AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Har i det siste lagt merke til at jeg ser helt skada ut på bilder ift øynene mine. Tok et bilde av meg nå hvor jeg så helt vanlig rett frem og la merke til at øynene mine stikker i motsatt retning. Skjeler jeg utover? Er det noe man kan gjøre for å fikse dette? Finnes det operasjoner som ordner opp i dette? Jeg er 23 år og har alltid lurt på hvorfor jeg ser helt dust ut med øyesminke, men skjønner jo det nå... Jeg skjeler utover. Det syntes bedre når man hadde med hele ansiktet, men vil ikke bli gjenkjent. Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Det kan fikses med operasjon ja. De kutter en muskel bak øyet slik at det ikke drar den veien Jeg kan ikke se at du sjeler da. Anonym poster: e26458bb1feb058c3e84f54acb2cd221
Gjest MamaQuilla Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Ja, du skjeler litt utover. Det er faktisk overraskende mange mennesker som skjeler ørlite, en venn av meg ante ikke at han skjelte før han fikk beskjed om at han ikke kunne bli pilot pga det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Jo, du skjeler. Det må opereres for å fikse det. Jeg har selv tatt den operasjonen. Jeg skjelte mindre enn deg, og jeg ble anbefalt av optiker og få det fikset. Anonym poster: 2a8e9fc7e8e65aa965e6ee26ab33cb70 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Hvor mye koster en sånn operasjon? Glad det kan fikses! Jeg er nærsynt og er hos optiker hvert halvår, hvorfor har han ikke sagt noe? :s Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770
Eau de perfume Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Jeg skjeler ekstremt om jeg ikke bruker linser eller briller,ser ut som quasimodo Ante heller ikke at det kunne opereres!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Når jeg var liten skjelte jeg visstnok veldig mye innover mot nesen. Det ble ikke løst med operasjon, men at jeg gikk med en kledelig øyelapp (plastersak) over det ene øyet, som da "tvang" det skjelende øyet å se fremover. Plasteret løste saken, men kanskje man ikke kan gjøre det på den måten når man er eldre? Jeg var rundt seks år når jeg gikk med plasteret. Anonym poster: ea0e09b85a1be220c9be41711f475bd1
Eau de perfume Skrevet 6. mai 2013 #9 Skrevet 6. mai 2013 Når jeg var liten skjelte jeg visstnok veldig mye innover mot nesen. Det ble ikke løst med operasjon, men at jeg gikk med en kledelig øyelapp (plastersak) over det ene øyet, som da "tvang" det skjelende øyet å se fremover. Plasteret løste saken, men kanskje man ikke kan gjøre det på den måten når man er eldre? Jeg var rundt seks år når jeg gikk med plasteret. Anonym poster: ea0e09b85a1be220c9be41711f475bd1 Jeg gikk også med plaster da jeg var liten! Det stemmer at det ikke vil fungere for voksne.. I mitt tilfelle var det for å ikke bli blind, hjernen likte ikke å bruke det ene øyet mitt visst..
*Frida* Skrevet 6. mai 2013 #10 Skrevet 6. mai 2013 Eg ser ikkje at du sjeglar, det må optiker/øyelege vurdere. Eg har tatt operasjon for sjegling, uten at det blei bedre. Men sjeglar ikkje synlig, berre blir sliten i hodet/hodeverk. Var rett under 18 år når operert, gratis operasjon (offentlig)
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #11 Skrevet 6. mai 2013 Ser det kanskje bedre på dette bildet. Synes hvertfall jeg skjeler ganske mye jeg, rart optiker ikke har sagt noe Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #12 Skrevet 6. mai 2013 Eller lettere når bildet er mindre. Sorry Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770
Gjest *MaggieQ* Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Ja, du sjeler littegranne, men ikke mye. Ikke noe jeg ville tenkt over om du ikke påpekte det med nærbilde
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #15 Skrevet 6. mai 2013 Det er minimalt du skjeler. Jeg skjeler på det ene øyet når jeg mister fokus eller blir sliten. Ingen optiker eller øyelege har sagt noe om det, kun en øre-nese-hals som faktisk sjekket akkurat det ved å ta på meg briller som var ekstremt tykke når noe annet skulle sjekkes. Så det er nok relativt vanlig. Så sant du ikke er plaget med det så er det liten vits i å gjøre noe med det. Jeg har en venninne som ble operert for skjeling, hun ble mye verre for de kuttet av flere muskler enn de skulle. Det går visst ikke ann å sy de på igjen for når de er kuttet over og "mistet" så ender de langt bak i skallen fikk hun beskjed om. Anonym poster: 5afa1cdcc81d3881cbb88f9dec229f8b
stripen Skrevet 6. mai 2013 #16 Skrevet 6. mai 2013 Jeg hadde ikke lagt merke til det hvis du ikke hadde sagt det
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #17 Skrevet 6. mai 2013 Hvordan kan jeg sminke meg uten at det ser helt dødsens ut da? Det synes ekstremt mye når jeg sminker meg, og liker ikke å gå rundt uten sminke heller for da ser jeg ikke akkurat særlig feminin ut. Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770
Gjest *MaggieQ* Skrevet 6. mai 2013 #18 Skrevet 6. mai 2013 Hvordan kan jeg sminke meg uten at det ser helt dødsens ut da? Det synes ekstremt mye når jeg sminker meg, og liker ikke å gå rundt uten sminke heller for da ser jeg ikke akkurat særlig feminin ut. Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770 Sminken vil ikke avgjøre noe. Det er bare du som henger deg opp i det Det er ekstremt lite det ene øyet sjeler. Som sagt: hadde ikke merket det en gang om du ikke hadde påpekt det og zoomet inn på bare øyene.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #19 Skrevet 6. mai 2013 Jeg vet ikke helt... Men må studere blidet GRUNDIG hvis jeg skal oppdage det. Utseendemessig, så ikke bekymre deg. Fine øyne! Anonym poster: b7d785d8024eab2fac8696238578a347
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #20 Skrevet 6. mai 2013 Hvilket av øynene er det som skjeler forresten? Klarer ikke se det selv hehe. Har alltid lurt på hvorfor jeg ikke klarer å fokusere på en liten ting, og hvorfor jeg sliter med tekst (klarer ikke alltid finne ordet med øynene på en måte) Anonym poster: 9214992fab6814d3aa31dcd0c2122770
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå