Gå til innhold

Snill mann (nevrotisk) og dirigerende mann (dominant)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får bruke energien din til å kjempe mot naturen. Lykke til ;)

Anonym poster: c0d724c73c0e4c35a61e448e6ed08f0c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får bruke energien din til å kjempe mot naturen. Lykke til ;)

Seriøst argument...

Men, men så lenge dere har det fint selv så er det jo deres sak.

Anonym poster: bd335434ea5b6c00d3d4d61704f67b9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nær mannlig slektning jeg har sett blomstre opp, bli lykkelig og harmonisk når han fikk lov å være sjefen for " storfamilien". Det har gjort at han har sluttet å bølle, og psyke ned. Det skal være sagt at han er ressurssterk og ser ting i et metaperspektiv. Han styrer veldig med oss på en svært omsorgsfull måte :)

Han høres mer ut som et barn i trassalderen..

Anonym poster: 1f2d1e73356a3531327dd162eae18ac5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er bare dere som ikke ser konsekvensene av at vi et intelligente apekatter og flokkdyr som posisjonerer oss ;)

Gjest extra
Skrevet

Menn vil ha sex for å ha det bra. Kvinner vil ha sex når de har det bra.

Derfor fikk du sex :) - Hun hadde det bra!

Anonym poster: d78c4573b88d6566b3ba9518a4d058ac

Det kan muligens stemme :) Men summa summarum passet vi ikke sammen. Hennes foreldre godtok ikke meg slik at jenta fulgte de. Henne om det fordi jeg kan ikke være sammen med en slik jente. Trenger en fighter, en som har sett livets harde realiteter på nært hold og fått et metaperspektiv på livet. Så da var det like greit at det ble brudd.

Og takk for deres svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan muligens stemme :) Men summa summarum passet vi ikke sammen. Hennes foreldre godtok ikke meg slik at jenta fulgte de. Henne om det fordi jeg kan ikke være sammen med en slik jente. Trenger en fighter, en som har sett livets harde realiteter på nært hold og fått et metaperspektiv på livet. Så da var det like greit at det ble brudd.

Og takk for deres svar :)

Hva er ditt perspektiv på livet da?

AnonymBruker
Skrevet

Én person nevner metaperspektiv og hele forumet kaster seg på ordet.

" Ooooh, har lært et nytt ord! La oss bruke det overalt! :) "

Anonym poster: d1f9bf06250054a6f40d000a4a0fdceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Én person nevner metaperspektiv og hele forumet kaster seg på ordet.

" Ooooh, har lært et nytt ord! La oss bruke det overalt! :) "

Tosk, he he. Tror du folk her er dumme?

• Liker 1
Skrevet

Hva betyr metaperspektiv egentlig?

• Liker 2
Gjest extra
Skrevet (endret)

Hva er ditt perspektiv på livet da?

Da vil jeg gjerne legge ved noen sitater her som på mange måter beskriver mitt perspektiv på livet:

"Antakelsen om personlig ansvar er sentral innenfor eksistensiell tenkning. Denne postulerer at vi er ansvarlige for måten vi innfanger verden på, og hvordan vi velger å reagere på slike stimuli. Å være ansvarlig er å være oppmerksom på faktumet om at en har selv skapt eget selv, skjebne, liv, tilstand, følelser og ikke minst egen lidelse".

- Irvin Yalom

"Vi er, dypest sett, ansvarlige for oss selv. Vi er, opphavet til oss selv. Gjennom våre valg, våre handlinger og vår mangel på handling, skaper vi i siste instans oss selv. Vi kan ikke unngå dette ansvaret, denne friheten. Vi er dømt til frihet".

- Sartre

"Would you like me to give you a formula of success? Its quite simple, really. Double your rate of failure. You are thinking of failure as the enemy of success. But it isnt at all. You can be discouraged by failure or you can learn from it. So go ahead and make mistakes. Make all you can. Beacuse remember thats where you will find success".

- Thomas J. Watson

"A man who has not passed through the inferno of his passions has never overcome them".

- Carl Jung

Disse sitatene omhandler for meg de som aldri gir opp til tross for motgang. Hadde jeg møtte en kvinne som hadde hatt slike opplevelser, men aldri gav opp så hadde jeg falt pladask for henne :)

Endret av extra
Gjest extra
Skrevet

det si

jaha,at man er observerende ikke bare på objektet men på objektivets subjektiv...noen som kan oversette til norsk eller?

Tenk på å se på deg selv ut i fra et fugleperspektiv.

Skrevet

Tenk på å se på deg selv ut i fra et fugleperspektiv.

Ok,så metaperspektiv er å se ned på andre?

right,hvorfor ikke bare skrive "han ser ned på andre" enn "han ser det i metaperspektiv"?

eller om han er ned på seg selv,anygay....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok,så metaperspektiv er å se ned på andre?

right,hvorfor ikke bare skrive "han ser ned på andre" enn "han ser det i metaperspektiv"?

eller om han er ned på seg selv,anygay....

Å se ned på andre betyr jo noe annet da..:) Å se seg selv/sin situasjon utenfra kanskje.

Skrevet

Å se ned på andre betyr jo noe annet da.. :) Å se seg selv/sin situasjon utenfra kanskje.

Ja ok, kan fortsatt ikke skjønne hvorfor man ikke kan skrive "han ser sin situasjon utenfra", men nå er ikke jeg så akademisk at det gjør noe... :plystre:

Tror mange slenger inn sånne uttrykk for å virke intelligente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tosk, he he. Tror du folk her er dumme?

Nei, det sa jeg jo ikke. Jeg bare observerer og påpeker. :)

Skrevet

Da vil jeg gjerne legge ved noen sitater her som på mange måter beskriver mitt perspektiv på livet:

"Antakelsen om personlig ansvar er sentral innenfor eksistensiell tenkning. Denne postulerer at vi er ansvarlige for måten vi innfanger verden på, og hvordan vi velger å reagere på slike stimuli. Å være ansvarlig er å være oppmerksom på faktumet om at en har selv skapt eget selv, skjebne, liv, tilstand, følelser og ikke minst egen lidelse".

- Irvin Yalom

"Vi er, dypest sett, ansvarlige for oss selv. Vi er, opphavet til oss selv. Gjennom våre valg, våre handlinger og vår mangel på handling, skaper vi i siste instans oss selv. Vi kan ikke unngå dette ansvaret, denne friheten. Vi er dømt til frihet".

- Sartre

Hvor finner man menn, som stemmer med dette sitatet?

"Would you like me to give you a formula of success? Its quite simple, really. Double your rate of failure. You are thinking of failure as the enemy of success. But it isnt at all. You can be discouraged by failure or you can learn from it. So go ahead and make mistakes. Make all you can. Beacuse remember thats where you will find success".

- Thomas J. Watson

"A man who has not passed through the inferno of his passions has never overcome them".

- Carl Jung

Disse sitatene omhandler for meg de som aldri gir opp til tross for motgang. Hadde jeg møtte en kvinne som hadde hatt slike opplevelser, men aldri gav opp så hadde jeg falt pladask for henne :)

Motgang kan bety så mye....

AnonymBruker
Skrevet

Eksistensialisme, og jungiansk psykologi ja. Er fine metaperspektiver det :) Bruker dem av og til selv, når jeg må forklare meg selv ting. Og nei, ikke alle bruker slike uttrykk for å virke intelligente. Det er nå bare det at man har lest litt :) Ikke værre enn det. Hvorfor man bruker fremmedord når man har adekvate norske uttrykk, er et godt spørsmål ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker en skikkelig "A mans man"

Anonym poster: 8cceb19d85f46fba2937bf8c8cbbab80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...