Gå til innhold

Snill mann (nevrotisk) og dirigerende mann (dominant)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og nei, ikke alle bruker slike uttrykk for å virke intelligente. Det er nå bare det at man har lest litt :) Ikke værre enn det.

facepalm-baby.jpg

Anonym poster: 46eaaf4e04ff39c38c063c95f45e7530

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

facepalm-baby.jpg

Hvis du har lest litt burde du være i stand til å skrive verre riktig :)

Anonym poster: 1f2d1e73356a3531327dd162eae18ac5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lest litt burde du være i stand til å skrive verre riktig :)

Anonym poster: 1f2d1e73356a3531327dd162eae18ac5

Å! Gid a meg. En skrivefeil. Ja, det er virkelig KRISE, ha ha

Anonym poster: c0d724c73c0e4c35a61e448e6ed08f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksistensialisme, og jungiansk psykologi ja. Er fine metaperspektiver det :) Bruker dem av og til selv, når jeg må forklare meg selv ting. Og nei, ikke alle bruker slike uttrykk for å virke intelligente. Det er nå bare det at man har lest litt :) Ikke værre enn det. Hvorfor man bruker fremmedord når man har adekvate norske uttrykk, er et godt spørsmål ;)

Hva mener du ???? :)

Neida, men det er jo sjeldent negativt å ha bredt vokabular og forståelse for ordene ikke minst da. Mye litteratur i hende og er jo det. Men ja, adekvate norsk utrykk 'duger det'. :) Kanskje det ikke er for sent for min del, tenker jeg. Jeg har en del bøker jeg har lyst å suse gjennom, men har vært for tiltaksløs antar jeg. Nå derimot kan det jo snus på kanskje.

Og vet du, jeg vet ikke hvorfor, men jeg liker det når du kaller meg en tosk noen ganger. Jeg har savnet den litt. :)

Anonym poster: d1f9bf06250054a6f40d000a4a0fdceb

AnonymBruker
Skrevet

Er nordfra så tosk er en koselig dult i siden. Mener jeg noen er dum så er det ordet idiot jeg må bruke, men slikt avstår jeg fra å si til folk :) Jeg har aldri kalt noen tosk her før, så det må være noen andre, he he

AnonymBruker
Skrevet

Åja, sier du det.. Ja, det var noen andre jeg tenkte på da. Du sa på en veldig lik måte dog.

Skrevet

facepalm-baby.jpg

Hehehe,akkurat det samme jeg tenkte. Har man lest litt så må man vel bruke ord som "min subjektive mening er...."

og snart dukker ord som ekstrematerialisme eller nevroslanketrening opp...istedenfor å si personen er jævla materialistisk og nevrotisk slankende....

AnonymBruker
Skrevet

Hehehe,akkurat det samme jeg tenkte. Har man lest litt så må man vel bruke ord som "min subjektive mening er...."

og snart dukker ord som ekstrematerialisme eller nevroslanketrening opp...istedenfor å si personen er jævla materialistisk og nevrotisk slankende....

He he, ja. Det kan ta litt av noen ganger, men fagutrykk kan være vanskelige å oversette til norsk. Så står man der og kaver, og leter etter de rette uttrykkene. Nevroslanketrening var nytt for meg :)

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Jeg må si jeg foretrekker kvinner som er bestemte, ærlige og intellektuellt utfordrende. Har ikke noe problem med at de er smartere enn meg. Jeg har heller ikke det inntrykk at kvinner (jeg har vært sammen med, og er sammen med) har noe problem med det heller. Men de har absolutt gitt uttrykk for at dersom jeg ikke hadde visse mannlige egenskaper (handlekraft primært) så hadde det ikke vært like attraktivt for deres del. I visse situasjoner mener jeg at en mann er nødt til å overstyre. Da spesielt ekstreme situasjoner, f.eks om man blir ranet, overfallt, eller andre situasjoner hvor det krever rask handling. Forutsatt at man er en rolig og kyndig person da. Jeg sier ikke at kvinner ikke kan være bedre enn enkelte menn på det området også.

Mao, jeg tror kvinner liker å bosse litt, og har generelt lite problemer med at mannen er litt nevrotisk, klønete og sånn. Men kvinner liker nok å vite at det bor en dyrisk mann der inne et sted - en som kan beskytte og ta ansvar om the shit hits the fan.

AnonymBruker
Skrevet

Mhm Vikingekvinnene var kjent for å yppe mennene til krig :) Herskete damer altså.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker en skikkelig "A mans man"

Anonym poster: 8cceb19d85f46fba2937bf8c8cbbab80

Hva er da motstykket? En kvinne som er hjemme, lager mat, passer unger osv?

Anonym poster: e1e8db14f5eb1ecb860439eb8876945d

Gjest Luriel
Skrevet

Hva er da motstykket? En kvinne som er hjemme, lager mat, passer unger osv?

Anonym poster: e1e8db14f5eb1ecb860439eb8876945d

Det er ikke jeg som har skrevet det der, men....Er det ikke vanvittig slitsomt for dere kvinner som har født barn å være karrerekvinner samtidig. Jeg som kvinne stiller spørsmålstegn ved om Statens krav til dagens kvinner ikke er for harde.
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke jeg som har skrevet det der, men....Er det ikke vanvittig slitsomt for dere kvinner som har født barn å være karrerekvinner samtidig. Jeg som kvinne stiller spørsmålstegn ved om Statens krav til dagens kvinner ikke er for harde.

Er statens krav for lave? Hva burde de ha krevd da, mener du ?

Gjest Luriel
Skrevet

Er statens krav for lave? Hva burde de ha krevd da, mener du ?

Nei ikke for lave, for harde. Ser det var en dårlig formulering. Det er altså i Statens interesse med likestilling, for det at også kvinner arbeider skaper velstand. Dette vet vi jo. Problemet er at jeg har så mange utslitte venninner. De har både barn og jobb, og vel.....et par av dem er jeg nå bekymret for. Så jeg lurer på hvordan dere opplever dagens superdamekrav, når vi nå først diskuterer kjønnsroller her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...