Gå til innhold

Inntuisjon.

Anbefalte innlegg

Inntuisjonen min er mer utviklet enn mange(ikke vanlig kvinne-inntuisjon)

Hvordan kan jeg trene den ytterligere? Hva mer kan jeg bruke den til.

Må få poengtere at jeg er veldig innteressert i alternativ tenking og helbrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva slags talenter du har...

Jeg anbefaler deg å meditere og utvikle deg videre i åndelig retning (hva du enn tror på...Gud eller hva), få mer kontakt med det du tror på...

Da vil du få klarhet i hva som er dine oppgaver og hva du skal bruke deg selv til.

Hvis du vil jobbe med helbredelse av sykdom, så finnes det mange kurs - søk de seriøse - og vær seriøs -, det er veldig mye rart, vet du (synes jeg!).

En god bok om intuisjon og helbredelse er Judith Orloffs "Intuitive healing"

(hun har også et nettsted www.judithorloff.com)

Ellers er det en del bra på norske Gaiaforum

http://forum.gaiaforum.com/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Innenfor filosofi er intuisjon viktig for filosofen B. Spinoza. Du kunne lest hans 'Etikk'. Den er bare på en 300 sider, men er tung og vanskelig å forstå. Men så er den en av de aller største klassikerne i filosofien. Og som han selv sier: All things excellent are as difficult as they are rare.

Han kommer til intuisjonen i 2re kapittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også en veldig sterk inntuisjon.

Det har mange ganger vert plagsomt. Det er som om jeg får et "syn" ved møte med nye mennesker. Det tar meg ca 10 sek. å vite om det er noe å satse på/eller stikk.

Jeg har undret mange ganger, tenk om jeg tar feil. Nå stusser jeg ikke lengre og har lært meg til å stole på meg selv der.

Husker en gang for tre år siden vi fikk en ny kolega på jobben. Mellomleder. Jeg skygget banen med en gang.

Var noen som til slutt lurte, og jeg turde ikke si noe. Bare vent å se sa jeg. Her blir det lite hyggelig å være. Samtidig som alle skrøt om denne personen.

Nå skiftet jeg avd like etterpå. Et år senere fikk jeg en tlf: Beate, du hadde rett. Bare bråk og spetakkel. Man ante ikke hva som skjedde rundt hjørnet. En som dolket andre i ryggen. Bare vent, det kommer mere sa jeg.....

Likeledes er det i omgang med andre. Enkelte setninger/ord kan treffe meg som piskeslag. Au, tenker jeg. Og jeg kan si at dette blir det noe av senere.

Jeg har gjort min mann oppmerksom på flere ting vedrørende ulike personer, men han sier ? Han kommer alltid å sier, ok så hadde du rett der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Inntuisjonen min er mer utviklet enn mange(ikke vanlig kvinne-inntuisjon)

Hvordan kan jeg trene den ytterligere? Hva mer kan jeg bruke den til.

Må få poengtere at jeg er veldig innteressert i alternativ tenking og helbrede.

Det er vel bare å fortsette å leve og få mer livserfaring. Fortsette å observere mennesker og registrere hvordan de oppførere seg i forskjellige situasjoner. Lær. Intuisjon er vel som andre magefølelser: basert på erfaring (og fagspesifikk kunnskap, egenskaper som empati og innsikt i mellommennesklige relasjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary utlogget

Tom Krus, du tar fullstendig feil. Intuisjon har nettopp ikke med du sier, obeservasjon og "fem sanser-erfaring" å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Tom Krus' date=' du tar fullstendig feil. Intuisjon har nettopp ikke med du sier, obeservasjon og "fem sanser-erfaring" å gjøre![/quote']

Neivel, hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har selv "evner"..men aner ikke hvordan bruke de..

Jeg ser og drømmer om ting som skjer..(dødsfall, bryllup, ulykker..)

Kan til tider fortelle ting om folk, ved å se på vedkommende. (Ting vedkommende har vært igjennom...osv..) Personer jeg kjenner, men ting jeg ikke visste...og personer jeg ikke har møtt før..

Noen erfaringer med synsing??

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere bøker om hvordan man kan utvikle blant annet intuisjonen. Åndelige bøker.

Og i de jeg har lest, så begynner det alltid med at man skal utvikle sansene sine. Fokuser en dag på lyder, en dag på lukt osv.

De fokuserer også ofte på hvilke følelser man får når man tar på en ting.

Det fortsetter gjerne med meditasjon og lignende.

Jeg tror at hvis du har "lukket", evt underutviklet en av de fem vanlige sansene dine, så er det vanskelig å få den sjette til å fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...