Gjest agurk Skrevet 4. april 2004 #21 Del Skrevet 4. april 2004 Hmmm, så med andre ord kan han slippe å betale bidrag fordi han ikke gidder å jobbe?? Hvis jeg tjener godt nok? Det er jo helt på trynet urettferdig! En venninne av meg har en x som ikke jobber. han må ikke betale bidrag, men hun får bidrag fra trygdekontoret. Men som mange skriver er vist ikke dette vanlig.. Men hun gjør iallefall det. Så ta deg en prat med de du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #22 Del Skrevet 4. april 2004 Hvis du ender opp med forskudd på farsbidrag som staten betlaer er den ca 1090 kr - men pga av nye bidragsregler så vil de også ta din inntekt inn i betrakning. Mitt bidrag ble redusert til kr 900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 4. april 2004 #23 Del Skrevet 4. april 2004 Alex, det er surt, men 900 er bedre enn ingenting. Tule, mange får det til å fungere, men veldig mange får det ikke til å fungere. Det kan være så mange forskjellige grunner til det. Ingen grunn til å bli sååå hissig fordi noen mener noe annet enn deg? Tundra, du velger selv, men jeg ville tatt en tur på trygdekontoret snarest, det er ca 3 mnds behandlingstid fikk jeg beskjed om da jeg ringte. Så det kan være greit å gjøre det snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psst... Skrevet 4. april 2004 #24 Del Skrevet 4. april 2004 Hmmm, så med andre ord kan han slippe å betale bidrag fordi han ikke gidder å jobbe?? Hvis jeg tjener godt nok? Det er jo helt på trynet urettferdig! Ja, det er resultatet. Hvis han bor alene og tjener under 170 000,- pr år (sjekket bidragskalkulatoren), vil han defineres som "ikke bidragsdyktig". Det vil si at bidrag blir satt til kr. 0,-. Det du da vil sitte igjen med er bidragsforskutteringen fra trygdekontoret, og hvor mye du får der er altså avhengig av din inntekt. Maks bidragsforskuttering er pr. dags dato kr. 1240,-. Nå har jeg sjekket de nye inntektsgrensene gjeldende fra 01.01.04: Tjener du over 128 000,- blir bidragsforskuddet kr. 930,- Tjener du over 237 000,- blir bidragsforskuddet kr. 630,- Tjener du over 396 000,- blir bidragsforskuddet kr. 0,- Det vil med andre ord si at han ikke har bidragsevne når han tjener 170 000,-, mens du vil ha såpass god bidragsevne når du tjener 129 000,- at bidragsforskuddet blir redusert til 75%. Staten har altså mer tro på vår evne til å bidra enn på samværsforelder sin evne. Kanskje vi burde ta det som et kompliment...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 4. april 2004 #25 Del Skrevet 4. april 2004 Undskyld meg ditt frekke vesen! Men faktisk har vi privat ordning selv og det fungerer. men jeg vet mange som det ikke fungerer for. vet du, du irriterer meg! Hva svarte vet du om meg? Om jeg stiller spørsmål, eller svarer på tråder, er det ikke sikkert vi har det akurat som du får deg til å tro! Så ta deg sammen selv, får nå blir jeg irritert! hei poenget er at du påstar at privat lløsning fungerer sjelfden det har du ingen grunn til og si jeg syns du skal si det som er snat det fungere som oftest men fornoen fungerer det ike, og jeg trodde ikke at dere hadde det greit du sa jo at dere ikke samarbeider detvar jo ting du ikke ville at hanskulle ha lov til hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 4. april 2004 #26 Del Skrevet 4. april 2004 En venninne av meg har en x som ikke jobber. han må ikke betale bidrag, men hun får bidrag fra trygdekontoret. Men som mange skriver er vist ikke dette vanlig.. Men hun gjør iallefall det. Så ta deg en prat med de du! hei vis han ikke jobber skulle de ta regne ut fra de da dagpengene han har vis hun tjener lite for hun bidrag fra staten hun bør passe seg så de ikke endrer det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 4. april 2004 #27 Del Skrevet 4. april 2004 Ja, det er resultatet. Hvis han bor alene og tjener under 170 000,- pr år (sjekket bidragskalkulatoren), vil han defineres som "ikke bidragsdyktig". Det vil si at bidrag blir satt til kr. 0,-. Det du da vil sitte igjen med er bidragsforskutteringen fra trygdekontoret, og hvor mye du får der er altså avhengig av din inntekt. Maks bidragsforskuttering er pr. dags dato kr. 1240,-. Nå har jeg sjekket de nye inntektsgrensene gjeldende fra 01.01.04: Tjener du over 128 000,- blir bidragsforskuddet kr. 930,- Tjener du over 237 000,- blir bidragsforskuddet kr. 630,- Tjener du over 396 000,- blir bidragsforskuddet kr. 0,- Det vil med andre ord si at han ikke har bidragsevne når han tjener 170 000,-, mens du vil ha såpass god bidragsevne når du tjener 129 000,- at bidragsforskuddet blir redusert til 75%. Staten har altså mer tro på vår evne til å bidra enn på samværsforelder sin evne. Kanskje vi burde ta det som et kompliment...? hei det kommer an på vordan man ser det det er jo snakk om vor mange prosent man skla bidra med og far skal jo og ha et sted og bo og det kan jo vere lån også. jeg syns satsene er litt lave men jeg syns graderingen er grei, husk at du betaler toppskatt på trehundreogtredvetusen så trehundreognittisekstusen er topplønn, jeg skjønner ikke vordan en far akn snike seg unna ansvaret jeg kunne aldrig gjort det jeg er jo man da så jeg er vel grei jeg da, men nå er det jo ikke alle kviner om er like flinke heller daså vi får ikke gå helt ned hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 4. april 2004 #28 Del Skrevet 4. april 2004 Alex, det er surt, men 900 er bedre enn ingenting. Tule, mange får det til å fungere, men veldig mange får det ikke til å fungere. Det kan være så mange forskjellige grunner til det. Ingen grunn til å bli sååå hissig fordi noen mener noe annet enn deg? Tundra, du velger selv, men jeg ville tatt en tur på trygdekontoret snarest, det er ca 3 mnds behandlingstid fikk jeg beskjed om da jeg ringte. Så det kan være greit å gjøre det snart. hei det var ikke meningen og bli hissig men timien påstar så tåpelige ting at detblir helt ille, mange får det til og fungere men hun prøver og få til og vere sånn at de fleste ikke får det til da får hun dokumentere det,hun har så flele meninger at jeg blir sint noen ganger hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #29 Del Skrevet 5. april 2004 Alex, det er surt, men 900 er bedre enn ingenting. quote] Det er klart de ter bede en ingenting. har heller aldri påstått noe annent :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 5. april 2004 #30 Del Skrevet 5. april 2004 hei poenget er at du påstar at privat lløsning fungerer sjelfden det har du ingen grunn til og si jeg syns du skal si det som er snat det fungere som oftest men fornoen fungerer det ike, og jeg trodde ikke at dere hadde det greit du sa jo at dere ikke samarbeider detvar jo ting du ikke ville at hanskulle ha lov til hilsen Undskyld men hva ville jeg ikke at han skulle ha lov til? Du trekker ikke litt konklusjoner av ingenting du nå? Hold deg til de trådene du er i du! Og beklager at jeg skrev sjelden, men i mange tillfeller fungerer det ikke. bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 5. april 2004 #31 Del Skrevet 5. april 2004 hei det var ikke meningen og bli hissig men timien påstar så tåpelige ting at detblir helt ille, mange får det til og fungere men hun prøver og få til og vere sånn at de fleste ikke får det til da får hun dokumentere det,hun har så flele meninger at jeg blir sint noen ganger hilsen Meninger som du tillegger meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Lykkelig Skrevet 5. april 2004 #32 Del Skrevet 5. april 2004 Vi har delt omsorg og har barna annenhver uke. Vi deler på utgifter til lege, fritidsaktiviteter, yttertøy, sykler etc, mens vi kjøper selv klærne de skal bruke i de repektive hjem. Det fungerer stort sett bra! Jeg har ny samboer og vi skal gifte oss, men jeg forventer ikke at han skal bruke penger på mine barn - annet enn det som faller naturlig. Min nye samboer er veldig opptatt av å behandle mine barn likt med sine, så han stiller opp langt mer enn jeg forventer. Til jul. f.eks kjøpte han like store og fine gaver til mine barn som til sine egne, mens pappan og hans nye samboer ga større og dyrere gaver til hennes barn. Dette reagerte mine barn på.... Men, men! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 5. april 2004 #33 Del Skrevet 5. april 2004 Undskyld men hva ville jeg ikke at han skulle ha lov til? Du trekker ikke litt konklusjoner av ingenting du nå? Hold deg til de trådene du er i du! Og beklager at jeg skrev sjelden, men i mange tillfeller fungerer det ikke. bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 5. april 2004 #34 Del Skrevet 5. april 2004 Undskyld men hva ville jeg ikke at han skulle ha lov til? Du trekker ikke litt konklusjoner av ingenting du nå? Hold deg til de trådene du er i du! Og beklager at jeg skrev sjelden, men i mange tillfeller fungerer det ikke. bedre? hei bra du beklager men det er ikke bra nok det er i noen tilfleler ikke mange jeg syns du bør sidet som er sant feil og kritisere meg når du buser ut med ting som ikke er riktig selv hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 5. april 2004 #35 Del Skrevet 5. april 2004 Meninger som du tillegger meg.. hei det var jo dine meninger da, men nå har du bekalget såda er det greit du sa at menn sjelden stiller opp og at private avtaler ikke ofte fungerte og det er ikke riktig hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #36 Del Skrevet 5. april 2004 Er det mulig Tule Så din sannhet er den fulle å hele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 5. april 2004 #37 Del Skrevet 5. april 2004 Vi har delt omsorg og har barna annenhver uke. Vi deler på utgifter til lege, fritidsaktiviteter, yttertøy, sykler etc, mens vi kjøper selv klærne de skal bruke i de repektive hjem. Det fungerer stort sett bra! Jeg har ny samboer og vi skal gifte oss, men jeg forventer ikke at han skal bruke penger på mine barn - annet enn det som faller naturlig. Min nye samboer er veldig opptatt av å behandle mine barn likt med sine, så han stiller opp langt mer enn jeg forventer. Til jul. f.eks kjøpte han like store og fine gaver til mine barn som til sine egne, mens pappan og hans nye samboer ga større og dyrere gaver til hennes barn. Dette reagerte mine barn på.... Men, men! hei legeutgifter har ikke barn gratis legehjelp hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 5. april 2004 #38 Del Skrevet 5. april 2004 Barn har gratis legehjelp til de blir 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 5. april 2004 #39 Del Skrevet 5. april 2004 Er det mulig Tule Så din sannhet er den fulle å hele hei jeg har ikke sakt jeg vet sannheten, men timien overdriver og hun innrømmer det selv, da er fdet vel ikke gærent da er det galt, det er noen som har problemer med privat avtale og noen so har problem med at far stillrer opp men dret er ikke alle hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #40 Del Skrevet 5. april 2004 Vet du hva, jeg er litt lei jeg nå. Nå har du nesten fått stengt en tråd også forsetter du kverninga di her, LET IT GO, du kan ikke banke dine meninger inn i andres hoder En annen ting- du må kutte ut å sitere alle disse kjempe lange innleggene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå