Gå til innhold

Dere dumme bilister

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg noen ganger i det siste vært i noen nesteulykker, og felles for dem alle er at dette dreier seg om folk seg ikke kan plassere seg riktig i rundkjøringer. Skal du til høyre eller rett frem, ja da plasserer du deg til høyre i rundkjøringen (med mindre veimerkingen eller skilt sier noe annet)!! Du ligger ikke til venstre, for så å plutselig vrenge ut og nesten bulke i siden på meg! Og BRUK blinklys. Andre sjåfører er ikke tankelesere, og spesielt ikke når du er plassert feil i tlllegg.

Måtte bare få ut litt frustrasjon!

Anonym poster: 55d60676b64a41328575a1280190a45b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*for så og plutselig, skal det selvfølgelg stå.

Skrevet

Sorry, kjører ikke bil så jeg kan ikke relatere til dette her, men jeg må innrømme at jeg humra litt over den rettede skrivefeilen din. Du skrev nemlig riktig i første innlegg. :)

For ordens skyld, når jeg begynner å kjøre bil så skal jeg lære meg rundkjøringer skikkelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, kjører ikke bil så jeg kan ikke relatere til dette her, men jeg må innrømme at jeg humra litt over den rettede skrivefeilen din. Du skrev nemlig riktig i første innlegg. :)

For ordens skyld, når jeg begynner å kjøre bil så skal jeg lære meg rundkjøringer skikkelig.

Det går fort i svingene når man er litt sinna. Er egentlig veldig påpasselig med og/å-feil.

Fint at du skal lære deg det ;). Mange uheldige situasjoner som kan oppstå ved feil plassering. Også er det utrolig hvor mye man irriterer seg over medbilister når man er ute og kjører!

Skrevet

Eller man kan la være å irritere seg og tenke at det gikk tross alt bra. Mindre slitsom for deg, enn å hele tiden skulle være verdensmester. ;)

(Joda, jeg kan også irritere med over folk som kjører feil eller nesten-feil, men jeg gidder ikke å bruke mye energi å det...)

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Eller man kan la være å irritere seg og tenke at det gikk tross alt bra. Mindre slitsom for deg, enn å hele tiden skulle være verdensmester. ;)

(Joda, jeg kan også irritere med over folk som kjører feil eller nesten-feil, men jeg gidder ikke å bruke mye energi å det...)

Bruker ikke dagene mine på å tenke på det jeg heller ;). Men når en bil er cm fra å bulke inn i meg fordi han/hun ikke kan trafikkreglene, ja, da synes jeg man med god grunn kan bli sint.

Og det er ikke snakk om å være verdensmester, men å være trygg i trafikken, og ikke utsette seg selv eller de rundt seg for farlige situasjoner.

• Liker 4
Skrevet

enn å hele tiden skulle være verdensmester. ;)

Virkelig? Synes du mennesker som ser viktigheten av å kunne trafikkreglene og kjøre hensynsfullt, fremstår som verdensmestere? Hjelp.

• Liker 9
Skrevet

Hehe, takk! Dette var det dummeste jeg har lest/hørt så langt i dag.

Skrevet (endret)

Virkelig? Synes du mennesker som ser viktigheten av å kunne trafikkreglene og kjøre hensynsfullt, fremstår som verdensmestere? Hjelp.

Mennesker som anser seg selv som feilfrie? Jepp.

Hehe, takk! Dette var det dummeste jeg har lest/hørt så langt i dag.

Ditto, spesielt om dette var det du evnet å bidra med i debatten!

Og hvem, forresten, tror dere er farligst i trafikken? De som oser av sinne over feilen en annen begikk, eller de som klarer å besinne seg? ;)

Endret av Brunhilde
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker som anser seg selv som feilfrie? :jepp:

Ok, så fordi jeg blir irritert på folk som holder på å kjøre inn i siden på meg i rundkjøringer, så anser jeg meg selv som feilfri? Snakk om å legge ord i munnen på folk.

• Liker 4
Skrevet

Du er ute og går en tur langs vegen. La oss, for den dramatiske effektens skyld, si at du går tur med barnet ditt på nesten 1 år. Selvfølgelig i barnevogn.

Dette er en landeveg, så du går langs veikanten. En bil kommer kjørende 10km/t over fartsgrensa og litt for nære kanten enn den burde. Gjerne litt over streken også. Bilen treffer deg ikke, men det er ikke langt i fra, kanskje litt under en halvmeter klaring mellom dere.

Pyttsann det gikk jo tross alt bra. Ikke noe å irritere seg over dette her!

Satt på spissen, men samme prinsipp. Trafikkregler er til for å følges, trenger ikke være verdensmester for å gjøre det.

• Liker 5
Skrevet

Ok, så fordi jeg blir irritert på folk som holder på å kjøre inn i siden på meg i rundkjøringer, så anser jeg meg selv som feilfri? Snakk om å legge ord i munnen på folk.

Neida, jeg kan ikke si at du tror du er feilfri, men at du hisser deg opp og det kan være farlig er jo ganske tydelig.

Mumsen86, deg velger jeg å overse. :ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neida, jeg kan ikke si at du tror du er feilfri, men at du hisser deg opp og det kan være farlig er jo ganske tydelig.

Mumsen86, deg velger jeg å overse. :ler:

Så om du stadig vekk hadde vært oppi samme situasjon, hvor det sitter folk bak rattet som fortsatt ikke har fått med seg regelen i rundkjøringer, så hadde du ikke reagert? Man kommer tross alt til et punkt hvor man får litt nok. Jeg kjører ikke i en hissig kjørestil derifra. Men jeg synes det er et minstekrav at sjåfører forholder seg til trafikkreglene slik at man ikke skaper farlige situasjoner.

Det eneste du har å komme med er antagelser om meg, noe som bare får deg til å fremstå som useriøs. I det ene øyeblikket er jeg verdensmester, også er jeg anser jeg meg selv som feilfri, for deretter å si at irritasjonen går utover kjøringen min. Enkelte greier utrolig nok å beherske seg.

• Liker 3
Skrevet

Enkelte greier utrolig nok å beherske seg.

Du kunne ha lurt meg.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte greier utrolig nok å beherske seg.

*videre under kjøreturen

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne ha lurt meg.

Jepp, men der tok du altså feil igjen.

Så takk til deg, og lykke til i trafikken ettersom du tenker at folk som ønsker å følge trafikkreglene bare er noen feilfrie verdensmestere.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, men der tok du altså feil igjen.

Så takk til deg, og lykke til i trafikken ettersom du tenker at folk som ønsker å følge trafikkreglene bare er noen feilfrie verdensmestere.

Tok jeg feil? Når jeg sa du var hissig? Neppe! ;)

Ellers følger jeg trafikkreglene enten jeg sykler, kjører eller går OG lar være å ergre meg grønn over de som ikke gjør det. De er tross alt sjeldent i flertall. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tok jeg feil? Når jeg sa du var hissig? Neppe! ;)

Ellers følger jeg trafikkreglene enten jeg sykler, kjører eller går OG lar være å ergre meg grønn over de som ikke gjør det. De er tross alt sjeldent i flertall. ;)

Du skrev at min irritasjon kunne være farlig. Men ikke når jeg greier å beherske meg videre under kjøreturen (noe du bare antok at jeg ikke greide, fordi jeg skriver om min irritasjon her....). At jeg irriterer meg over mennesker som ikke følger trafikkreglene gjør ikke at jeg er utrygg i trafikken.

Nå foreslår jeg at du stopper med antagelsene dine, for dette blir bare latterlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er forresten det siste innlegget til deg, da du ikke har noe fornuftig å komme med :).

• Liker 1
Skrevet

Unødvendig tråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...