Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Karma slår ikke til. Vi er ikke barn, karma finnes ikke.

At handlinger kan få konsekvenser er selvsagt riktig, men det er noe helt annet og handler bare om hvordan folk behandler deg når du har gjort ditt og datt.

Anonym poster: 6b2685f95aada0ece4fbbb345d075291

Videoannonse
Annonse
Gjest Lady Chi
Skrevet

Karma at en får tilbake energien man gir ut. Good or Bad? Har opplevd at mennesker som har vært drittsekker, har fått tilbake i samme mynt senere. Derfor tror jeg litt på karma. Da trenger ikke jeg føle nag eller ta hevn for universet tar seg av alt sammen :)

AnonymBruker
Skrevet

Karma at en får tilbake energien man gir ut. Good or Bad? Har opplevd at mennesker som har vært drittsekker, har fått tilbake i samme mynt senere. Derfor tror jeg litt på karma. Da trenger ikke jeg føle nag eller ta hevn for universet tar seg av alt sammen :)

Det er akkurat denne tanken som gjør Karma litt negativt.

Men det er på samme måte som det finnes en Gud.

Og snakker man om Gud. Det finnes det ikke noe argument, når man argumenterer mot tro.

Anonym poster: d65143d27373a9724c1a3dd242ff6740

Gjest Skogkar
Skrevet

Energi? varme? Hva mener du med energi? Vet du hva energi ER for noe? Det virker ikke slik..

Energi er evnen til å utføre arbeid, hvor arbeid er definert som kraft anvendt gjennom en strekning. Det er ikke noe hokus pokus. Når jeg løfter kaffekoppen utfører jeg arbeid og bruker energi.

Karma finnes ikke. Vi opplever gode og dårlige ting hver dag, og hvis du nettop har gjort noe dårlig mot andre og har dårlig samvittighet, eller tenker på at du har gjort noe dumt, så legger du lettere merke til dårlige/dumme ting som skjer deg selv i etterkant. Vi mennesker lider dessuten ofte av en trang til å finne "mønstre", tolkning og logikk der det ikke er logikk - kun tilfeldigheter, delvis påvirket av vår egen holdning og opplevelse av det som skjer.

Det beste du kan gjøre for livet ditt, ts, er å legge slike meningsløse tanker om "karma" vekk, for alltid. Forhold deg til virkeligheten, så slipper du å lure på noe som ikke eksisterer. Det er sløsing av tid og krefter.

• Liker 2
Skrevet

Du er åpenbart ikke kjent med begreper som konsekvenser? Hva som er dårlige handlinger er også kulturelt betinget og med andre ord ikke en universell sannhet og så skal universet hevne seg pga mennesklige svakheter som alle har?

Tror folk skal slutte å røyke sokkene sine og komme seg ned på jorden igjen, og så bør kanskje jeg komme meg ut fra denne debatten og forumsiden før jeg mister all tro på mennesklig fornuft.

Gjest Svampebob1
Skrevet

Det snakkes så mye om Karma; at du får tilbake det du legger ut. Opplevde at mannen min svek meg med ei dame vi kjenner, og de to bor nå sammen. Så jeg er jo dobbelt sveket av de to. Så tenker jeg på Karma. Hvordan vil det slå ut på de to ?? Er det slik at når de to begge har sveket meg, får de igjen som fortjent, eller kan de gå fri hele greia?

Og en annen tig jeg tenker på i det her, er hva har jeg gjort galt da, som fortjener det her?... Eller fortjener jeg noe bedre uansett?.. Bare undrer..

Håper noen vil dele sine tanker om dette :)

Jeg tenker at man ikke må se på karma som noe uforklarlig, religiøst.

Uansett hva man tror på, så tenker jeg at alt kan forklares.

Jeg tenker at karma er slik at når man gjør gode gjerninger (som man har positivt igjen for selv), så skaper man god karma. Denne gode karmaen virker tiltrekkende på andre mennesker som søker positive mennesker. Dessverre er det slik at vi mennesker er så forskjellige at det betyr ikke at du vil ha godt av alle de som kommer din vei.

Men alt i alt tenker jeg at man som regel har positivt igjen for å skape god karma.

Uansett er livet slik at man risikerer å bli såret og at man risikerer motgang. Jeg tror ikke at det mennesket som går igjennom livet uten motgang eksisterer engang.

Jeg prater også av personlig erfaring når jeg sier det at hvis man møter mennesker med forståelse og empati, gode som vonde, så står man mye sterkere til å håndtere en negativ situasjon på en god måte. Det er ekstremt vanskelig å etterstrebe, men fullt mulig.

Følger man dette og gjør man seg beredt på å håndtere motgangen, så tenker jeg at man har en god plan ;-).

Gjest Jon Snow
Skrevet

Karma slår til når man minst venter det

AnonymBruker
Skrevet

Det snakkes så mye om Karma; at du får tilbake det du legger ut. Opplevde at mannen min svek meg med ei dame vi kjenner, og de to bor nå sammen. Så jeg er jo dobbelt sveket av de to. Så tenker jeg på Karma. Hvordan vil det slå ut på de to ?? Er det slik at når de to begge har sveket meg, får de igjen som fortjent, eller kan de gå fri hele greia?

Og en annen tig jeg tenker på i det her, er hva har jeg gjort galt da, som fortjener det her?... Eller fortjener jeg noe bedre uansett?.. Bare undrer..

Håper noen vil dele sine tanker om dette :)

Beklager, men karma er bare oppspinn, og er egentlig bare "Guds straffedom over synderne" i ny og tidsriktig innpakning. Les litt om hvordan mobbere likevel ikke ender opp som triste liv i kassa på Rema, men ender opp med gode jobber og interessante liv, så begynner du å ane at teorien er tull.

Ta vare på deg selv, karma bryr seg ikke.

Anonym poster: 60b7b04dcbfa66bd61f5a17bbb96b01f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...