Gå til innhold

Sole seg naken.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger. Lite damer og mye menn.

Anonymous poster hash: 791de...274

Kan noen forklare meg hvorfor det er slik? Damer er jo ofte raskere enn menn med å kle seg lett når det blir vår. Jeg har også inntrykk av at det er flest damer på tekstilstrendene. Jeg har også inntrykk av at kvinner generelt er mer opptatt av å sole seg enn menn. Sjansen for å bli overfalt på naturiststrender er jo ikke akkurat stor og de fleste kvinner beveger seg i daglivet gjennom områder med langt større fare enn på en naturiststrand. Så jeg tror ikke frykt for overfall er noe vesentlig argument.

Den eneste grunn jeg kan se er at en del oppfatter det som mer uanstendig for kvinner enn for menn. Litt sånn som at kvinner skal ha færre seksuelpartnere enn menn og det er mer umoralsk om kvinner tar initiativ til sex enn menn. Men når det gjelder sex er det i ferd med å bli en utjevning og en kvinne som har hatt flere seksualpartnere blir ikke lenger sett så ned på som man gjorde før. Men når det gjelder å sole seg naken så er det tydeligvis mer uanstendig for kvinner enn for menn. (Og hva skal man foresten bruke denne "anstendigheten" til?). Er det at det skal være like respektert for kvinner å sole seg naken som for menn uten å bli møtt med fordommer en av de siste likestillingsbarrierer?

Eller tar jeg helt feil? Er det andre grunner til at det er færre kvinner enn menn?

Anonymous poster hash: 85afd...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mange årsaker til at vi (heldigvis) er forskjellige, og det derfor er færre kvinner enn menn på nakenstrender. Her er noen forslag til veldig generelle årsaker:

1. En naken kvinnekropp vekker mer oppmerksomhet enn en naken mannekropp, ikke bare på en nakenstrand.
  2. Mannekroppen er vulgær, kvinnekroppen er skjønnhet.
  3. Kvinner som viser seg naken offentlig blir betraktet som lett tilgjengelige, ikke alltid like populært å bli misforstått på den måten. Dette er ikke en problemstilling for menn.
  4. Menn har, helt uten grunn, høyere selvtillit enn kvinner. De tror ofte de er penere enn de er, for kvinner er det oftere motsatt.
  5. Menn er fra naturens side jegere, kvinner er bytter.
  6. Menn har en primitiv og enkel seksualdrift med kun av- og påknapp.Det gjør valgene enklere. Enten gjør vi, eller så gjør vi det ikke.

Løsningen for damer som ønsker å sole seg naken, er å dra til et øde sted, aller helst sammen med en kjæreste.

En naken kvinnekropp er på sitt absolutt vakreste, i sollys ute i naturen, en varm sommerdag. :yvonne:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange årsaker til at vi (heldigvis) er forskjellige, og det derfor er færre kvinner enn menn på nakenstrender. Her er noen forslag til veldig generelle årsaker:

1. En naken kvinnekropp vekker mer oppmerksomhet enn en naken mannekropp, ikke bare på en nakenstrand.
  2. Mannekroppen er vulgær, kvinnekroppen er skjønnhet.
  3. Kvinner som viser seg naken offentlig blir betraktet som lett tilgjengelige, ikke alltid like populært å bli misforstått på den måten. Dette er ikke en problemstilling for menn.
  4. Menn har, helt uten grunn, høyere selvtillit enn kvinner. De tror ofte de er penere enn de er, for kvinner er det oftere motsatt.
  5. Menn er fra naturens side jegere, kvinner er bytter.
  6. Menn har en primitiv og enkel seksualdrift med kun av- og påknapp.Det gjør valgene enklere. Enten gjør vi, eller så gjør vi det ikke.

Løsningen for damer som ønsker å sole seg naken, er å dra til et øde sted, aller helst sammen med en kjæreste.

En naken kvinnekropp er på sitt absolutt vakreste, i sollys ute i naturen, en varm sommerdag. :yvonne:

Mange interessante synspunkter her!

1. Generelt vekker vel en kvinnekropp mer oppmerksomhet enn en mannskropp også på en tekstilstrand. Det er kanskje slik at forskjellen er større på en nakenstrand enn på en tekstilstrand? Nå kan vel det også skyldes at kvinner er i flertall på tekstilstrender og menn på naturiststrender så mindretallet vil vel få litt mer oppmerksomhet enn de ellers ville fått.

2. Ja det kan virke som om en del mener det. Men det burde vel heller være et argument for at det burde være flertall av kvinner på naturisstrendene.

3. Ja, dette er vel en variant av reglen om at kvinner må sikre seg at de blir oppfattet som å være anstendige mens menn ikke behøver å være det. Dette er vel et kjønnsdiskriminerende trekk ved vår kultur.

4. Sikkert mulig. Men jeg har også inntrykk av at flere menn er klar over at de ikke er så pene men gir blaffen i det.

5. I praksis er vel ikke en naturiststrand noe mere en jaktplass enn vanlige strender eller andre steder generelt. Heller snarere tvert i mot. Men man har jo hørt om enkeltindivider (menn) som tror det (men det skjer jo også på vanlige strender). De blir vel oftere irettesatt på en naturisstrand enn på en tekstilstrand. Det er sikkert noen kvinner som føler at de tilbyr seg mere som et "bytte" når de ikke har klærne på. Men det pleier ofte å være en tilvenningsak.

6. Den forsto jeg ikke forhold til temaet her...

Anonymous poster hash: 81b0e...717

Gjest Katten.
Skrevet

Ser harry ut å se slik ut:

attachicon.gif0 bikiniskille1.jpg

Hvis du bare kan legge deg ned slik:

attachicon.gif33-99a8a fkk3b.jpg

Du angrer bare på EN ting:

Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?

Anonymous poster hash: 61188...2b4

Jeg finner det sexy.

Skrevet

Jeg finner det sexy.

Næh, like tacky som å tattovere playboy-kaninen nederst på ryggen. :ler:

Skrevet

Mange interessante synspunkter her!

1. Generelt vekker vel en kvinnekropp mer oppmerksomhet enn en mannskropp også på en tekstilstrand. Det er kanskje slik at forskjellen er større på en nakenstrand enn på en tekstilstrand? Nå kan vel det også skyldes at kvinner er i flertall på tekstilstrender og menn på naturiststrender så mindretallet vil vel få litt mer oppmerksomhet enn de ellers ville fått.

2. Ja det kan virke som om en del mener det. Men det burde vel heller være et argument for at det burde være flertall av kvinner på naturisstrendene.

3. Ja, dette er vel en variant av reglen om at kvinner må sikre seg at de blir oppfattet som å være anstendige mens menn ikke behøver å være det. Dette er vel et kjønnsdiskriminerende trekk ved vår kultur.

4. Sikkert mulig. Men jeg har også inntrykk av at flere menn er klar over at de ikke er så pene men gir blaffen i det.

5. I praksis er vel ikke en naturiststrand noe mere en jaktplass enn vanlige strender eller andre steder generelt. Heller snarere tvert i mot. Men man har jo hørt om enkeltindivider (menn) som tror det (men det skjer jo også på vanlige strender). De blir vel oftere irettesatt på en naturisstrand enn på en tekstilstrand. Det er sikkert noen kvinner som føler at de tilbyr seg mere som et "bytte" når de ikke har klærne på. Men det pleier ofte å være en tilvenningsak.

6. Den forsto jeg ikke forhold til temaet her...

Du skjønte vel strengt tatt ikke de andre punktene heller.

Ikke dermed sagt at jeg er uenig i alt du skriver, bortsett fra din trang til å forklare tilfeller med "kjønnsdiskriminerende trekk ved vår kultur".

Kvinner er i sitt vesen mer verdifulle enn menn, det som er verdifullt skjermes og behøver ekstra omtanke, det gjennomsyrer mine punkter. Jeg tenker da på kvinner som kvinner, ikke hybrider preget av alt for moderne kultur.

Gjest Katten.
Skrevet

Næh, like tacky som å tattovere playboy-kaninen nederst på ryggen. :ler:

Du kan ikke si næh. Det endrer ikke det faktum at jeg finner det sexy.

AnonymBruker
Skrevet

"Mange flere menn enn damer".

VAR vel rett. I fjor sommer var det vel fortsatt rett, men du kan stryke ordet "Mange".

I år har jeg ikke vært der.

Plutselig er det kommet mange damer/jenter i 25-40-års-alderen.

De var det lite av for 5 år siden.

Fortsatt ofte alene. Sjelden sammen med venninner.

Er vel noen som vil prøve, men som ikke vil si det venninner?

Vet selv hvor vanskelig det er å få med noen, men har først blitt med,

er det ikke vanskelig å få de med igjen.

Anonymous poster hash: 61188...2b4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er både titt og ofte på naturiststranden på Huk.

Hittil i år har jeg inntrykk som noen nevnte her at det er mer jenter i alderen 30-40 år.

Må innrømme jeg som hankjønn ikke klarer å la være å tenke seksuelt på en naturiststrand..

Senest i går var jeg heldig å ligge rett i utsikt mot en vakker blondine. Dama var godt trent. Flott rumpe. Så rett inn i fittehølet. Lå på magen ja... :fnise:

Anonymous poster hash: 74fd1...898
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er både titt og ofte på naturiststranden på Huk.

Hittil i år har jeg inntrykk som noen nevnte her at det er mer jenter i alderen 30-40 år.

Må innrømme jeg som hankjønn ikke klarer å la være å tenke seksuelt på en naturiststrand..

Senest i går var jeg heldig å ligge rett i utsikt mot en vakker blondine. Dama var godt trent. Flott rumpe. Så rett inn i fittehølet. Lå på magen ja... :fnise:

Det er nok det beste for damer med hengepupper, hengemage, hengerumpe og fleskelår å finne seg en annen plass å bade og sole seg :(.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok det beste for damer med hengepupper, hengemage, hengerumpe og fleskelår å finne seg en annen plass å bade og sole seg :(.

Altså..tenner på alle slags damer. Er mest hvordan ansiktet og blikket hennes ser ut.

Hadde ikke hatt problem med å få ståpikk om det var fitta di jeg tittet inn i. Om du hadde hatt fine fine øyne. Hengepupper er jo bare deilig. Heller hengepupper enn silikon faktisk. Tenner på naturlig utseende.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Altså..tenner på alle slags damer. Er mest hvordan ansiktet og blikket hennes ser ut.

Hadde ikke hatt problem med å få ståpikk om det var fitta di jeg tittet inn i. Om du hadde hatt fine fine øyne. Hengepupper er jo bare deilig. Heller hengepupper enn silikon faktisk. Tenner på naturlig utseende.

Det var godt å få dette bekreftet, at ikke bare unge, stramme jenter er attraktive. Dette var bare en test, jeg ser ikke slik ut :ler: . Jeg har visst magiske øyne ifølge flere, grønne, lysende.

AnonymBruker
Skrevet

Det var godt å få dette bekreftet, at ikke bare unge, stramme jenter er attraktive. Dette var bare en test, jeg ser ikke slik ut :ler: . Jeg har visst magiske øyne ifølge flere, grønne, lysende.

Det er det som er kjempeflott med naturiststrendene, at ingen skal skamme seg over kroppen sin og at det finnes alle kroppsfasonger og størrelser der.

Naturismen har ingenting med "tenne på" eller "ikke tenne på" å gjøre.

Anonymous poster hash: 924d4...66c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig blir jeg alltid litt småkåt av å sole meg toppløs, og enda mer når jeg er kliss naken. Vet ikke hvorfor, men det pirrer meg kanskje at folk skal se på? Jeg soler meg toppløs uansett hvor det måtte være, og bryr meg ikke om folk ser meg, men passer selvsagt på at jeg ikke ligger der hvor det kan bli reaksjoner.

De gangene jeg også har solet fitta, har dette vært på skjermede områder hvor sjansen for å bli oppdaget er minimal.

Skjønner egentlig ikke dette hysteriet mot å sole seg toppløs. Blir litt provosert. Skulle ønske vi fikk et nytt opprør mot dette, og at flere viste frem sine vakre pupper blant folket!

Anonymous poster hash: 2919b...cce
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er det som er kjempeflott med naturiststrendene, at ingen skal skamme seg over kroppen sin og at det finnes alle kroppsfasonger og størrelser der.

Jeg vet egentlig dette, men blir skeptisk når jeg leser slikt som den over meg skriver. Sex gjennomsyrer alt har jeg inntrykk av, uansett om det er aldri så trivielt.

AnonymBruker
Skrevet

Du skjønte vel strengt tatt ikke de andre punktene heller.

Ikke dermed sagt at jeg er uenig i alt du skriver, bortsett fra din trang til å forklare tilfeller med "kjønnsdiskriminerende trekk ved vår kultur".

Kvinner er i sitt vesen mer verdifulle enn menn, det som er verdifullt skjermes og behøver ekstra omtanke, det gjennomsyrer mine punkter. Jeg tenker da på kvinner som kvinner, ikke hybrider preget av alt for moderne kultur.

Mener du ikke at det er litt kjønnsdiskrimenerende? Eller hva skal man kalle det? Det er vel fortsatt ikke helt det samme om en kvinne har hatt sex med X-antall menn som hvis en mann har hatt det samme antallet med kvinner? Selv om blader og Internett er fullt av nakne damer så blir vel lettere damer som viser seg nakne sett ned på (spesialt av andre kvinner) enn det men blir. Det å være anstendig er vel fortsatt viktigere for kvinner enn for menn.

Skrevet

Sant nok men veldig mange som drar på nudiststrender blir pirret av det. Ikke slik at man ligger på stranda å tar på seg selv men det er så klart veldig vanlig å se og fantasere.

AnonymBruker
Skrevet

Sant nok men veldig mange som drar på nudiststrender blir pirret av det. Ikke slik at man ligger på stranda å tar på seg selv men det er så klart veldig vanlig å se og fantasere.

Det er helt avhengig av hvilken erfaring de har med naturiststrender. Når noe er nytt så er det helt vanlig at man reagerer mer på det. Det er helt naturlig at 14år gamle gutter fantaserer mer når de nye hormonene beveger seg rundt i kroppen enn en mann på 40 selv om hormonnivået er det samme. Det er helt naturlig at menn blir lettere distrahert om våren når varmen plutselig kommer og mye pent dukker opp enn om høsten selv om damene har på seg akkurat det samme nettopp fordi mennene har blitt vant med det gjennom sommeren. Det ville vært helt rart om en mann eller kvinne ikke opplevde det litt pirrende de første gangene de kledde av seg og så det motsatte kjønn på en naturiststrand. For oss som har vært på naturiststrender gjennom mange år så er nesten hele spenningen borte og det er som å møte folk hvilket som helst annet sted. Mange som starter som naturister virker nesten litt skuffet over hvor fort spenningen forsvinner og hvor fort de får et helt avslappet forhold til det å være og omgås andre nakne. Grunnen til at spenningen forsvinner er selvfølgelig at det er en situasjon hvor seksualitet er uakseptabelt og uaktuelt. Hadde man gått like nakne rundt på en swingersclub ville spenningen holdt seg mye lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt avhengig av hvilken erfaring de har med naturiststrender. Når noe er nytt så er det helt vanlig at man reagerer mer på det. Det er helt naturlig at 14år gamle gutter fantaserer mer når de nye hormonene beveger seg rundt i kroppen enn en mann på 40 selv om hormonnivået er det samme. Det er helt naturlig at menn blir lettere distrahert om våren når varmen plutselig kommer og mye pent dukker opp enn om høsten selv om damene har på seg akkurat det samme nettopp fordi mennene har blitt vant med det gjennom sommeren. Det ville vært helt rart om en mann eller kvinne ikke opplevde det litt pirrende de første gangene de kledde av seg og så det motsatte kjønn på en naturiststrand. For oss som har vært på naturiststrender gjennom mange år så er nesten hele spenningen borte og det er som å møte folk hvilket som helst annet sted. Mange som starter som naturister virker nesten litt skuffet over hvor fort spenningen forsvinner og hvor fort de får et helt avslappet forhold til det å være og omgås andre nakne. Grunnen til at spenningen forsvinner er selvfølgelig at det er en situasjon hvor seksualitet er uakseptabelt og uaktuelt. Hadde man gått like nakne rundt på en swingersclub ville spenningen holdt seg mye lenger.

Helt enig.

Skrevet

Helt enig. Kan ikke skjønne hva som er galt med å bli pirret av det man ser på stranden.

Jeg synes uansett det er deilig å være naken, har ikke behov for å se andre, eller at andre ser meg.

Men litt pirring, uten stirring, er bare bra for humøret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...