Gjest Badabing Skrevet 7. mai 2013 #1 Del Skrevet 7. mai 2013 Etter en stund med vond rygg etter en smell, har den blitt såpass bra at jeg kunne begynne å trene for en måneds tid siden. Det fører likevel med seg noen utfordringer. Jeg må ta det litt pent og konsentrere meg om å styrke kjernemuskulaturen. Prøver samtidig å få på plass kostholdet. Jeg spiser noenlunde sunt, men jeg har en svakhet for sjokolade, potetgull og vin. Er også dårlig på å spise små måltider, men litt oftere. Har typisk kunnet spise første måltid kl 15, og bare to måltider per dag. I tillegg er jeg vegetarianer og synes ikke alltid det er like lett å ikke spise for mye karbohydrater. Bønner, linser m.m har greit med proteiner, men fører også med seg noen karbohydrater. Håper at treningsdagbok kan gjøre meg litt mer motivert og strukturert, og jeg blir også glad for innspill. Målene mine er en sterk rygg, bra kosthold og å bli litt strammere. Ville ikke vært kjipt å miste noen kilo heller. Skal også bli flinkere til å drikke vann.. Har trent lett styrke en måneds tid nå. I går hadde jeg time med personlig trener (fysioterapeut). Varmet opp ti minutter på ellipsemaskin før jeg trente en time med ham. Pilates og noe styrke. Greide ikke få spist frokost før kl 13. Før det var det to kopper kaffe med to kjeks. Frokost bestod av frokostblanding med soyamelk (Go Dag axa). Middag var polentabiter med spinat, sopp, smørbønner og tomat sammen med bakte potetbåter. Kvelds: en appelsin. Har lastet ned en app som heter Shape Up for å bli litt mer bevisst på hva jeg spiser. I følge den har jeg skullet ligge på rundt 1300 kcal, men lurer på om det blir litt lite? Hva forholder dere dere til? Jeg greide å holde meg på det i går, og jeg var ikke sulten.. Kanskje man ikke trenger mer mat da? Skal i alle fall bytte ut God Dag-frokostblandingen med en egenlaget når jeg får spist den opp. Ser at det blir mye sukker og karbohydrater ut av den. Og at de to kjeksene var på 150 kalorier! Kunne jo spist tre epler i stedet. Jaja, jeg blir faktisk mer bevisst på hva jeg spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 7. mai 2013 #2 Del Skrevet 7. mai 2013 Shape Up er genialt, men jeg sliter veldig med å huske å bruke den så jeg får nå konsekvent sinte meldinger derfra. Ellet, ikke sinte men type "du... Lenge siden sist ellet?" 1300 kan jo være litt lite, spørs hvor høy og stor du er og hvor mye altivitet du har. Men om du trener da trenger man stort sett litt mer, spesielt om tanken er å stramme opp også, noe som innebærer at du ogsåvil bygge muskler og ikke kun slanke. God Dag har jo også den ene muslien som har ganske lite sukker? Husker ikke navnet men den som er smakmessig den kjipeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 7. mai 2013 #3 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/vinke.gif Shape Up er genialt, men jeg sliter veldig med å huske å bruke den så jeg får nå konsekvent sinte meldinger derfra. Ellet, ikke sinte men type "du... Lenge siden sist ellet?" http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/ler.gif 1300 kan jo være litt lite, spørs hvor høy og stor du er og hvor mye altivitet du har. Men om du trener da trenger man stort sett litt mer, spesielt om tanken er å stramme opp også, noe som innebærer at du ogsåvil bygge muskler og ikke kun slanke. God Dag har jo også den ene muslien som har ganske lite sukker? Husker ikke navnet men den som er smakmessig den kjipeste http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue0023.gif Så koselig med svar! http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Jeg bare bråsjekker gjennom hva jeg har spist sånn på kvelden, for å få en viss oversikt. Og for å se at jeg har greit inntak fordelt på fett, proteiner og karbohydrater. 1300 er kanskje mer passende de dagene jeg ikke trener? Jeg er 174 høy, og har vel gått opp til 74 kg etter at jeg ble syk. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/icon_sad.gif Håper å komme ned til 62 på sikt, men vet ikke om det er realistisk. Så lenge jeg er noenlunde trent er jeg nok fornøyd med 65 kg. Skal sjekke ut hvilke andre God Dag som finnes. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Jeg bruker den som heter Frukt, men den er det nok en del sukker i. Har på en del frø da. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Idag har jeg spist: 2 kaffe God Dag med frø og soyamelk Et eple En brødskive (hjemmebakt grovbrød) med bønnepostei Polentarester fra i går Og så blir det en mango til kvelden http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Aktivitet: Litt over en time rolig gange med hunden Halvtime på ellipsemaskin En time styrke med strikker (husker ikke hva det heter) Følte meg veldig flink da jeg kjørte gjennom byen og så at folk drakk utepils mens jeg skulle på et svett treningssenter! http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue0023.gif I morgen har jeg treningsfri! Endret 5. juli 2013 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 7. mai 2013 #4 Del Skrevet 7. mai 2013 Ikke at jeg er noe super-ekspert, men for meg virker det som om du spiser litt for lite, pg spesielt ift proteiner, som du selv også nevner..? Dvs jeg ville tenke at siden du har alt trent en del i dag også, blir det ganske voldsom underskudd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 7. mai 2013 #5 Del Skrevet 7. mai 2013 Ikke at jeg er noe super-ekspert, men for meg virker det som om du spiser litt for lite, pg spesielt ift proteiner, som du selv også nevner..? Dvs jeg ville tenke at siden du har alt trent en del i dag også, blir det ganske voldsom underskudd? Jeg skal høre med PT angående hvor mange kalorier jeg bør ligge på. Synes også det virker litt lite med 1300 når jeg trener. Men proteiner skal nok være bra, har jo spist masse chiafrø, hampfrø, linfrø og bønnepålegg sammen med brød med enda mer frø og nøtter i. Var litt lite på fett tror jeg, så jeg har tatt litt Udos Choice nå til kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 25. juni 2013 #6 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Har vært dårlig på å oppdatere, glemte det litt bort. Nå har jeg trent i 2,5 måned. Etter ca en måneds trening, hadde jeg gått ned rundt 4 kg. Har sjekket fettprosent også, og den ligger innenfor hva som anses som sunt, men den kunne godt gå litt ned. Det var jo ikke akkurat vektnedgang som var hovedmål, men det er jo en fin bonus. Likte ikke å gå opp da jeg var syk. Skal legge ut før og etter-bilde om jeg tør. Jeg føler meg mye sterkere i overkroppen, men siden jeg var inaktiv så lenge må jeg fortsatt trene opp ben og balanse. Jeg sliter fortsatt med knebøy og utfall, men situps osv går bra. Klarer også å holde meg oppe i planken. Jeg orket ikke å telle kalorier særlig lenge, så jeg spiser det jeg har lyst på, men prøver å holde sukkerinntak på et minimum, og helst bare på lørdager. En spisedag ser nå omtrent slik ut: Frokost: Havregryn med linfrø, chiafrø, hampfrø og solsikkefrø, og soyamelk eller mandelmelk Lunsj: grovt hjemmebakt brød med bønne - linsepostei og avokado Mellommåltid: Larabar Middag: varierer veldig Kvelds: frukt, bær osv Mtp trening har detnå stabilisert seg til å ligge rundt tre ganger i uken, som også var målet mitt. Blir veldig glad for tips for å trene opp balanse og bein, forresten! Endret 25. juni 2013 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 26. juni 2013 #7 Del Skrevet 26. juni 2013 Bra jobba! Balanse skal jeg ikke si så mye om siden jeg mangler balanse fullstendig selv, men for beina pleide jeg å bare kjøre vanlige basisøvelser - knebøy, utfall, forskjellige løft.. mark har vel også god effekt blant annet på bein selv om det trener mer enn kun det. Men usikker om du trener fortsett lett styrke? Har du vurdert tyngre styrke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 5. juli 2013 #8 Del Skrevet 5. juli 2013 Nede i 68 kg! Jeg har trent noe tung styrke i apparater, men jeg har problemer med å gjøre det riktig. Har fått veiledning av PT, men har for "høye skuldre" og ender med å få vondt i trapsene. Synes det er lettere å gjøre det riktig med frivekter. Skal se om jeg spanderer på meg et par PT-timer til etter hvert, jeg merker jo at jeg har fått mye utbytte av det. Selv om det er dyrt, har det gjort ryggen min raskere bra og jeg tipper jeg snart er tilbake i full jobb, til tross for at jeg fikk forespeilet at jeg ville ha problemer med ryggen og antagelig være sykmeldt til januar 2014. Problemet er at balansen min er så innmari dårlig at jeg ha problemer med knebøy. Men jeg trener litt med sånne strikker (heter det det?) og da får jeg til å komme meg helt ned. Anbefales alle som har hatt skader. Jeg har lyst til å trene mer kondis, men sliter fortsatt med å jogge/lange steg. Skal se om det blir noen skogsturer i ulendt terreng i stedet. Lurer også på om noen har gode forslag til lettvint mellommåltid. Har lyst til å kutte ut disse barene etter hvert, men de har i alle fall gjort at jeg spiser mindre og oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 5. juli 2013 #9 Del Skrevet 5. juli 2013 Hallo badeball! Siden jeg ikke orker trene om dagen kan jeg lese her og late som om jeg gjør det Meg jeg har trent endel for ikke så lenge siden, og - jeg trent opp knær(og det meste andre) fra nærmest helt skrøpelig 90-åring(etter sykdom) til om ikke sterk - så myyyyye sterkere Jeg har altså mange gode tips på den derre knetreninga så du plutselig kan stå med tung frivektstang og se supertøff ut(eller; en føler seg sånn da) Av erfaring kan jeg bare si at du ikke kommer til å bli særlig sterk av så lite mat - jeg har prøvd Kroppen mister mer muskelmasse enn den tilegner seg og du får aldri helt klatret skikkelig på "styrkegradene" om du skjønner Men så er jeg sånn som synes kettlebells og vektstenger er det gøyeste(og da trenger man skikkelig energi for å få utbytte), det kan sikkert gå om man er mer sånn roligere yoga/rolig kondis. Angående balansen så er det også en treningssak, og ofte hjelper det å trene kjernemusklaturen for å holde seg selv på plass(bokstavelig talt) under gående/stående knebøy. Forslag til mellommåltid......nøtter? Fikk plutselig treningslyst her.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå