Gå til innhold

Vekt er den du er?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var undervektig så brydde folk seg og så på meg med snille øyne og brydde seg. Mens å som jeg har gått opp i vekt av Remeron så er jeg så sinnsykt deppa, ingen bryr seg, fordi de ser at jeg har gått opp i vekt og de tror jeg har det bedre.

Anonym poster: d98af12ec637585cf446c57ce8eb06f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du aller mest ute etter oppmerksomhet, men uten at du tenker over det og på feil måte.

Hva vil du mest, være under vektig usunn, og ha oppmerksomhet?

Eller være sunn og glad og få oppmerksomhet gjennom den personen som du faktisk er?

Jeg vet hva du mener, og jeg forstår deg godt, men den metoden du vill frem til, er ikke noe bra.

Kan føre til spiseforstyrrelser, siden du oppnår oppmerksomhet så kan du ville ha mer, etter hvert som du oppnår DINE mål, som f.eks det å være undervektig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ikke bra og det tror folk når de sier at jeg har lagt på meg og at det er mye penere og bedre. Jeg blir så lei meg når folk tror at jeg har det mye bedre å enn jeg egentlig har det...

AnonymBruker
Skrevet

De "bryr seg ikke" fordi de ikke ser det så godt, rett og slett.

Å slite kan være like vondt som et brukken arm,men armen ser man..

Anonym poster: 8578fc4989630b70bd4dc79a86c32988

• Liker 1
Skrevet

Remeron er kjiipe greier ja. Gikk opp 15Kg på litt over seks uker...

Skrevet

Da er du aller mest ute etter oppmerksomhet, men uten at du tenker over det og på feil måte.

Hvordan i alle dager klarte du å få det ut av innlegget hennes??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter som bare det i mange dager nå, kanskje uker. Er så utrolig langt nede, har andre opplevd å måtte bytte medisiner etter flere år? Til sommeren er det 3år siden jeg startet på Remeron og aldri hatt så mange dummer dager på rad som jeg har nå.

AnonymBruker
Skrevet

Remeron er kjiipe greier ja. Gikk opp 15Kg på litt over seks uker...

Har bare gått opp fra 52kg til ca 58kg.

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du mest, være under vektig usunn, og ha oppmerksomhet?

Eller være sunn og glad og få oppmerksomhet gjennom den personen som du faktisk er?

Jeg vet hva du mener, og jeg forstår deg godt, men den metoden du vill frem til, er ikke noe bra.

Kan føre til spiseforstyrrelser, siden du oppnår oppmerksomhet så kan du ville ha mer, etter hvert som du oppnår DINE mål, som f.eks det å være undervektig.

Jeg putter i meg snop. Spiser hel stor plate med sjokolade eller hele poser meg godterier. Vet ikke helt hvorfor det er så mye bedre enn å øre undervektig.

Skrevet

Folk flest er ikke tankelesere. Selv om du føler en ting sterkt, så betyr ikke det at folk rundt deg oppfatter det.

Forsøkt å snakke med noen? Å si at du har det vanskelig til noen du stoler på?

Forøvrig en vanlig bivirkning på en del av disse medisinene. Økt sultfølelse og større sjanse for å legge på seg.

Til slutt. Behovet for oppmerksomhet er et reelt behov. Noen går fram på feil måte for å få det, men det betyr ikke at det er greit å avfeie det med negativitet.

AnonymBruker
Skrevet

Folk flest er ikke tankelesere. Selv om du føler en ting sterkt, så betyr ikke det at folk rundt deg oppfatter det.

Forsøkt å snakke med noen? Å si at du har det vanskelig til noen du stoler på?

Forøvrig en vanlig bivirkning på en del av disse medisinene. Økt sultfølelse og større sjanse for å legge på seg.

Til slutt. Behovet for oppmerksomhet er et reelt behov. Noen går fram på feil måte for å få det, men det betyr ikke at det er greit å avfeie det med negativitet.

Vurderer å få meg en tine hos en lege som jeg har utrolig mange samtaler med for over to år siden, men nå føler jeg meg bare i veien om jeg bare vil snakke med legen. Hva kan han egentlig hjelpe med, er så redd for å ta andres tid.

Skrevet

Høres ut som en time hos lege er en god ide. Om en føler seg nedfor, så er det en naturlig reaksjon å føle seg til bry for andre. Men det at hjernen sier det til deg, betyr ikke at det er virkelighet.

Og om du er ærlig med dem rundt deg, så kan det godt være de villig gir av sin tid for å hjelpe deg. Bare her, med folk som egentlig ikke har noen personlig relasjon til deg, har folk gitt av sin tid, frivillig, for å svare deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en time hos lege er en god ide. Om en føler seg nedfor, så er det en naturlig reaksjon å føle seg til bry for andre. Men det at hjernen sier det til deg, betyr ikke at det er virkelighet.

Og om du er ærlig med dem rundt deg, så kan det godt være de villig gir av sin tid for å hjelpe deg. Bare her, med folk som egentlig ikke har noen personlig relasjon til deg, har folk gitt av sin tid, frivillig, for å svare deg :)

Skriver her på Kg fordi det er folk som bryr seg og skjønner meg, i det virkelige liv så er det ingen som forstår og bare snakker om sine ting. Så er så glad for at Kg er en slik fin møteplass for alle oss i samme problemer.

Finnes det noen ting som forteller mennesker rundt meg at ting ikke er slik de tror? Jeg har jo sagt at jeg går på medisin fordi jeg er deprimert, men de skjønner ikke at jeg kan slite fordet. Kanskje jeg skal bare drite i meg selv, men hvordan kan jeg gjøre det, la mine ting være iferd når jeg sliter med negative tanker hver eneste dag?

En som forstår er vel en lege...og flere her på forumet som sliter med det samme...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke i det hele tatt at man skal gå rundt å være lei seg og deprimert... Ser ingen fin fremtid og alt bare blir kjipt uasett en gang. Må passe seg for å ikke bli så glad fordi det kommer noe trist eller deprimerende rundt neste hjørne...

AnonymBruker
Skrevet

Når folk snakker om sola som skinner, gresset som gror, roser og alt naturen har å by på, hvilken stor glede det er. Bare å gå ut i den vakre naturen, så merker jeg at jeg ikke er der, klarer ikke å glede meg så vanvittig mye over de små tingene i livet.

Skrevet

Jeg skjønner ikke i det hele tatt at man skal gå rundt å være lei seg og deprimert... Ser ingen fin fremtid og alt bare blir kjipt uasett en gang. Må passe seg for å ikke bli så glad fordi det kommer noe trist eller deprimerende rundt neste hjørne...

Var midt i et innlegg om der jeg gikk innpå ordet empati. Du viser en total mangel på det i forhold til depresjon, men en ganske typisk reaksjon på problemstillingen.

Til trådstarter: Å snakke om problemer på et forum, kan være med på å gi deg bekreftelser du kanskje trenger, men i de fleste tilfeller fører det ikke til en reell løsning. Man kan påstå at ingen forstår, men de kan empatisere. Bruk dine venner.. eller en lege. Hent ut det du trenger for å komme deg videre og vær klar over at det tar tid. Og vær ærlig med dem du stoler på. De trenger kanskje en påminning på at du trenger en venn akkurat nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Var midt i et innlegg om der jeg gikk innpå ordet empati. Du viser en total mangel på det i forhold til depresjon, men en ganske typisk reaksjon på problemstillingen.

Til trådstarter: Å snakke om problemer på et forum, kan være med på å gi deg bekreftelser du kanskje trenger, men i de fleste tilfeller fører det ikke til en reell løsning. Man kan påstå at ingen forstår, men de kan empatisere. Bruk dine venner.. eller en lege. Hent ut det du trenger for å komme deg videre og vær klar over at det tar tid. Og vær ærlig med dem du stoler på. De trenger kanskje en påminning på at du trenger en venn akkurat nå :)

Nå har jeg ingen venner eller venninner.

Skrevet

De fleste kommuner i landet har treffsteder, støttegrupper eller andre ressurser. En lege kan informere deg om dette, eventuelt så kan du ringe eller skrive til Mental Helse, Røde Kors har og kontaktmuligheter. Det finnes mange ressurser du kan benytte deg av som mest sannsynlig vil gi deg muligheter eller måter du kan takle det på.

Men jeg vil anbefale deg å begynne med en legetime og ta det derfra. Det å låse seg i et negativt tankemønster faller naturlig når man føler på depresjon, men vær klar over at det er hva det er. Hjernen som jobber imot deg.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste kommuner i landet har treffsteder, støttegrupper eller andre ressurser. En lege kan informere deg om dette, eventuelt så kan du ringe eller skrive til Mental Helse, Røde Kors har og kontaktmuligheter. Det finnes mange ressurser du kan benytte deg av som mest sannsynlig vil gi deg muligheter eller måter du kan takle det på.

Men jeg vil anbefale deg å begynne med en legetime og ta det derfra. Det å låse seg i et negativt tankemønster faller naturlig når man føler på depresjon, men vær klar over at det er hva det er. Hjernen som jobber imot deg.

Takk for du tok deg tid til svare meg! Jeg sliter dessverre sosialt og derfor ingen venner, så ikke så lett å snakke med mennesker hos Røde Kors osv...

Skrevet

Håper du finner ut av det :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...