Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Kjøpt hus i dag!!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

JIPPI! Vi har kjøpt hus i dag! Og jeg er så glad :P:husarbeid:

Det er en gammel dame som har bodd der så det trengs litt oppussing. Noen som vet hvor man rimeligst kan få kjøpt kjøkken- og baderomsinnredning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Er det ikke deilig???!!!!

Et lite tips: Hvis hele huset er litt "gammel dame" i stilen, tenk gjennom hva dere kan gjøre raskt og rimelig, og hva som vil være dyrt og omfattende. Hvis det henger igjen en litt fremmed lukt i huset (been there, done that) så kan det hjelpe enormt å male over. Vannbasert maling over gammel tapet: funker som bare det. På den måten kan du raskt pusse opp mange rom uten å bruke for mye tid og penger. Så kan dere heller pusse opp rommene grundig etterhvert.

Vi hadde en stue som var helt grusom da vi kjøpte, slaksete brystningspanet og gammel strietapet - stygt som juling! Vi malte alt med billigste vannmaling, laserte over, og det ble kjempebra! Faktisk så står den stua slik enda, og vi har gjort mye i huset ellers!

Poenget mitt er følgende: Ikke begynn å gjøre de dyre tingene før du har bodd i huset litt. Da vet du mer om hva slags løsninger du vil trives med, dere får bodd dere inn litt. Så kan du heller ta ett og ett rom skikkelig grundig etterhvert. Bad og kjøkken er ikke mulig å gjøre passe billig. Enten gjør du nesten ingenting for nesten ingen kroner, eller så gjør du det skikkelig, og det koster. Dumt å bytte vask og vaskeskap - for å plutselig bestemme seg for å rive ned alt om to år.

Min erfaring med å overta gammelt hus: i begynnelsen tror du at all oppussing bare vil være å male. Så oppdager du at du må rive litt der, bygge opp litt der, og når du først er igang kan du like gjerne rive gulvet, og burde det ikke egentlig vært nytt tak også. Og hva med dørene, kanskje de skulle.........

De rommene vi tok "litt" grundig har jeg i ettertid angret på at vi ikke tok helt til bunns. De vi tok kjempelettvint har vært veldig greie i mellomtiden, og ikke noe tap å gå løs på senere.

Lykke til!

PS og min erfaring er altså et gammelt hus som vi har totalt endevendt, bygd på og om i 8 år - så jeg har prøvd det meste :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus. :)

Ikea er vel det billigste når det gjelder innredninger trur jeg da. Men hvis du ikke liker noen der så kan det jo hende du kan få tak i utstillingsmodeller. Noen venner av oss de har kjøpt det, koster egentlig 180 000, men de fikk det får 80 000. Billig!! Man må se litt rundt. Er du interessert og kjøpe brukt kan du jo f.eks. lete på WWW.FINN.NO

LYKKE TIL MED DET NYE HUSET :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertelig tillykke med nytt hus ! Så kjempegøy, nå får dere virkelig noe å gå opp i ! Jeg vil råde dere til å følge med på småannonsene i lokalavisene, ofte selges både kjøkken- og baderomsinnredning som ikke er brukt/ lite brukt der. Og ta en ringerunde til samtlige forhandlere i distriktet, kanskje de skal bli kvitt utstillingsmodeller eller liknende.

Lykke til med alt sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer med kjøp av hus. Ikea er nok billigst på kjøkken. HTH er heller ikke dyre. Jeg sjekket de fleste kjøkkenkjeder for en tid tilbake. HTH kom vestentlig billigst ut. Jeg sjekket da ikke ikea da kjøkken derfra var helt uaktuellt for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med oppussing av hus, men ville bare gratulere med huskjøpet! Gleder meg til det blir min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...