Gå til innhold

crazy veganer...kan jeg flytt ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg flyttet inn i ny leilighet 1.mai sammen med en annen jente. da jeg var på visning sa hun at hun var veganer og at hun håpet jeg hadde respekt for det. Selvfølgelig, jeg har jo ingenting imot veganere selv om jeg ikke er det selv.

har ikke laget så mye mat hjemme ennå, men i går kjøpte jeg inn en del ting og la i mine hyller i kjøleskapet. i dag når hun kom hjem fra jobb, satt jeg på rommet mitt og snakket i telefonen da jeg plutselig hørte et brøl og så kom hun rasende inn på rommet mitt (uten å banke på) og hylte at jeg allerede hadde brutt kontrakten! jeg ble bare sittende måpende da hun trampet ut igjen. jeg sa til venninnen min som jeg snakket med at jeg måtte legge på og finne ut hva dette var. gikk ut på kjøkkenet og da sto hun og tok ut alle mine ting fra kjøleskapet. hun hadde til og med oppvaskhansker på!!!????

hvis hun skal gå så crazy banana over min mat så vil jeg ikke bo der lenger. men jeg har jo skrevet kontrakt med 3 mnd oppsigelse, og har jo akkurat flyttet...lite firstende å gå gjennom prosessen igjen. å det blir dyrt :(

hva ville dere gjort? sagt opp nå og holdt ut i 3 mnd?

Anonym poster: 8d9dc3d2d242a10ffcfe3513373f7f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leier du av henne eller en utleier, dvs hvem har du kontrakt med?

Hvis du leier av henne så tilby deg å flytte ut uten noe mer styr.

Leier du av utleier så "hyler og skriker" du tilbake og sier at din mat må få ligge i dine hyller. Finn evt frem kontrakten og spør hvor dette står!

Anonym poster: 9faa7f428ee7cb2780894bebf95f6f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tåler at det bare ligger grønnsaker i hennes hyller får hun tåle at det ligger kjøtt i dine! Hadde bedt henne om å kjøpe seg et eget kjøleskap! Noen mennesker altså. :kvalm:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det skrevet i kontrakten at du ikke får ha ikke-veganer-mat i kjøleskapet? :S

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt inn igjen alle varene mens hun plukket dem ut jeg da.. Og bedt henne kjøpe sitt eget kjøleskap. Med mindre det er åpne påleggspakker og slikt med kjøtt? Da legger du dem i plastikkbokser.

Anonym poster: c47330e07472c1a31cb05cde0812c7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier du av henne eller en utleier, dvs hvem har du kontrakt med?

Hvis du leier av henne så tilby deg å flytte ut uten noe mer styr.

Leier du av utleier så "hyler og skriker" du tilbake og sier at din mat må få ligge i dine hyller. Finn evt frem kontrakten og spør hvor dette står!

Anonym poster: 9faa7f428ee7cb2780894bebf95f6f54

Jeg leier av en annen, men det var hun jeg bor med som fikk bestemme hvem som skulle flytte inn osv. Har bare så vidt møtt huseier da jeg skrev kontrakt ellers har jeg bare hatt kontakt med henne.

Står det skrevet i kontrakten at du ikke får ha ikke-veganer-mat i kjøleskapet? :S

Nei, det gjør ikke det. det er en standardkontrakt. så jeg vet ikke helt hva hun mener. men hun sier jeg lovte at jeg skulle ta hensyn til at hun var veganer da jeg var på visning. jeg husker hun sa det og at hun håpet jeg hadde respekt for det, men jeg trodde ikke det betydde at jeg måtte bli veganer selv...

Jeg hadde lagt inn igjen alle varene mens hun plukket dem ut jeg da.. Og bedt henne kjøpe sitt eget kjøleskap. Med mindre det er åpne påleggspakker og slikt med kjøtt? Da legger du dem i plastikkbokser.

Ingenting var åpnet, men jeg kan selvsagt legge ting i plastikkbokser. vet bare ikke om det vil hjelpe. hun er ute nå, så jeg har satt alt inn igjen men har pakket det i bæreposer. hvis hun tar det ut igjen klikker jeg. melken min blir jo sikkert sur av å stå på benken så lenge :frustrert:

Anonym poster: a7bfe581ad79432b97c0a333c076b922

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun respekterer jo overhodet ikke din diett! Noe så frekt. Jeg er veggis sjæl, og bor med min søster. Det ligger diverse kadaver i kjøleskapet all the time, det må man bare leve med. Hun klager ikke på brokkolien min (som hun hater)

Jeg ville iallefall sagt til henne at dette er jævla respektløst!

Endret av GuriMallah
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige veganere oppfører seg jo ikke sånn. Si at om du skal respektere henne, så får hun respektere deg.

Når jeg leser sånt så er jeg egentlig glad for at jeg bor helt alene :P

Anonym poster: 117ed27f0cae25f5515ad519bbcf60ed

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør ikke det. det er en standardkontrakt. så jeg vet ikke helt hva hun mener. men hun sier jeg lovte at jeg skulle ta hensyn til at hun var veganer da jeg var på visning. jeg husker hun sa det og at hun håpet jeg hadde respekt for det, men jeg trodde ikke det betydde at jeg måtte bli veganer selv...

Nei, makan! Skal hun kreve respekt av deg, så får hun da vise respekt tilbake. At du tar hensyn til at hun er veganer, burde da vel egentlig bety at du ikke serverer henne noe med kjøtt/melk/egg? Du må da for pokker få lov til å spise det du vil likevel. Jaggu...!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ,MÅ det pakkes inn? Smitter kjøtt over på grønnsaker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ,MÅ det pakkes inn? Smitter kjøtt over på grønnsaker?

Jepp, hvis ikke kjøttet pakkes grundig nok inn, forvandles grønnsakene til kjøttdeig på magisk vis. Egentlig er det nok at de er i samme hus.

Kan det virke som medboeren til TS tror...

Endret av Raven Emerald
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, hva kommer til å skje når TS skal steke seg koteletter og stekeosen brer seg i hele leiligheten tro? Hjelpes!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ba deg respektere at hun er veganer, men hun må jo også respektere at du ikke er det. Hvis det er så farlig kan hun ja bare pakke inn maten ekstra godt hvis kjøttet "smitter" over på annen mat? Og om det skulle hjelpe kunne kanskje du også gjort det samme...

Men jeg skjønner virkelig ikke hva problemet hennes er, når det ikke stod i kontrakten en gang...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det spiller ingen rolle, det er ikke lov å gi leieboer dårligere vilkår enn husleieloven, og begrensninger på mat man har i kjøleskapet er definitivt et dårlig vilkår.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selv om dere klarer å løse denne ene konflikten, så høres jo dama gærn ut, og dette er sikkert ikke det siste hun vil lage drama for. Flytt du :kose:

Anonym poster: bb8bcc63f24f3e7c8f900d372502d80d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan gni alle matvarene hennes inn med bacon og meierismør. Hvis hun ikke synes dette er ok kan du foreslå våpenhvile, hvor dere respekterer hverandres mat.

Anonym poster: 8835e8a7be1bb10d410bce60a39507d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle, det er ikke lov å gi leieboer dårligere vilkår enn husleieloven, og begrensninger på mat man har i kjøleskapet er definitivt et dårlig vilkår.

Nei, altså, jeg tenkte bare siden hun sa hun hadde "brutt kontrakten". Hvis man skal bryte en kontrakt, så må det nesten være en kontrakt å bryte :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres crazy ut, get out. Enten det, ellers kan du prøve å forklare at respekt går begge veier. Men hun høres ut som en lost case.

Jeg er ganske heftig vegetarianer og vil helst ikke ha noe med kjøtt å gjøre selv fordi jeg syntes det er ekkelt, men har ingenting i mot at de jeg bor med spiser det. Eneste jeg har satt foten strengt ned og kjefta er når en kompis dreiv å brukte brødkniven min til å skjære kjøtt med :P

Anonym poster: 6b74048f688dc1b03e8046533081edab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selv om dere klarer å løse denne ene konflikten, så høres jo dama gærn ut, og dette er sikkert ikke det siste hun vil lage drama for. Flytt du :kose:

Anonym poster: bb8bcc63f24f3e7c8f900d372502d80d

Hun er ikke bare crazy, hun er ekstremreligiøs.

Spesielt det der at man må respektere hennes syn, selv om det betyr å trampe på andres. Konflikten nå er nok ingenting sammenlignet med reaksjonen som kommer fra dette vesenet når ts vil steke noe.

Meltdown is coming!

Anonym poster: c8fdadd48477289d2012e328f1440ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...