Gjest Tex Skrevet 2. april 2004 #1 Del Skrevet 2. april 2004 Er det flere enn meg som har forhåndsvalgt tekster til tekstlesingen i kirken? Altså ikke prestens tale, men der man skal lese minst to tekster fra bibelen, en fra GT og en fra NT.... Hva har dere sett på? Oversikt finnes førresten her klikk på ordning og scroll nedover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. april 2004 #2 Del Skrevet 2. april 2004 Foreløpig har jeg bare valgt fra NT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 2. april 2004 #3 Del Skrevet 2. april 2004 Ja, jeg har valgt 2 tekster. 1 Kor 13 (leses av presten) og Salomos høysang, kapittel 2 og 8 (leses av min bror og sambo sin søster) Så får vi jo bare håpe presten er enig med valgene våre da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. april 2004 #4 Del Skrevet 2. april 2004 Min kusine skal lese Korinterbrevet, også håper jeg at presten vil lese Høysang 8, 6-7 a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 2. april 2004 #5 Del Skrevet 2. april 2004 Tror dere det går an å lese tekst på engelsk? Min amerikanske onkel er prest og en del av gjestene skjønner ikke bæret norsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 2. april 2004 #6 Del Skrevet 2. april 2004 Det er godt mulig å ha noen lesninger på engelsk. Det har jeg vært med på flere ganger. Da er det lurt at dere får noen stødige engelsk-lesere til å lese. Skjermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 2. april 2004 #7 Del Skrevet 2. april 2004 Thanks (tenkte litt på min amerikanske onkel. Regner ikke med han vår vie oss...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 2. april 2004 #8 Del Skrevet 2. april 2004 Min kusine skal lese Korinterbrevet' date=' også håper jeg at presten vil lese Høysang 8, 6-7 a.[/quote'] Det ser ut som om vi har valgt de samme tekstene, Tex. Søsteren min skal lese Korinterbrevet. Det kjente vi til på forhånd og visste at vi ville ha. Av tekster fra GT er det Høysang 8, 6-7a vi har endt opp på, men vi vet ikke hvem som skal lese den ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 2. april 2004 #9 Del Skrevet 2. april 2004 Hei! Jeg har jo også valgt samme tekster som dere. Men dere har valgt den korte versjonen. Men blir ikke delen dere har valgt litt vèl kort? Hvis jeg har forstått det rett, så er det jo bare dette som skal leses opp: Sett meg som et segl på ditt hjerte, som et segl på din arm! For kjærligheten er sterk som døden, lidenskapen mektig som dødsriket. Den flammer opp som ild, som en mektig flamme. Ingen vannflom slokker kjærligheten, elver kan ikke skylle den bort. Eller blir teksten(e) jeg har valgt for langt syntes dere? Ja, det blir jo kanskje det... Korinterbrevet er jo veldig langt i seg selv. Kanskje jeg skal få noen til å lese dette istedet, og heller be presten lese Høysang 8, 6-7a. Så for meg en mann og en kvinne lese høys. 2 og 8, men nå begynner jeg å tvile. Syntes å huske at Lampeskjerm anbefalte å velge en kort 2.tekst dersom Korinterbrevet ble valgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 2. april 2004 #10 Del Skrevet 2. april 2004 Det var det vi tenkte, at siden Korinterbrevet er såpass langt er det greit at den andre er kortere. Men vi har ikke snakket med presten ennå, så dette er bare noe vi har tenkt selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 2. april 2004 #11 Del Skrevet 2. april 2004 *stress* :klø: Dere har kommet ssåååååååååååå laaaaaaaaaangt!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 2. april 2004 #12 Del Skrevet 2. april 2004 Min kusine skal lese Korinterbrevet' date=' også håper jeg at presten vil lese Høysang 8, 6-7 a.[/quote'] Vi har valgt samme tekster som dere. Fine tekster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. april 2004 #13 Del Skrevet 2. april 2004 Hei! Jeg har jo også valgt samme tekster som dere. Men dere har valgt den korte versjonen. Men blir ikke delen dere har valgt litt vèl kort? Hvis jeg har forstått det rett, så er det jo bare dette som skal leses opp: Sett meg som et segl på ditt hjerte, som et segl på din arm! For kjærligheten er sterk som døden, lidenskapen mektig som dødsriket. Den flammer opp som ild, som en mektig flamme. Ingen vannflom slokker kjærligheten, elver kan ikke skylle den bort. Hos oss ønsker vi bare denne delen av den teksten. Mye fordi Korinterbrevet er langt, litt fordi vi ellers har bare en time på oss til neste vielse starter, men aller mets fordi den teksten sa akkurat det jeg ville ha, i tillegg til Korinterbrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip'n Skrevet 3. april 2004 #14 Del Skrevet 3. april 2004 Min kusine skal lese Korinterbrevet, også håper jeg at presten vil lese Høysang 8, 6-7 a. Dette er tekstene vi også ønsker :-) . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 3. april 2004 #15 Del Skrevet 3. april 2004 Vi har bestemt oss for Johannes 15,9 -12 for lenge siden, mn vet ikke helt hva vi skal ta fra GT...skal tenke på det til tirsdag, for da møter vi presten til samtale. Kanskje han har noen tips også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå