Wildy Skrevet 30. april 2013 #21 Skrevet 30. april 2013 Om jeg hadde fått meg med meg hva som skjedde hadde jeg nok prøvd å stoppe tyven. Jeg reagerer ofte først og tenker etterpå, til samboers store fortvilelse.... Men når jeg går og taffer i byn er jeg ofte litt sånn borte vekk i egne tanker, og det tar litt tid før jeg reagerer på hva som skjer rundt meg. Blir ikek bedre av at jeg ofte har musikk i ørene heller. Så det spørs da, hvor "våken" jeg hadde vært. Ser jeg folk som er skadet, ligger på bakken el stopper jeg alltid og sjekker hva det er. Igjen til samboers store fortvilelse...Vi kjørte engang ned en bratt bakke her i byen, og et stykke foran oss var det en sykkellist som tryna så det sang. Jeg var ute av bilen før samboeren min rakk å bremse ned, fikk litt kjeft for den etterpå....-) Og det er ikke få gamle damer vi har endt opp med å enten kjøre hjem, til nærmest sykehjem eller på legevakten. Er en magnet på bortkomne unger på kjøpesenter også.
cellar Skrevet 30. april 2013 #22 Skrevet 30. april 2013 Dere som sier dere ikke hadde orket å stoppe om det var et bankkort; Tviler sterkt på at dere hadde rukket å tenke gjennom situasjonen, vurdere hvilket tap det er for offeret og vurdere å gjøre noe på den korte tiden det tar før vedkommende er borte vekk.. Jeg hadde nok vært en av de som står paralyserte på sidelinjen og ikke helt fatter hva som skjer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå