Joplaya Skrevet 2. april 2004 #1 Del Skrevet 2. april 2004 Har et lite dilemma som kanskje ikke er dilemma engang... Jeg har søkt på en jobb - der er 5 stillinger totalt i samme institusjon som jeg har søkt på som er ledig samtidig. Dette er drømmejobben min, den jeg absolutt har lyst på. Søknadsfristen gikk ut lørdag som var. I dag fikk jeg brev om at de hadde mottatt søknaden. Tidligere i uken snakker jeg med en bekjent. Hun kan kanskje skaffe meg en vikarjobb som varer i 3 mnd. Men jeg må ta den med en gang jeg kommer tilbake fra ferien. Og jeg må være innstilt på å ta den. Jeg får vite innen jeg reiser om jeg får den jobben eller ikke. Men hva om jeg får tilbud om å komme til intervju til den andre jobben? Hva om jeg kan få den andre jobben? Og så sitter jeg der med et 3 mnd engasjement? Har jeg først sagt ja, kan jeg jo ikke ombestemme meg. Og her er det snakk om at de holder den vikarjobben til meg i 3 uker, mens de egentlig burde fått en litt kjappere... Nå vet jeg jo enda ikke om jeg får den vikarjobben da. Og det er jo ikke sikkert jeg engang får komme på intervju til drømmejobben. Men hva om? Bør jeg takke nei til vikarjobben i tilfelle jeg har sjans på den jobben jeg egentlig vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 2. april 2004 #2 Del Skrevet 2. april 2004 Veldig mange søkere har tre måneders oppsigelsestid, så det bør ikke være noen stor ulempe for deg om du tar engasjementet og dermed ikke evt kan begynne i drømmejobben før om tre måneder. Eneste må være om dere er flere som står likt og de er avhengig av å ha noen som begynner raskt. Men i utgangspunktet bør det ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 2. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 2. april 2004 Men de fleste av stillingene har dukket opp pga utvidelse i personalet, ikke pga oppsagte stillinger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 2. april 2004 #4 Del Skrevet 2. april 2004 Men de fleste av stillingene har dukket opp pga utvidelse i personalet, ikke pga oppsagte stillinger... Men de som søker disse nye stillingene har sannsynligvis jobber allerede, og dermed en oppsigelsestid i den jobben de i så fall forlater. De fleste som har hatt en jobb en stund, har tre måneders oppsigelsestid. Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 2. april 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 2. april 2004 :-) I see! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 2. april 2004 #6 Del Skrevet 2. april 2004 Alle konkurrentene dine har selvfølgelig ikke tre månders oppsigelsestid. Noen kan være arbeidsledige slik at de kan begynne på dagen og andre kan ha kortere oppsigelsestid. Poenget mitt var at det å binde deg til et tre måneders engasjement ikke nødvendigvis gjør at du stiller med dårligere kort enn de andre søkerne, da mange av dem har tre måneders oppsigelsetid og dette er noe arbeidsgiver er vant til å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå