Gå til innhold

Barnebursdag som spleiselag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei det er ikke verdens undergang, Anna. Et foreldrepar må få legge opp barnets fødselsdagsfeiring akkurat slik de selv ønsker. Jeg for min del velger ikke å gå i dette selskapet. Ei heller å sende gave. Det er ikke verdens undergang det heller. Hver sitt valg.

Å droppe en barnebursdag fordi foreldrene har arrangert selskapet på en måte du ikke liker. Det er hårsårt altså. Skjønner ikke at folk ikke kan gi hverandre litt mer slack.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår omgangskrets er spleiselag noe man har blitt enig om i fellesskap på forhånd. Hvis vi inviterer andre til fest hos oss - enten det er bursdager eller andre markeringer, så holder vi mat og drikke.

• Liker 2
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Synes det er litt spesielt. Men hadde alikevel valgt å delta,ellers er det jo barnet det går utover. Det er ikke barnets feil at foreldrene er litt merkelige.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor straffe barnet?

Hallo, jeg er jo en av de ytterst få her i tråden som sa jeg ville latt barnet gå i bursdagen, og tatt med gave! Føler at de fleste andre i tråden straffer bursdagsbarnet mer enn meg, altså. Vil jo tro at barnet synes det er koselig å få en gave selv om det ikke var noe av det som sto på ønskelista (som foreldrene sikkert foreslo å skrive - aldri hørt om et barn som har tenkt på å sende ut ønskeliste selv).

Anonym poster: 4ae43ab0e709358181149ca7fb9fc412

• Liker 2
Skrevet

Å droppe en barnebursdag fordi foreldrene har arrangert selskapet på en måte du ikke liker. Det er hårsårt altså. Skjønner ikke at folk ikke kan gi hverandre litt mer slack.

Jeg synes ikke det er så veldig hårsårt, egentlig. Å gi folk mulighet til å kjøpe hva de vil i gave, og å servere noe til dem man har invitert er bare en helt vanlig måte å vise vennlighet på - og en måte å gi folk litt "slack", som du kaller det.

• Liker 1
Skrevet

I vår omgangskrets er spleiselag noe man har blitt enig om i fellesskap på forhånd. Hvis vi inviterer andre til fest hos oss - enten det er bursdager eller andre markeringer, så holder vi mat og drikke.

Dere høres ut som normale og ålreite folk, vil jeg si.
AnonymBruker
Skrevet

Du mener at foreldrene til bursdagsbarnet skal få slack, og så skal jeg bake kaken? ;)

Hårsårt eller ei, det synes jeg ikke de kan forvente.

Anonym poster: e17c7c077415d2e8f3c5749d68154b86

• Liker 1
Skrevet

Du mener at foreldrene til bursdagsbarnet skal få slack, og så skal jeg bake kaken? ;)

Hårsårt eller ei, det synes jeg ikke de kan forvente.

Anonym poster: e17c7c077415d2e8f3c5749d68154b86

Synes vel generelt at folk gjør en stor greie ut av meningsløse ting. Lange innlegg på kvinneguiden om alt mulig slarv hvis noen har gjort noe som skiller seg det minste ut fra hva andre gjør. "Sa sa han at hun hadde sagt, og da så jeg DET bildet på veggen, og noen ganger står de på verandaen og barna deres blablabla, de inviterte oss til bryllupet, og det var IKKE matchende farger på invitasjonen og jeg bare ...."

Så gjorde det lettvint for seg. Ta med en salat da vel. Er ikke det viktigste at folk kommer sammen og har en hyggelig stund?

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde voksne med barn i bursdagsfesten til barnet vårt de første par årene. Sto selvfølgelig for all servering, brukte muligheten til å samle sammen til en koselig dag, og gjøre litt stas på fine folk vi setter pris på. Ba dem holde igjen på gavekjøpinga, var ikke det som var poenget. Altså helt motsatt av denne situasjonen, hvor foreldrene vil at andre skal komme og gjøre stas på dem med gaver og bevertning, selv om de er vertskap.

Skrevet

Synes dere overreagerer og er hårsåre. Foreldrene vil ha en vennefest for å feire fødselsdagen til ungen sin, og får å gjøre det lettest mulig er det et enkelt spleiselag. Ser ikke hvorfor dette er så horribelt, jeg altså. Og hvis de ikke følger vanlig kotyme, er det verdens undergang da?

Det er jævlig grådig, om du ikke skjønner det så ta av deg skylappene.

De er invitert til barnebursdag med KRAV om gave OG de må stå for mat selv.

Skrevet

Det er jævlig grådig, om du ikke skjønner det så ta av deg skylappene.

De er invitert til barnebursdag med KRAV om gave OG de må stå for mat selv.

Jaja. Det er et hardt liv.

Skrevet

Synes vel generelt at folk gjør en stor greie ut av meningsløse ting. Lange innlegg på kvinneguiden om alt mulig slarv hvis noen har gjort noe som skiller seg det minste ut fra hva andre gjør. "Sa sa han at hun hadde sagt, og da så jeg DET bildet på veggen, og noen ganger står de på verandaen og barna deres blablabla, de inviterte oss til bryllupet, og det var IKKE matchende farger på invitasjonen og jeg bare ...."

Så gjorde det lettvint for seg. Ta med en salat da vel. Er ikke det viktigste at folk kommer sammen og har en hyggelig stund?

Det er godt at det finnes forum hvor man kan ta opp de tema man måtte ønske. Det er viktig for mange. Folk er forskjellige. Det som en filleting for deg, kan oppleves som et stort problem for noen andre. Hvis man synes det er uinteressant å være med å diskutere et tema som noen har tatt opp her, så kan man bare hoppe videre til en annen tråd.
Skrevet (endret)

Jaja. Det er et hardt liv.

Ja, Anna, noen ganger så er ikke livet bare rett frem. For min del er det viktig å kunne verdsette, og å bli verdsatt selv, av de som er mine venner. Å bli invitert til et selskap der man blir servert ett eller annet, når man selv gir oppmerksomhet ved å engasjere seg i å kjøpe en gave, er en måte å vise vennskap. Og når man ikke føler seg verdsatt, bare avkrevet for gaver og oppmerksomhet, så kan det faktisk være leit. For meg kanskje mer leit enn du vet noen som helst om. Endret av Silva20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...