Gå til innhold

"Skjønnhetsoperasjoner" på barn

Center

Anbefalte innlegg

Hadde mitt barn blitt født med et fødselsmerke man lett kunne fjerne, hadde jeg gjort det. Enkelt og greit.

Har ingen ting med og ikke akseptere barnets utseende eller mobbing og alt som blir nevnt her.

hei

kan du kanskje forklare hvorfor du villefjerne merke når det ikke er om mobbing

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor lett det er å forklare for deg hvorfor jeg mener jeg hadde valgt å fjerne et fødselsmerke på mitt barn dersom det var mulig og et enkelt inngrep.

Det virker som om du er litt fastkjørt i alt som er relatert til mobbing / ikke godta barnets utseende.

Jeg føler ikke dette har noe med å godta barnets utseende men og faktisk ta et valg for han / henne om at han/hun kan slippe og ha det merket i ansiktet.

Værre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt !

Dette må være tull bare???

Utstående ører skal opereres dersom barnet selv ikke mener det er pent ??

Og når mener du barnet er istand til å ytre sine meninger da ?

hei

barnet bør være ne åtte ni år før man opererer ørene, da kan barnt utale seg og væremotivert foropresajone og da er også bruske så tykk at operasjone størst sansynlig blir vellykket, dette står i den artikkelen som vis du går et par sider tilbake ligger i mit svar der, den er skrevet av en kvinnelig lege som er spesialist på utstående ører, det er goså slik at banret da kan opereres med lokalbedøvelse.

og mange barn trives med ørene sine og har ikke problemer, mange for komplikasjoner med det og vil ha det fjernet jeg syns ikke det er gæli og la et barn få si noe om det selv og vere med og besteme dselv man bør ha respekt for barna det er ikke ens egen kropp derfor bør de ha noe og si selv, jeg skjønner ikke hvorfor dete er så vanskelig jeg fik støtte for det her før

når det gjelder fødselsmeret håper jeg du vil vente lenge nok til og se om det blir borte av seg selv det blir penest.

jeg ysnb du bør skjønne dette det er mange grunner her håper du skjønner det håper det

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lett det er å forklare for deg hvorfor jeg mener jeg hadde valgt å fjerne et fødselsmerke på mitt barn dersom det var mulig og et enkelt inngrep.

Det virker som om du er litt fastkjørt i alt som er relatert til mobbing / ikke godta barnets utseende.  

Jeg føler ikke dette har noe med å godta barnets utseende men og faktisk ta et valg for han / henne om at han/hun kan slippe og ha det merket i ansiktet.  

Værre er det ikke.

hei

jeg sjønner ikke hvorfor du ikke vil vnete til barnet kan bestemme om det er pent eller ikke selv, mange merker er pene og sjarmerende, ville du jha tatt det vekke ville du ikke sett på det heller, et merke kan vere fint jeg ser ingen grunn til og fjerne det før banret vil, jeg syns du kan lese inlegget til kajsa krabats derser du hva hun mener, et barn vil jo føle seg nanerledes og og ikke ordtlig når det må forandres før det kans skjønne hvorfor

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke ett barn ville stilt meg til veggs under oppveksten fordi jeg hadde fjernet et fødselsmerke i de første leveårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg følger deg ikke helt i tannkegangen desverre.

hei

jeg skjønner ikke helt hva du ikke skjønnerles artikkelen heller du foinner den på enten side to eller tre i svaret til lullu, det eer en link klikk på den og du kommer til en artikkel på doktoronleine og der vil du kan lese om utstående ører, vis du kan se der og mene om det så er det greit

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke ett barn ville stilt meg til veggs under oppveksten fordi jeg hadde fjernet et fødselsmerke i de første leveårene.

hei

banret vil jo blit lei seg over og måtte fjerne noe det var glad i, hvordan ville du ha forklart det, jeg hadde ikke hat hjerte til det, jeg håper nesten at du ikke har banr når du har så liten repsekt for dem, jeg har glad jeg har litt mer repsekt for barns føleser og meninger, og hvordan det vil vere og ikke har noe problem med og følge det jeg vil gjøre det som banret vil

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Spiller ingen rolle hva Tule mener.

I henhold til norsk lov er foreldre i sin fulle rett til å foreta slike operasjoner på sine barn. "De som forstår seg på det" har vedtatt at dette er helt ok og at foreldre selv kan bestemme. Dette må Tule bare finne seg i.

Poirot- som selv har operert vekk et skjemmende fødselsmerke som barn. (Men da valgte jeg det selv og jeg ble ikke mobbet i forkant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg tenker også. Om jeg selv hadde hatt et merke min mamma hadde fjernet før jeg skjønte så mye av det selv, hadde jeg da aldri i verden tenkt at "mamma syntes jeg var så stygg, så hun måtte be legen fikse meg". Jøsses - om et barn ender opp med slike tanker, er det foreldrenes oppdragelse det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Tule' date=' nå syns jeg du skal roe deg ned litt jeg.[/quote']

hei

jeg synsdu kan gi meg et svar på hvorfor du vil ta det bort pog så syns jeg du kan lese det inlegget jeg sa og jeg synsdiu kan lese dne artikkelen som duser unbder så fikk poirot også operert ett og han/hun bestemte selv hvorfor syns du det er så galt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I henhold til norsk lov er foreldre i sin fulle rett til å foreta slike operasjoner på sine barn. "De som forstår seg på det" har vedtatt at dette er helt ok og at foreldre selv kan bestemme. Dette må Tule bare finne seg i.

Poirot- som selv har operert vekk et skjemmende fødselsmerke som barn. (Men da valgte jeg det selv og jeg ble ikke mobbet i forkant).

hei

bra at du ikke ble mobbet i forkant det bør folk lære av, vis du valgte selv må du vel mene at det var rett jeg syns du hadde fine forerde som skjønte seg slik, ikke alle har det

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Mine foeldre ønsket oprinnelig å fjerne det, men legene tipset dem om å vente, pga kunne endre form. Derfor ventet de. Det var ikke i fjeset. hadde emrket mitt sittet der ville de nok fjernet det, og det ønsker jeg at de skulle gjort også. Det var et væskende sår fra jeg ble født, og jeg unner ingen å skulle ha dette i fjeset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og fordi loven er sånn så behøver ikke jeg og vere enig, jeg mener uansett at barnskal skånes for kosmetiske operasjoner før det kan bestemme selv.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot
jeg mener uansett at barnskal skånes for kosmetiske operasjoner før det kan bestemme selv.

hilsen

Når mener du at barn er gamle nok til å kunne bestemme selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :-)

hei

duser at poirot også valgte det selv hvorfor mener du dette er så galt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mener du at barn er gamle nok til å kunne bestemme selv?

hei

i forhold til dett med utstående ører så sier man åtte ni år hvor gammel var du, hva mener du

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tule , for å sitere ett av innleggene dine over:

Du skriver at fordi om loven er slik behøver ikke du være enig.

Dette har du understreket og jeg har registrert at du ikke ville foretatt noe "inngrep" på ditt barn hva fødselsmerker og utstående ører anngår.

Jeg og fler med med, leser jeg ville gjort det.

SÅ ENKELT ER DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...