. april 2004 Sukk, noen ganger ønsker jeg meg en ignorerer knapp slik at man bare kunne luke unna de som ikke diskuterer men bare er frekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå