Gå til innhold

Skjeler jeg utover? :( (med bilde)

Fremhevede innlegg

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Hvilket av øynene er det som skjeler forresten? Klarer ikke se det selv hehe. Har alltid lurt på hvorfor jeg ikke klarer å fokusere på en liten ting, og hvorfor jeg sliter med tekst (klarer ikke alltid finne ordet med øynene på en måte)

Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770

Det venstre når jeg ser deg forfra. Bittelitt. Har en venninne som sjeler litt og det blir verre når hun er trøtt. Når hun er våken ser en det ikke i det hele tatt, men når hun blir sliten så sklir det ene øyet. Bruker du briller? Ville pratet med optikeren slik at du kan få hjelp så øynene dine ikke blir så slitne når du leser(leserbriller er kanskje tingen?)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker briller eller linser hele tiden. Har -6 i styrke.

Gjest Skjelemor
Skrevet

Operasjonen er gratis, jeg tok den på Ullevål for 5 år siden. Jeg skjelte mye! -nå er jeg helt fin. :biggrin:

Det er også mulig å operere flere ganger. Resultatet blir mer usikkert jo mindre du skjeler, for da er det mindre som skal korrigeres, og muligheten for at det går galt er større.

Jeg vil anbefale Ullevål eller Haukeland. På Haukeland vet jeg de også korrigerer med Botox ved små korreksjoner. Verdt å sjekke ut?

Jeg synes ikke du skjeler, du har pene øyne! Men to tips i forhold til sminke:

1 Fremhev noe annet enn øynene, f.eks leppene, eller

2 Eyeliner. Ha en litt tykkere strek innerst på det øyet som skjeler enn det andre (når du skjeler utover), Jeg fikk tips om at det skapte en optisk illusjon av "rettere" øye ;)

Helt til slutt: Jeg har fått tilbakemeldinger på at jeg mistet "særpreg" etter operasjonen, faktisk flere mannlige bekjentskaper som mente jeg var søtere før operasjonen...

AnonymBruker
Skrevet

Hehe mange menn som synes skjeling er søtt. Synes jeg og, men da når man skjeler innover, ikke utover. Da ser man bare ut som en nutjob :P hehe. Jeg kan ikke fremheve leppene mine for jeg knakk nesa når jeg var liten og hele nesen og kjeven fulgte meg har grodd og vokst seg skjevt. Det synes ikke når jeg ikke bruker sminke på leppene, men så fort jeg fremhever de eller noe synes det veldig godt, lite pent.

Takk for eyeliner tipset, det skal jeg prøve :)

Hmm skal også sjekke det med botox!

AnonymBruker
Skrevet

Må man forresten bli henvist av optiker/øyelege for at operasjonen skal være gratis?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Må man forresten bli henvist av optiker/øyelege for at operasjonen skal være gratis?

Du må selvfølgelig ha henvisning av øyelege. Hva trodde du? At du bare kan komme på sykehuset og si du vil ha en øyeoperasjon, sånn uten videre?

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo noe med måten du la det frem på da Arabella....

Var ingen her som sa at de hadde henvisning, derfor jeg spurte da. Går jo an å bestille konsultasjonstime også så henvisning var ikke det eneste alternativet.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det har jo noe med måten du la det frem på da Arabella....

Var ingen her som sa at de hadde henvisning, derfor jeg spurte da. Går jo an å bestille konsultasjonstime også så henvisning var ikke det eneste alternativet.

Jeg har selv hatt øyeoperasjoner for katarakt, "grå stær". Jeg trodde jeg hadde fått fryktelig mye dårligere syn, men det var altså katarakt. Synet var ikke så mye annerledes, -6,5 og -4,5. I mitt tilfelle sendte optikeren brev til øyeavdelingen på det lokale sykehuset. Der ble jeg grundig undersøkt av øyelege. Gangen videre var henvisning til operasjon ved et annet sykehus.

Jeg kan ikke se at du skjeler, men dette merker du vel selv ved at du blir lett sliten i øynene osv.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for persondiskusjon.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...