AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Jeg har i ca 1 måned hatt slike flytere i synsfeltet (mouches volantes) og gjennomsiktige streker osv. I tillegg svartner det ofte foran det ene øyet mitt når jeg holder for det andre, og når jeg blunker ser jeg regnbuer. Mange. Har ofte ruskfølelse i det øyet det svartner for i (venstre). Jeg er nærsynt (hadde 1.25, men har gått ned til 0.50 på venstre øyet og 0.75 på høyre) og har skjeve hornhinner (0.50 på begge tror jeg). Når jeg f.eks ser på en hvit vegg noen ganger ser den rosaaktig ut, eller blå eller grønnaktig ut i det ene øyet, og vanlig i det andre øyet. Når jeg lukker øynene for å sove, eller lukker øynene og ser igjen så ser jeg blå lys. I det øyet det svartner for føles det om om det er noe som skygger for en del av synsfeltet fra før. Når jeg ser på noe lys så kan det henge igjen i synsfeltet mitt i mange minutter ( i dag når jeg så på bilbeltet i bilen, skinte sola på det og da hang det igjen hver gang jeg blunket i ca 5 min etter ). Har i tillegg ofte vondt INNI venstre øyet. Jeg har vært til optiker og øyelege, og tatt bilder og andre undersøkelser. Jeg bruker ikke briller eller linser for tiden. Øyelegen og optikeren fant ikke noe galt, enda jeg ikke sa alt jeg skrev over her fordi noe av det nettopp har oppstått. Men hvis det var noe galt hadde de vel funnet det ut i undersøkelsene og sett det på bildene? Eller må man si alt, er det ikke nok med bilde og måling av trykk osv ? Skal faktisk til optiker 4. mai for å ta en ny synstest fordi jeg skal ha nye linser og briller pga at jeg har fått bedre syn. Tenkte å spørre om de nye tingene som har kommet opp, men jeg kan vel vente helt til da? Det er ikke for sent liksom, jeg kan ikke bli blind? Og nei, ingenting var galt med netthinnen min heller. Grunnen til at jeg er bekymret og skriver dette, er fordi at i noen uker har jeg sett noen få lysglimt her og der (varierer i størrelse) men ikke hele tiden. Det har jeg sagt til optikeren og øyelegen. Men for noen dager siden fikk jeg plutselig et anfall eller hva jeg skal kalle det, noe som aldri har skjedd før. Jeg så tusenvis av hvite prikker (akkurat som snø eller en myggsverm) som blinket over alt, samtidig. Det var når jeg så på himmelen. Jeg var skikkelig redd, og når jeg var til optikeren dagen etter sa jeg hva som hadde skjedd. Det er bare det at de lysglimtene jeg snakker om ga seg ikke, og det har de enda ikke gjort. Det er bare at de vises ekstra godt i veldig mørke rom, eller når jeg ser på lyse ting. Og jeg sa til optikeren at jeg så disse lysglimtene nå og DA. Ikke hele tiden! For de dagene etter at jeg var der har jeg merket at de er der hele tiden, den myggsvermen (ssom sagt varierer de i størrelse) og når jeg f.eks ser på en vegg nå, er det som FULLT av glitter som glitrer, som å se i snøen når sola skinner på en måte. Er det avgjørende at jeg sa til optikeren at jeg bare så disse lysglimtene nå og da, ikke hele tiden? For det er egentlig det jeg gjør. Og ja jeg var til optikeren enda en gang etter øyelegen, pga noen nye ting som kom opp som sagt. Tror dere jeg kan gå med disse glitrende myggsvermene med lysglimt i 9 dager før det blir sjekket? Holder jeg på å bli blind? Skjønner virkelig ikke hva det er... Anonym poster: 60c20dca567185c4ddc263370cfa7cb7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Anonym poster: 60c20dca567185c4ddc263370cfa7cb7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Hvis du ikke nevnte symptomene (ja, man må si alt.. ) så hadde jeg tatt en telefon i morgen.. Til øyelegen du var hos sist, og forklart de nye symptomene. De kan vurdere om du skal undersøkes på nytt Anonym poster: af27fddfb4d281f4c92c2b7ddcffa7ce
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Hvis du ikke nevnte symptomene (ja, man må si alt.. ) så hadde jeg tatt en telefon i morgen.. Til øyelegen du var hos sist, og forklart de nye symptomene. De kan vurdere om du skal undersøkes på nytt Anonym poster: af27fddfb4d281f4c92c2b7ddcffa7ce Haster det så mye da når jeg skal til optiker 4. mai? Anonym poster: 60c20dca567185c4ddc263370cfa7cb7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå