AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #21 Del Skrevet 24. april 2013 Det lurer jammen jeg også på. Dette er jo ting alle som har fullført ungdomsskolen burde vite uten å tenke over det, engang. Det er en destilleringsprosess, og navnet er satt sammen av biter fra fraksjonering og cracking. Man knuser store og tunge fraksjoner av råolje til mindre biter, og destillerer dem, for å få mest mulig av de mer flyktige hydrokarbonene. Tydeligvis ikke Anonym poster: 6749c4e37210e0b4744437001de0e68d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 25. april 2013 #22 Del Skrevet 25. april 2013 11/13. En liten brainfart om hvilken gass er mest av, og failet på laseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. april 2013 #23 Del Skrevet 25. april 2013 Tydeligvis ikke Anonym poster: 6749c4e37210e0b4744437001de0e68d Jeg svarte rett, men av gale grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooks Skrevet 25. april 2013 #24 Del Skrevet 25. april 2013 13 / 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Errata Skrevet 25. april 2013 #25 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) 12 av 13, visste ikke at det er nitrogen vi har mest av i atmosfæren (gjettet på hydrogen). Fracking syns jeg forresten ikke var så vanskelig, det har vel vært nevnt i norske medier en tid tilbake i forbindelse med at Statoil skulle investere/investerte/inngikk samarbeid med et selskap som driver med dette i USA? Vet det er veldig omdiskutert i hvertfall, og forbundet med forurensing av grunnvannet i enkelte stater om jeg ikke husker feil. Forøvrig syns jeg at jeg gjorde det bra, tatt i betraktning at jeg har en samfunnsvitenskapelig utdannelse og stortsett baserte meg på logikk (UV-beskyttelse i solkrem) og husk fra naturfagtimene. Endret 25. april 2013 av Errata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stripen Skrevet 25. april 2013 #26 Del Skrevet 25. april 2013 11/13. Fikk feil på hvilken gass det er mest av i atmosfæren, og fracking-spørsmålet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 25. april 2013 #27 Del Skrevet 25. april 2013 12/13, feil på "fracking"-spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pressplay Skrevet 25. april 2013 #28 Del Skrevet 25. april 2013 12/13. Svarte oksygen på atomsfærespørsmålet selv om jeg viste at det var feil. Kom bare ikke på hva det var mest av og gikk for det mest åpenbare. Fracking spørsmålet var ren gjett da jeg ikke kjenner uttrykket, men scoring er scoring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 25. april 2013 #29 Del Skrevet 25. april 2013 Fikk 9/13 og er egentlig fornøyd nok med det... Ikke mitt spesialfelt =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison_00 Skrevet 25. april 2013 #30 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg også gjettet hydrogen i atmosfæren, husket ikke riktig svar. Bommet også på den med elektroner og atomer :rodme: Men til gjengjeld synes jeg ikke den med fracking var vanskelig. 11 av 13 er ikke galt for en med kun videregående utdanning (for xx antall år siden). Klarte meg bedre enn mannen iallefall, så nå ærter jeg han litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 25. april 2013 #31 Del Skrevet 25. april 2013 You answered 13 of 13 questions correctly. You scored better than 93% of the public and the same as 7%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 25. april 2013 #32 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg også gjettet hydrogen i atmosfæren, husket ikke riktig svar. Bommet også på den med elektroner og atomer :rodme: Men til gjengjeld synes jeg ikke den med fracking var vanskelig. 11 av 13 er ikke galt for en med kun videregående utdanning (for xx antall år siden). Klarte meg bedre enn mannen iallefall, så nå ærter jeg han litt. Hydrogen er ikke noe du vil ha mye av i atmosfæren, greit nok det er jo hydrogen i atomsfæren i form av H2O, men det forandrer jo hva hydrogen gjør. Det skal også nevnens at får vi får mye oxygen i atmosfæren(si like my oxygen som det nå er nitrogen) ville atmosfæren ta fyr(hele atomsfæren) så fort noen prøvde å tenne en røyk, i løpet av sekunder ville hele jorda være en ildkule og alt liv på jorda ville bli fordampet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Animula Skrevet 25. april 2013 #33 Del Skrevet 25. april 2013 13/13, men fracking var litt flaks og litt deduksjon (bildet av rørledningene samt at det var mer sannsynlig at det hadde noe med gass eller olje å gjøre i mitt hode). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dullum Skrevet 25. april 2013 #34 Del Skrevet 25. april 2013 12 rette. Det der var grunnskolepensum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Errata Skrevet 25. april 2013 #35 Del Skrevet 25. april 2013 Hydrogen er ikke noe du vil ha mye av i atmosfæren, greit nok det er jo hydrogen i atomsfæren i form av H2O, men det forandrer jo hva hydrogen gjør. Det skal også nevnens at får vi får mye oxygen i atmosfæren(si like my oxygen som det nå er nitrogen) ville atmosfæren ta fyr(hele atomsfæren) så fort noen prøvde å tenne en røyk, i løpet av sekunder ville hele jorda være en ildkule og alt liv på jorda ville bli fordampet. Nå er det ikke mitt innlegg du svarer på, men siden gjettet på det samme kan jeg jo redegjøre for mitt "alt for fort i svingende har ikke peiling ressonnement": Atmosfæren = alt inkludert sjø og mennesker etc. (vet ikke helt hva hjernen min drev med her) -> det er mye vann i oss og andre ting -> det er to H'er men bare en O i vann, ergo mest av H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 25. april 2013 #36 Del Skrevet 25. april 2013 Nå er det ikke mitt innlegg du svarer på, men siden gjettet på det samme kan jeg jo redegjøre for mitt "alt for fort i svingende har ikke peiling ressonnement": Atmosfæren = alt inkludert sjø og mennesker etc. (vet ikke helt hva hjernen min drev med her) -> det er mye vann i oss og andre ting -> det er to H'er men bare en O i vann, ergo mest av H. Vel atmosfæren er bare bare gassen, vann og oss er ikke en del av den, så det eneste vannet du har er vanndamp/skyer ect Det skal også nevnenes at selv om vann er mye mer kompakt enn gassene i atmosfæren, er det gjennomsnittlig 4000 meter med hav på jorda. mens atmosfæren er opp mot 100 km høy, så atmosfæren er stor. Det er også litt løs hydrogen i atmosfæren men da sånn 0.000005% eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 25. april 2013 #37 Del Skrevet 25. april 2013 Alt rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 25. april 2013 #38 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) 13/13, men fracking var litt flaks og litt deduksjon (bildet av rørledningene samt at det var mer sannsynlig at det hadde noe med gass eller olje å gjøre i mitt hode). Fink jente Endret 25. april 2013 av Gunfreak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuksia Skrevet 25. april 2013 #39 Del Skrevet 25. april 2013 12 av 13. svarte feil på fracking, husket ikke å ha hørt om det en gang, men kom jo på at jeg hadde hørt om det da jeg googlete det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 25. april 2013 #40 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) 13/13 Fracking er et ganske urettferdig spørsmål i en slik test, synes jeg. Endret 25. april 2013 av Singha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå