Gå til innhold

Redd for hva sjefen vil si

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avslutter et arbeidsforhold nå ved skoleårets slutt og skal begynne i ny jobb til høsten. Nå viser det seg at jeg har fått tilbud om en plass ved en spiseforstyrrelsesklinikk som dagpasient to dager i uka frem til sommeren, noe som i og for seg er veldig bra for meg. Men jeg gruer meg sånn til å fortelle sjefen at jeg skal være sykmeldt to dager i uka... Det kommer til å bli vanskelig å få dekket opp timene mine og jeg har ikke lyst til å avslutte arbeidsforholdet på denne måten. Jeg gruer meg sånn. Hvordan kan jeg legge det frem på best mulig måte?

Anonym poster: 85498466b7b8c146163f18e6dac1ee14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, tror du kanskje at du kan være ærlig om årsaken? Jeg tror nok du vil møte forståelse, men det er klart, sjefen har ingen rett til å vite hvorfor du er sykmeldt så du må selvfølgelig ikke si noe om du ikke har lyst.

Men jeg tror nok vedkommende setter pris på det om du forteller hvorfor.

Anonym poster: a07d95b7a5ef24a2c9fcc2e39ffc49ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avslutter et arbeidsforhold nå ved skoleårets slutt og skal begynne i ny jobb til høsten. Nå viser det seg at jeg har fått tilbud om en plass ved en spiseforstyrrelsesklinikk som dagpasient to dager i uka frem til sommeren, noe som i og for seg er veldig bra for meg. Men jeg gruer meg sånn til å fortelle sjefen at jeg skal være sykmeldt to dager i uka... Det kommer til å bli vanskelig å få dekket opp timene mine og jeg har ikke lyst til å avslutte arbeidsforholdet på denne måten. Jeg gruer meg sånn. Hvordan kan jeg legge det frem på best mulig måte?

Man skal ikke ha dårlig samvittighet for å bli sykmeldt. Jeg ville ikke informert om årsaken når du uansett skal slutte snart. Dette påvirker din arbeidsgiver i en veldig kort periode. De må regne med langt større "svinn" enn dette, svangerskapspermisjoner feks.

Anonym poster: 47997b717659bbb88c97aed3a2b63a19

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg hadde vært ærlig med arbeidsgiver. Er sikker på at vedkommende forstår.

Skrevet

Jeg ville fortalt arbeidsgiver hvorfor du skal sykemeldes. Er h*n sånn nogenlunde normal vil h*n forstå det.

Og du må prøve å legge fra deg den dårlige samvittigheten. Helsa først!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Sjefen vet at jeg har slitt i perioder før, så jeg kommer nok til å være ærlig om årsaken. Det er vanskelig likevell. :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...