Gå til innhold

Vaginal fødsel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her viser du atter din ignoranse.

Jo, babyer sklir ut av seg selv. Eller rettere sagt ved at livmoren jobber seg ut. Det er helt normalt å puste ut baby, altså ikke presse, men bare puste seg gjennom at kroppen selv jobber baby ut.

Doh!

Mulig det stemmer i de fleste tilfeller, det skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg kjente ikke pressriene og måtte selv "jobbe" ut ungen. Hvis jeg der og da hadde nektet å presse så hadde nok ikke fødselen endt bra, med mindre det hadde blitt ks.

Anonym poster: 8922820b23e118a3315b56c5b4c136fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det stemmer i de fleste tilfeller, det skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg kjente ikke pressriene og måtte selv "jobbe" ut ungen. Hvis jeg der og da hadde nektet å presse så hadde nok ikke fødselen endt bra, med mindre det hadde blitt ks.

Du hadde kanskje epidural?

Anonym poster: c929456ee0e13186741f284e10a7dabd

Skrevet

Det kan skje hvis man har hatt et langt rieforløp og kroppen rett og slett er for sliten til å presse. Eller at barnet er veldig stort så de må til med tang/sugekopp. :) Men det regnes i så fall for "unormalt". I normale fødsler skjer prosessen av seg selv, pressrier kan ikke kontrolleres og barnet sklir ut av seg selv...

Jeg har to fødsler og et KS, og jeg vil anbefale fødsel til absolutt alle som kan. Dvs. alle som har et normalt svangerskap og ingen medisinske årsaker til at KS kan være et bedre alternativ. Angst er ikke medisinsk "godt nok" før dama har gått i terapi og i alle fall snakket om saken med helsepersonell. Rett og slett fordi KS ikke er en enkel løsning på det problemet (heller)

Vondt får man okke som. Man kan ikke kontrollere begivenhetene noe mer med KS enn med fødsel heller, tusen ting kan skje underveis der og.

KS har mange år etterpå gitt meg store problemer med ryggen fordi arrvev og sammenvoksninger har fått muskler og vev til å trekke seg sammen i bekkenet, og trekker korsryggen feil.

Det viktigste er at den enkelte får en opplevelse som er god å ta med seg videre, som er god å tenke på. Og minst mulig helseplager i ettertid. Samt friske barn! Og da er det greiest å stille med åpent sinn, gjøre det man kan og velge når man er helt sikker i sin sak.

http://www.klikk.no/...ticle789861.ece

http://www.helse-ber...for-a-fode.aspx

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det stemmer ? Nei ikke mulig, det stemmer faktisk. Du kan ikke sette din opplevelse som normal, da det faktisk er et unntak.

Anonym poster: 37426f9091da476216f3050abe2ea67c

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det stemmer ? Nei ikke mulig, det stemmer faktisk. Du kan ikke sette din opplevelse som normal, da det faktisk er et unntak.

Anonym poster: 37426f9091da476216f3050abe2ea67c

Derfor jeg ikke kan uttale meg om hva som er normalt, ettersom jeg kun har født en gang. Når det er sagt så var min fødsel helt grei, er slett ikke avskrekket fra å gjøre det igjen. Angående diskusjon om ks, så vet jeg om et par som har fått det innvilget pga fødselsangst. Uten at jeg tror det er å anbefale. Utrolig hva kroppen kan klare.

Skrevet

Derfor jeg ikke kan uttale meg om hva som er normalt, ettersom jeg kun har født en gang. Når det er sagt så var min fødsel helt grei, er slett ikke avskrekket fra å gjøre det igjen. Angående diskusjon om ks, så vet jeg om et par som har fått det innvilget pga fødselsangst. Uten at jeg tror det er å anbefale. Utrolig hva kroppen kan klare.

Kroppen klarer det alltids, det er det mentale som er temaet her.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør tenke ig fokusere på at en fødsel er bedre for barnet. Ved KS har barnet 50 % (!) større sjangse for å få astma og allergier.

Mja, men vil også nevne de tilfellene der man føder vaginalt og ungen får for lite oksygen, og er også en del leger som er for dårlige på å slå keisersnitt-alarm i tide.

Heller en unge med astma, enn en som ble hjerneskadet under fødsel, og må sitte i rullestol resten av livet! Har nemlig opplevd dette i nær familie, så er utrolig skeptisk til vaginal fødsel. Moren min fikk fødselsskader, så hun måtte opereres i ettertid.

Jeg kommer til å prøve å få keisersnitt.

Anonym poster: 2bca07f25771fc14222ba0d5c720ba6c

Skrevet (endret)

Hvordan tror du barnet egentlig kommer ut? Ingen babyer sklir ut av seg selv, de må jobbes ut. Nekter man å presse, så har ikke legene så veldig mange valg ettersom de ikke kan påtvinge en fødende tangfødsel dersom den fødende nekter dette.

Jeg må spørre om du faktisk har født?

Jeg har født 2 stk,.

Når pressveer kommer,har du ikke sjangs i det hele tatt til å holde igjen.Baby kommer uansett om du kniper igjen og sier Vil ikke!!

Min siste kom av seg selv,pressvee- sklidde ut. Ikke alle må presse som gale (ala amerikanske fødsler,der kvinnen får lite lov til å være kvinne og føde normalt)

Om en har epidural,går ting litt annerledes.Da kjenner en jo ikke smerte og må jobbe mer for å presse.Men jeg trodde vi snakket om natrulig fødsel uten inblanding.

Endret av Kårky
Skrevet

Mja, men vil også nevne de tilfellene der man føder vaginalt og ungen får for lite oksygen, og er også en del leger som er for dårlige på å slå keisersnitt-alarm i tide.

Heller en unge med astma, enn en som ble hjerneskadet under fødsel, og må sitte i rullestol resten av livet! Har nemlig opplevd dette i nær familie, så er utrolig skeptisk til vaginal fødsel. Moren min fikk fødselsskader, så hun måtte opereres i ettertid.

Jeg kommer til å prøve å få keisersnitt.

Anonym poster: 2bca07f25771fc14222ba0d5c720ba6c

Ja jeg vet...og jeg husker også denne historien fra en tidligere tråd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig angst for vaginal fødsel. Jeg tørr ikke!!!!!

Er det noen andre her også som har angst? Legen prøver å få bort angsten min men det går ikke, ønsker keisersnitt. har jeg rett til det?

Anonym poster: 6976eee458f8ec7b971d41f7f9a2174b

Hva med å gjøre det lettere og ta en oral fødsel? :fnise:

Anonym poster: dea42f614d0f2ce5f803fc147c6c1c87

Gjest halebein
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg fødte, men da minnes jeg at jeg leste en artikkel om en klinikk som var spesialister på fødselangst. Het de "fødeloftet" mon tro? Prøv å søk opp. Det kommer nok til å gå bra, skal du se. Ikke ka deg skremme av alle skrekkhistorier. Kvinner har født i alle tider, så dette er vi skapt for. Klem.

Skrevet

Oj, denne tråde skremte i hvert fall meg bort fra keisersnittet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...