AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #41 Del Skrevet 26. april 2013 Her er dere godt i gang med det negative allerede ja , og vi skriver bare side 2 ! Jeg heier på fotballfrua! Hun er kjempeflink. Har bygd opp en merkevare rundt seg selv såpass at hun kan leve av det. På toppen av alt holder hun seg aktiv , trent og ser smashing ut ! Et godt forbilde. På noe ja, men ikke når det kommer til mat og trening. Jeg kjenner flere unge, intelligente jenter som har fått spiseforstyrrelser pga. hennes blogg. Det var riktignok en stund tilbake, da hun skrev at hun spiste type "100 gram cottage cheese" etter en løpeøkt, og la ut en detaljert plan på hva hun spiste i løpet av en "vanlig dag".. Men det er uansett helt "no no" og gjøre slikt på en blogg der du har tusenvis av unge og lettpåvirkelige jenter som lesere.. Anonym poster: 2fad5567a73dd6f0d76b19f130691f19 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abcdefgh Skrevet 26. april 2013 #42 Del Skrevet 26. april 2013 På noe ja, men ikke når det kommer til mat og trening. Jeg kjenner flere unge, intelligente jenter som har fått spiseforstyrrelser pga. hennes blogg. Det var riktignok en stund tilbake, da hun skrev at hun spiste type "100 gram cottage cheese" etter en løpeøkt, og la ut en detaljert plan på hva hun spiste i løpet av en "vanlig dag".. Men det er uansett helt "no no" og gjøre slikt på en blogg der du har tusenvis av unge og lettpåvirkelige jenter som lesere.. Anonym poster: 2fad5567a73dd6f0d76b19f130691f19 De oppegående jentene du kjenner som er disponert for spiseforstyrrelser hadde helt sikkert fått den frem fra en annen plass om ikke fotballfruen hadde eksistert. Om de ikke tåler innholdet , så bør de la være og lese den. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #43 Del Skrevet 26. april 2013 De oppegående jentene du kjenner som er disponert for spiseforstyrrelser hadde helt sikkert fått den frem fra en annen plass om ikke fotballfruen hadde eksistert. Om de ikke tåler innholdet , så bør de la være og lese den. Nei, hun bør uansett ta ansvar for hva hun legger ut mtp mat og trening. Slik samfunnet er nå, med det enorme fokuset på kropp, trening og mat, bør man være litt forsiktig med å gå i detalj på kosthold og mengde. Må legge til at hun har blitt litt bedre til dette i det siste. Anonym poster: 2fad5567a73dd6f0d76b19f130691f19 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #44 Del Skrevet 26. april 2013 Nå skal det godt gjøres å bli tynnere når hun allerede ser ut som en skrapa stilk da... Hvorfor har du et så stort behov for å rakke ned på andre mennesker som aldri har gjort noe slemt mot deg? Har du noen gang tenkt over det? Stakkars fotballfrue. Anonym poster: f3d60457033710ef95121d985f3d698c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #45 Del Skrevet 26. april 2013 De oppegående jentene du kjenner som er disponert for spiseforstyrrelser hadde helt sikkert fått den frem fra en annen plass om ikke fotballfruen hadde eksistert. Om de ikke tåler innholdet , så bør de la være og lese den. Har du en datter? Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglen Skrevet 26. april 2013 #46 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg ser på Fotballfruen som en merkevare. Altså; Fotballfruen finnes ikke. Ikke i virkeligheten, ikke utover rollen som Caroline Berg Eriksen går inn i når hun blogger - og når hun ellers måtte opptre offentlig. Fotballfruen er dermed gjennomretusjert, gjennomredigert og like utstudert som enhver annen fiksjonell karakter. CBE sier jo selv at bloggen er levebrødet hennes - ergo: ikke hennes private dagbok som vi tilfeldigvis får lov til å lese. Det som gjør meg skeptisk, er at mange unge (og en del eldre) jenter tror at Fotballfrue, livet og bildene som publiseres der, er 100% ekte. Caroline Berg Eriksen, derimot, har jeg ingen muligheter til å uttale meg om som person. Har aldri møtt henne, og kommer vel neppe heller til å gjøre det. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #47 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg ser på Fotballfruen som en merkevare. Altså; Fotballfruen finnes ikke. Ikke i virkeligheten, ikke utover rollen som Caroline Berg Eriksen går inn i når hun blogger - og når hun ellers måtte opptre offentlig. Fotballfruen er dermed gjennomretusjert, gjennomredigert og like utstudert som enhver annen fiksjonell karakter. CBE sier jo selv at bloggen er levebrødet hennes - ergo: ikke hennes private dagbok som vi tilfeldigvis får lov til å lese. Det som gjør meg skeptisk, er at mange unge (og en del eldre) jenter tror at Fotballfrue, livet og bildene som publiseres der, er 100% ekte. Caroline Berg Eriksen, derimot, har jeg ingen muligheter til å uttale meg om som person. Har aldri møtt henne, og kommer vel neppe heller til å gjøre det. Det er jeg helt enig med deg i, men det jeg finner interessant med å diskutere denne bloggen er hvor skillelinjen går. Mitt inntrykk er at på denne bloggen deles nesten alt både av familie og venner osv. Jeg hadde følt jeg hadde mistet noe hvis jeg skulle delt så mye som jeg anser som privat. Hvor går egentlig skille mellom CBE og Fotballfruen? Når er det hun skrur av denne karakteren å bare er seg selv uten å tenke på at jeg må svare på kommentarer og poste middagen vi spiser nå fordi det er noen som forventer det. Jeg blir mer og mer overbevist om at dette er en drittjobb av dimensjoner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snyball Skrevet 26. april 2013 #48 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg fikk et helt annet inntrykk av Fotballfruen/CBE da jeg så hun i "typen til". Da virket hun faktisk litt morsom. På bloggen blir det litt krampeaktig. I tillegg fikk man se den ekte fasaden. Fikk et godt inntrykk av henne:) Når det er sagt- jeg kan ikke fatte og begripe at hun (og andre bloggere) ønsker å leve av det. At den jobben faktisk er levebrødet. Jeg kan ikke tenke meg en jobb som utfordrer meg selv mindre. Blogge om sminke, frokost, outfits, hvor mange kopper kaffe jeg har drukket, shopping etcetc.. Jeg tviler ikke i det hele tatt på at mange bloggere bruker lang tid på noen av innleggene sine, men det krever jo ikke akkurat en rakettforsker for å pønske ut de innleggene... "Skal vi se. Skal jeg skrive om mûsli med bringebær eller blåbær i dag? Eller nei. Tror jeg skriver om vesken jeg mottok i posten i går." INNIMELLOM kommer det litt dypere innlegg, som det hun skrev forleden om savnet etter bestemoren. Det var et gripende innlegg, men likevel ser jeg ikke på det som en utfordrende jobb. Jau jau. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #49 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg ser på Fotballfruen som en merkevare. Altså; Fotballfruen finnes ikke. Ikke i virkeligheten, ikke utover rollen som Caroline Berg Eriksen går inn i når hun blogger - og når hun ellers måtte opptre offentlig. Fotballfruen er dermed gjennomretusjert, gjennomredigert og like utstudert som enhver annen fiksjonell karakter. CBE sier jo selv at bloggen er levebrødet hennes - ergo: ikke hennes private dagbok som vi tilfeldigvis får lov til å lese. Det som gjør meg skeptisk, er at mange unge (og en del eldre) jenter tror at Fotballfrue, livet og bildene som publiseres der, er 100% ekte. Caroline Berg Eriksen, derimot, har jeg ingen muligheter til å uttale meg om som person. Har aldri møtt henne, og kommer vel neppe heller til å gjøre det. Tja, jeg tror dette er noe hun ønsker å gi oss inntrykk av at, at Fotballfrue er en "rolle", men jeg er ikke overbevist. Jeg tror fotballfrue er CBE på godt og vondt, men det er klart at det er mer til CBE enn det vi får sett på bloggen, jeg tror dog ikke at hun er så veldig annerledes. CBE var jo med på 4 stjerners middag, og hun bekreftet der inntrykket hun gir via bloggen. Det er jeg helt enig med deg i, men det jeg finner interessant med å diskutere denne bloggen er hvor skillelinjen går. Mitt inntrykk er at på denne bloggen deles nesten alt både av familie og venner osv. Jeg hadde følt jeg hadde mistet noe hvis jeg skulle delt så mye som jeg anser som privat. Hvor går egentlig skille mellom CBE og Fotballfruen? Når er det hun skrur av denne karakteren å bare er seg selv uten å tenke på at jeg må svare på kommentarer og poste middagen vi spiser nå fordi det er noen som forventer det. Jeg blir mer og mer overbevist om at dette er en drittjobb av dimensjoner. Godt poeng. Jeg tror skillelinjen er visket ut, om den i det hele tatt har vært der. Hun har delt flere intime detaljer med oss som f.eks en gang hun svarte på hvor ofte hun barberer seg (som jo er helt ok i seg selv), men hun måtte legge til at hun barberte seg så ofte i tilfelle LK skulle være klar for litt kos/ville kose (ikke direkte sitert). Og vi som er eldre enn 14 år skjønner jo godt hva det er hun sikter til. Mens han på sin side har lagt ut om hva slags frisering han foretrekker på det kvinnelige underliv. Dette er jo ting man helt fint tåler å lese, og som mange sikkert er helt åpne om med venner, men det at hun faktisk skriver slike intime antydninger på "arbeidsstedet" sitt tyder jo på at denne bloggen er mer personlig enn hun ønsker å innrømme. Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #50 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg vil gi henne kred for èn ting hun taklet jævlig mye bedre enn hva jeg noen gang ville gjort. Da hun og Leo Ajkic var på date på hans favorittresturant så fikk hun servert noe lammekjøtt i saus med ris og salat til, tror jeg det var, hele stedet synes jeg så litt sånn så som så ut. Så finner hun fiskebein i lammekjøttet sitt, spiser litt mer, og finner et par til. Jeg hadde freaka LITT ut.. Anonym poster: 75e0dc027194264833d7ce281af98bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 26. april 2013 #51 Del Skrevet 26. april 2013 Hvorfor har du et så stort behov for å rakke ned på andre mennesker som aldri har gjort noe slemt mot deg? Har du noen gang tenkt over det? Stakkars fotballfrue. Anonym poster: f3d60457033710ef95121d985f3d698c Vil ikke si det er å rakke ned på frua ved å si dette akurat. Hadde jeg sagt det til henne personlig så hadde hun jo blitt hoppende glad og tatt det som et kompliment, for det er nemlig målet hennes å være såpass tynn! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiara! Skrevet 26. april 2013 #52 Del Skrevet 26. april 2013 Dette er jo ting man helt fint tåler å lese, og som mange sikkert er helt åpne om med venner, men det at hun faktisk skriver slike intime antydninger på "arbeidsstedet" sitt tyder jo på at denne bloggen er mer personlig enn hun ønsker å innrømme. Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c Derfor stiller jeg spørsmål ved hva som er igjen å fortelle... Vi har fått antrekk fra begravelser, vi har fått følelser om savnet etter bestemoren, vi får daglige oppdateringer om hva ekteparet spiser til middag, tv-vaner, hverdagsliv + + + tom foreldre og søsken stiller jo opp med jevne mellomrom. Jeg også forholder meg til hele denne bloggen som en merkevare. Og gjør mitt for at min kusine skal forstå at dette er et skapt glansbilde og ikke reelt. Men hun må jo hele tiden strekke grensene for hva som er privat for at vi og flere skal bevare interessen. Det er jo reprise... For min egen del er bloggen kjedelig. Lite inspirerende, leser den stort sett pga denne tråden. Så er jeg litt fascinert over at mange av bildene og slikt er fra hjemme. Hyggelig at hun spaserer rundt Bratsbergbrygge i Porsgrunn, kan aldri innbille meg at det ser naturlig ut der hun poserer mens fotografen er høyt og lavt for å fange riktig vinkel. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abcdefgh Skrevet 26. april 2013 #53 Del Skrevet 26. april 2013 Nei, hun bør uansett ta ansvar for hva hun legger ut mtp mat og trening. Slik samfunnet er nå, med det enorme fokuset på kropp, trening og mat, bør man være litt forsiktig med å gå i detalj på kosthold og mengde. Må legge til at hun har blitt litt bedre til dette i det siste. Anonym poster: 2fad5567a73dd6f0d76b19f130691f19 Joda , man trenger kanskje ikke telle kalorier i offentlighet , men i prinsippet er det bedre at de unge har forbilder som holder seg i form og er aktiv , og ikke folk som lever usunt. Det er jo mange som har blitt inspirert av fotballfrue til å legge om livet sitt , og som har gjort det med stort hell. Det er jo tross alt en liten andel av de som leser som ikke tåler innholdet , og de hadde garantert søkt opp infoen de trenger på andre sider. Det blir jo litt som at man skal gjemme øl i butikken for å skåne alkoholikerne. Ikke vegen å gå. Ser man i jungelen av hvem ungdommen har som forbilder nå til dags mtp. andre bloggere, og hvilke serier de ser på TVen synes jeg FF kommer veldig godt fra det. Når det er sagt så fatter jeg bare ikke på generelt grunnlag hvorfor man skal sitte på ett offentlig forum skjult bak anonyme brukere, og rett å slett snakke dritt om folk. De fleste her er vel 20+ også , og det er mange som har barn selv. Synes man kan gå foran som et godt eksempel og bruke kreftene på å framsnakke folk istedenfor å baksnakke de. Spesielt når man er anonym. De holdningene dere representerer og sprer er mye verre og nedbrytende for samfunnet vårt enn det Fotballfruen presenterer på sin blogg. Har du en datter? Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c Nei , hvordan? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #54 Del Skrevet 26. april 2013 En perle fra FF om evolusjon: fotballfrue_evolusjon.pdf Anonym poster: 44351acc9feaf72cacac9a48d48ae320 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #55 Del Skrevet 26. april 2013 Hva er poenget med å poste det der ? Skjult bak AB også. Igjen , hva er poenget med å poste det der skjult bak AB? Kristne tror vel ikke på evolusjonsteorien? Blit helt matt av drittslengingen her. Å velge å «ikke tro» på vitenskap er for meg helt absurd. Sorry. Dessuten er det morsomt med ei lita jente som leker frue, for helt ærlig, hun fremstår som så ufattelig umoden. Anonym poster: 44351acc9feaf72cacac9a48d48ae320 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 26. april 2013 #56 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg synes det er herlig å drømme seg bort i den perfekte tilværelsen Fotballfrue (ikke CBE) fremstiller. Alt er rent og pent, perfekt tilbredt, ryddig og lyst. Garderoben er jo svææær også! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #57 Del Skrevet 26. april 2013 Hva er poenget med å poste det der ? Skjult bak AB også. Igjen , hva er poenget med å poste det der skjult bak AB? Kristne tror vel ikke på evolusjonsteorien? Blit helt matt av drittslengingen her. For det første; er fotballfrue religiøs? For det andre; jo, mange kristne tror på evolusjonsteorien. Man må ha veldig lite kunnskap om vitenskap/evt. være litt lite intelligent dersom man ikke gjør det. De fleste kristne i dag tror ikke bokstavelig på hva som står i bibelen. De tror kanskje Gud startet en utviklingsprosess, og at han skapte jorda, men de færreste med grunnskolekunnskap tror Gud skapte jorda for 6000 år siden, Adam først og så Eva av hans ribben. Dessuten står det i bibelen fra evangeliet etter Peter "for Herren er én dag som tusen år, og tusen år som én dag". Her kan du lese et essay om kristendom og evolusjonslærenhttp://www.mensviventer.no/mvv45/seksdager.html Anonym poster: 3397362251cb037e90ff16a4a75360cc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #58 Del Skrevet 26. april 2013 Kreasjonisme er ikke en vitenskapelig teori, å velge å tro at jorda er 4000 år gammel osv vitner om et lavt utdanningsnivå. Hun er kanskje intelligent på sitt vis, men hun fremstår dummere enn et julebrød. Anonym poster: 44351acc9feaf72cacac9a48d48ae320 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #59 Del Skrevet 26. april 2013 Nei , hvordan? Sikter til denne setningen: Om de ikke tåler innholdet , så bør de la være og lese den. Tror du en tretten/fjorten/femten år gammel jente har en slik tankegang, at om jeg ikke tåler å lese dette så bør jeg la være? Det er jo nettopp det de ikke har, ei heller er det sikkert at de selv skjønner at dette er dårlig påvirkning. MEst sannsynlig gjør de ikke det. Når man er ung tenåring og alt man ønsker er å være som sitt idol, så virker det som en god ide og et sikkert trekk å kopiere det idolet gjør, i håp om å bli som henne. Det er jo det som er veien til lykke, sant. I tenårene forandrer kroppen seg mye, og det er helt vanlig at jenter utvikler pupper, rumpe, hofter og da går opp i vekt som følge av de kroppslige forandringene. Det er klart at det da er uheldig at ditt store forbilde hver gang hun får sjans, poengterer at hun "alltid har veid det samme" (med dette menes ifølge FF siden 15 års alderen), som om dette er den største selvfølgelighet. Hun skriver hvor mye hun spiser og at hun blir stappet og triller av gårde etter et måltid som består av mindre enn en halv cottage cheese boks. Tenåringer er i en sårbar og lettpåvirkelig tilstand, hvor hormoner herjer i kroppen, kroppen utvikler seg til å bli en kvinne, og man føler seg som en følelsesmessig berg og dalbane. Bare dette i seg selv kan være vanskelig nok å godta, om man ikke samtidig skal føle et så direkte press på trening, spisevaner, vekt og klesstørrelser. Voksne damer kan man så klart stille mer krav til når det kommer til å holde seg unna hvis man merker at dette trigger et problem, men det er jo ikke voksne kvinner som er målgruppen til bloggen. Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chili Skrevet 26. april 2013 #60 Del Skrevet 26. april 2013 Sikter til denne setningen: Tror du en tretten/fjorten/femten år gammel jente har en slik tankegang, at om jeg ikke tåler å lese dette så bør jeg la være? Det er jo nettopp det de ikke har, ei heller er det sikkert at de selv skjønner at dette er dårlig påvirkning. MEst sannsynlig gjør de ikke det. Når man er ung tenåring og alt man ønsker er å være som sitt idol, så virker det som en god ide og et sikkert trekk å kopiere det idolet gjør, i håp om å bli som henne. Det er jo det som er veien til lykke, sant. I tenårene forandrer kroppen seg mye, og det er helt vanlig at jenter utvikler pupper, rumpe, hofter og da går opp i vekt som følge av de kroppslige forandringene. Det er klart at det da er uheldig at ditt store forbilde hver gang hun får sjans, poengterer at hun "alltid har veid det samme" (med dette menes ifølge FF siden 15 års alderen), som om dette er den største selvfølgelighet. Hun skriver hvor mye hun spiser og at hun blir stappet og triller av gårde etter et måltid som består av mindre enn en halv cottage cheese boks. Tenåringer er i en sårbar og lettpåvirkelig tilstand, hvor hormoner herjer i kroppen, kroppen utvikler seg til å bli en kvinne, og man føler seg som en følelsesmessig berg og dalbane. Bare dette i seg selv kan være vanskelig nok å godta, om man ikke samtidig skal føle et så direkte press på trening, spisevaner, vekt og klesstørrelser. Voksne damer kan man så klart stille mer krav til når det kommer til å holde seg unna hvis man merker at dette trigger et problem, men det er jo ikke voksne kvinner som er målgruppen til bloggen. Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg