Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gutten vår blir tett i nesa nesten hver natt, slik at han ikke får puste med smokk i munnen. Han våkner og skriker, og vi løser det med saltvann og nesesuger. Men dette ødelegger søvnen både hans og vår, og han blir illsint og hylskriker under "behandlingen".

Han er ikke forkjøla, og er ikke tett om dagen.

Jeg spurte HS, som mente det var for varmt i rommet. Vi har prøvd oss frem, og har vært nede i 13 grader uten at det gjør noen forskjell, annet enn at han blir kald på hendene og våkner om han sparker av seg dyna. Er som regel 15-16 grader i rommet.

Jeg har tenkt på allergi, men HS mente det var usannsynlig, siden han da skulle ha reagert med kløe, hudreaksjon osv. Pappan er allergisk mot div. mat.

Det er ordentlig snørr som kan suges ut, det er altså ikke bare det at slimhinnene hovner opp, som HS var overbevist om.

Noen som har noen tanker om hvorfor dette skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei... Men jeg har det på samme måte, kun tett om natta. Så jeg følger med her, og sender masse medfølelse til barnet ditt! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også veldig tett i nesen om natta. Våkner og får nesten ikke puste, klarer dårlig å puste med munnen. Jeg må ha under 10 grader i rommet, da klarer jeg meg greit. Håper du får noen gode ideer her som kanskje kan hjelpe oss voksne også :-) All medfølelse til barnet ditt.

Men om det hadde vært allergi skulle han vel vært litt tett på dagtid også??

Anonym poster: 62b45d8d6bac3858358a4b0516d8fd9d

Skrevet

Han kan ha støvallerg eller middallergi i f.eks.

http://www.naaf.no/allergi/Andre-allergier/Viktig-a-vite-om-midd/

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/allergihusstoevmidd.php

Jeg sliter med tett nese om natten selv. Den tetter seg når jeg har ligget i sengen rundt 1 times tid. Jeg bruker en nesespray mot allergi som jeg har fått på resept.

Nå vet ikke jeg hvor gammel gutten din er, men jeg tror jeg ville tatt han med til legen og evt fått henvisning til utredning for allergier.

Skrevet

Prøvd å heve hodeenden av senga? Kanskje det kan hjelpe :) Hjelper for jenta her når hun er forkjølet :)

Kanskje det kan være polypper i nesen? Men da hadde det kanskje ikke vært snørr? Kanskje snørring i forbindelse med tenner?

Skrevet

Det er litt rart, for når jeg bare får ut snørr og buser| sover han godt resten av natta. Så det er bare en kort "torturrunde" hvor han oppfører seg som om jeg skal drepe han, og så går det fint til neste natt.

Jeg har tenkt på allergi siden han nettopp har flytta på eget rom, men mannen ser ingen sammenheng mellom snørret og det nye rommet.

Skal jammen heve hodeenden igjen, hadde den litt høyere da han var forkjøla tidligere.

Noen som har hørt om at tenner og tett nese henger sammen?

Han er 1år nå. Hvordan fungerer allergitester på så små unger?

Skrevet

Han er 1år nå. Hvordan fungerer allergitester på så små unger?

Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det på små unger. Jeg husker ikke fra jeg var på den aldern selv ;) Men på voksne tar de blodprøve og pirktest.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det på små unger. Jeg husker ikke fra jeg var på den aldern selv ;) Men på voksne tar de blodprøve og pirktest.

Huff, vi er ikke klare for blodprøve av lillemann. :frown:

Og det er jo ikke så veldig stort problem heller om det ikke blir verre, men det er jo slitsomt å få nattesøvnen avbrutt av dette omtrent hver natt.

Hvor varmt pleier barna deres å ha det om natta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...