Gå til innhold

Blindtarmen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva jeg skal gjøre om jeg har veldig vondt i blindtarmen ?

Jeg får vondt når jeg pusten og presser. Og når jeg beveger meg som regel.

Jeg fikk vondt i dag, husker ikke når.

Hva kan det være??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det er blindtarmen? Blindtarmen ligger langt unna lungene dine, så hvordan kan det gjøre vondt å puste??? Kan være noe annet som er vondt. Hvor presser du? Men uansett dra til legen hvis det blir verre eller at du ikke er bra igjen snart.

Anonym poster: 0fba523b0b0df2c9e1dba95faea53699

Skrevet

Når jeg puster, går magen ut og da får jeg vondt. Når jeg skal på do og presser gjør det vondt. :/

AnonymBruker
Skrevet

Ved blindtarmbetennelse så blir man "slipp-øm" Altså hvis du trykker inn over blindtarmen og slipper raskt så skal det gjøre veldig vondt. Å hoppe er også fryktelig vondt.

Hvor lenge har det pågått?

Luftsmerter kan også være skikkelig vondt.

Jeg synes du skal ta en tur til legen når du har så vondt i magen om det ikke gir seg i morgen.

Anonym poster: c10e8073272e8cebe0b1db9ab357ae95

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du presser to fingre inn i magen like over høyre hofteben og smerten dempes, for så å komme tilbake når du slipper er det mye mulig du har blindtarmbetennelse. Ring legevakten dersom du er veldig bekymret. Ellers kan du tappe varmt vann i varmeflaske (eller fylle en brusflaske og tulle inn i en håndduk) og sove på det, og ringe fastlegen i morgen dersom smertene ikke gir seg.

Anonym poster: 8bfec07877836c72579cbe4abaa63e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...