Gjest MamaQuilla Skrevet 7. mai 2013 #21 Skrevet 7. mai 2013 Dette hørtes veldig mye komplisert ut. Vil bare ha et hus i Stavanger som er stort, moderne og sentralt til en helt grei pris fordelt på meg og andre. Er ikke naiv, prøver bare å tenke positivt. Virker som mange store hindringer her, som gjør at jeg blir veldig på vippepinnen. Høres mest lurt ut med å kunne finne en huseier som vil kunne gi individuelle kontrakter, da er jeg bare ansvarlig for min egen leie og meg selv vis jeg har forstått det riktig. For håpe det finnes flere huseiere som leier ut med slike individuelle kontrakter som tenker på slike stakkarslige sjeler som meg som bare vil ha en gøy tid i Stavanger! Igjen, SAMSKIPNAD?
krepsen92 Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #22 Skrevet 7. mai 2013 Jeg tror du enten bør satse på et mindre kollektiv (du og 1-2 personer til) hvis du har tenkt å gjøre det på den måten du beskriver. Da blir det ikke så vanvittig store beløp å stå til ansvar på og så mange folk å holde styr på. Eller så får du annonsere etter romkamerater på en eller annen måte, og så sammen med disse leie en leilighet hvor dere får individuelle kontrakter. Anonym poster: 60daa3ea19b787f26265e4ee5d52c4d6 Nå må jeg i første rekke finne folk. Får vel finne på noe lurt innre på finn eller hybel.no. Så satser jeg på at jeg finner drømmehuset som leier ut med disse himmelske individuelle kontraktene.
krepsen92 Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #23 Skrevet 7. mai 2013 Igjen, SAMSKIPNAD? 1. vil ikke bo på skolen 2. vil ikke dele kjøkken og stue med 10 stk 3. vil at soverommet mitt skal være større enn 10 kvm
Gjest barista Skrevet 9. mai 2013 #24 Skrevet 9. mai 2013 Dette hørtes veldig mye komplisert ut. Vil bare ha et hus i Stavanger som er stort, moderne og sentralt til en helt grei pris fordelt på meg og andre. Er ikke naiv, prøver bare å tenke positivt. Virker som mange store hindringer her, som gjør at jeg blir veldig på vippepinnen. Høres mest lurt ut med å kunne finne en huseier som vil kunne gi individuelle kontrakter, da er jeg bare ansvarlig for min egen leie og meg selv vis jeg har forstått det riktig. For håpe det finnes flere huseiere som leier ut med slike individuelle kontrakter som tenker på slike stakkarslige sjeler som meg som bare vil ha en gøy tid i Stavanger! Det høres litt ut som du vil ha i pose og sekk. Du kan ikke både bestemme hvem som skal bo der, og slippe unna alt ansvar. Kan ikke bare ha goder i livet skjønner du. Slik jeg ser det har du to valg; 1) Finne deg kollektiv, ikke ha noe ansvar, men heller ei ha noe med å bestemme hvem som skal bo der. 2) Du leier huset, og blir ansvarlig for de som bor der. Du kan ikke ha det begge veier.
krepsen92 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #25 Skrevet 9. mai 2013 Det høres litt ut som du vil ha i pose og sekk. Du kan ikke både bestemme hvem som skal bo der, og slippe unna alt ansvar. Kan ikke bare ha goder i livet skjønner du. Slik jeg ser det har du to valg; 1) Finne deg kollektiv, ikke ha noe ansvar, men heller ei ha noe med å bestemme hvem som skal bo der. 2) Du leier huset, og blir ansvarlig for de som bor der. Du kan ikke ha det begge veier. vis jeg finner en huseier som leier ut med individuell kontrakter virker det jo faktisk som at gjør det? men sikkert få huseiere som faktisk leier ut med disse kontraktene. Skjønner at det nesten virker som om det er "for godt til å være sant" men det ligger jo faktisk et helt hav av arbeidet bak det uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå