Gå til innhold

Å si "lille venn" til folk på samme alder


Gjest Marsvinet

Anbefalte innlegg

Gjest Marsvinet

Hva tenker dere hvis dere blir kalt "lille venn" av en venninde på samme alder (eller yngre?)

Jeg ser på dette som et forsøk på hersketeknikk fra sjalu jenter, da jeg ser på "lille venn" som noe man kaller småbarn eller kjæledyr.

Er jeg hårsår eller mener dere det samme?

Endret av Marsvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når venner eller venninner gråter, eller dyr er redde og har det vondt, så kan jeg si "så så lille venn, ikke gråt, ikke vær lei deg" i en trøstende tone

Men folk som sier det i diskusjoner, krangler, i sinne osv, de gjør det nok for å herske og heve seg over en, og det er ikke greit.

Anonym poster: 9f16b72b0d73d87b5c5abeae992441ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Når venner eller venninner gråter, eller dyr er redde og har det vondt, så kan jeg si "så så lille venn, ikke gråt, ikke vær lei deg" i en trøstende tone

Men folk som sier det i diskusjoner, krangler, i sinne osv, de gjør det nok for å herske og heve seg over en, og det er ikke greit.

Anonym poster: 9f16b72b0d73d87b5c5abeae992441ee

Hun "venninden" som det er snakk om, ser på meg som en trussel. Jeg er mye penere og mer vellykket, og nå viser det seg at exen hennes er interessert i meg. Jeg er ikke interessert i ham, men det virker som om hun er utrolig redd for at jeg skal "ta ham". Så nå baker hun inn sånne uttrykk i dagligtalen, vurderer å kutte henne ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun "venninden" som det er snakk om, ser på meg som en trussel. Jeg er mye penere og mer vellykket, og nå viser det seg at exen hennes er interessert i meg. Jeg er ikke interessert i ham, men det virker som om hun er utrolig redd for at jeg skal "ta ham". Så nå baker hun inn sånne uttrykk i dagligtalen, vurderer å kutte henne ut...

Jeg hadde blitt irritert og sagt i fra at jeg ikke liker å bli kalt for "lille vennen".

Anonym poster: dbffcfcbcc8b3aeb148fcae83c64267b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er for snill ts, skulle bare svart tilbake "det er ikke det eksen din kaller meg.."

Neida! mitt beste råd er: hold deg unna henne.

Voksne,modne, smarte mennesker holder ikke på sånn som det hun gjør, bare manipulerende dritunger som har vokst opp i "Days of our lifes" - tiden.(tvserien)

Ikke diskuter med gale folk! bare smil tilbake, det er det verste de vet uansett.

Anonym poster: 585977325e3029bdb706517120ba3baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja be henne slutte og funker det ikke så husk at du er en bedre person enn henne :)

Jeg sier det kun til barn og dyr, ikke til voksne uansett hvor mye de gråter, å kalle en voksen for "lille venn" blir feil uansett syns jeg. Hadde blitt veldig overrasket over om noen sa det til meg når jeg gråter, hadde følt meg mindreverdig, og at den personen som sa det syns at det er tåpelig at jeg er lei meg.

Anonym poster: de7d7f38337a6f895d07ced7fbd3aa15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

du er for snill ts, skulle bare svart tilbake "det er ikke det eksen din kaller meg.."

Anonym poster: 585977325e3029bdb706517120ba3baa

Oh snap!

Denne jenta er litt større enn meg (ikke tjukk, men hun har litt eksta fett og ikke like bra kropp), vurderte å si noe sånn som: bare fordi jeg er tynnere enn deg, så er ikke det synonymt med å være "liten". Jeg tror heller ikke at hun hadde satt pris på å bli kalt "store venn" for å si det sånn. Men jeg tenkte at det ble for dumt. Hun har lav nok selvtillit fra før, stakkar.

Endret av Marsvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lille venn" er en hersketeknikk.

Anonym poster: e753a6105818ff2b00c81bf88ad1517f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier lille venn til alle som er lavere enn meg/yngre når de sier dumme ting og jeg må rette på dem =D

Passer litt dårlig på folk som er veldig mye eldre, og mindre bra på menn enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier lille venn til alle som er lavere enn meg/yngre når de sier dumme ting og jeg må rette på dem =D

Passer litt dårlig på folk som er veldig mye eldre, og mindre bra på menn enn kvinner.

Da må du jammen føle deg liten selv.

Anonym poster: 306761b0689bc87ce1c64d9ba8ee1105

Anonym poster: 306761b0689bc87ce1c64d9ba8ee1105

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du jammen føle deg liten selv.

Anonym poster: 306761b0689bc87ce1c64d9ba8ee1105

Anonym poster: 306761b0689bc87ce1c64d9ba8ee1105

Nei, ikke i det hele tatt. Bruker det på venner og bekjente, ikke helt tilfeldige mennesker. Det er klart ment litt negativt fra min side, men det er en litt finere måte å si "du er jo helt idiot, nå skal du høre" =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater når folk på min egen alder sier lille venn. Jeg ser det som en slags hersketeknikk. Min erfaring er at det stort sett er "dramajenter" som bruker det utrykket mot jevnaldrende jenter. Når det er mot dyr, små barn osv så ser jeg det som et naturlig utrykk.

Det verste er folk som plutselig sier "næmmen, lille venn, skjønner du (....)" e.l. i debatter. Utrolig dårlig måte å diskutere på.

Anonym poster: c5e0f25c5b638eb72cbf8c0cdbed102e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i det hele tatt. Bruker det på venner og bekjente, ikke helt tilfeldige mennesker. Det er klart ment litt negativt fra min side, men det er en litt finere måte å si "du er jo helt idiot, nå skal du høre" =D

Du bruker soleklare hersketeknikker med vitende og vilje, altså. Skikkelig sympatisk, du. :ironi:

Anonym poster: 8ed86f78845ae495db32a16e79ece1b3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker soleklare hersketeknikker med vitende og vilje, altså. Skikkelig sympatisk, du. :ironi:

Anonym poster: 8ed86f78845ae495db32a16e79ece1b3

Kan knapt kalles hersketeknikk når det er ment humoristisk blandt venner, når de i tillegg akkurat har sagt noe som hører hjemme i en vits =D Folk må slutte å være så høye på seg selv. Hvis du sier noe teit må det være lov for venner å utnytte denne idiotien for å le litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så rart at dere bryr dere. Hadde nok ikke brydd meg.

Takk, en som forstår at alt ikke er ment i verste mening. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Eh, lille venn er noe man sier til et lite barn, en hund eller når man trøster noen, aldri negativt. Sier altfor mye om personer som bruker det for å hevde seg, det er lavmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig venninnen til TS bruker det som en slags hersketeknikk, men å ta seg så nær av det at man lager en tråd på KG om det.... Dramaqueen.

Anonym poster: 34bb39a40348109b923993a3b9b26365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...