Gå til innhold

Utbetaling av lønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan arbeidsgiver utbetale lønn selv om skattekort ikke blir levert? Er det ikke slik at de da trekker 50 % og lar det være med det, de må ikke ha skattekortet? Har kun jobbet der i tre måneder, og arbeidsforholdet er avsluttet. Jeg studerer i nord og har folkeregistrert adresse i sør, og da vil det ta lenger tid å få skattekortet enn det vil gjøre å utbetale lønnen med 50 % skattetrekk..

Anonym poster: a902d11d405768d8aa164e329845d134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest barista

Kan arbeidsgiver utbetale lønn selv om skattekort ikke blir levert? Er det ikke slik at de da trekker 50 % og lar det være med det, de må ikke ha skattekortet? Har kun jobbet der i tre måneder, og arbeidsforholdet er avsluttet. Jeg studerer i nord og har folkeregistrert adresse i sør, og da vil det ta lenger tid å få skattekortet enn det vil gjøre å utbetale lønnen med 50 % skattetrekk..

Det er helt korrekt. Hvis en ikke leverer skattekort, vil man bli automatisk trukket 50 % skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt. Hvis en ikke leverer skattekort, vil man bli automatisk trukket 50 % skatt.

Men dersom arbeidsgiver sier at jeg må levere skattekortet for at lønnen skal bli utbetalt? Finnes det noen lover eller regler om at de skal utbetale selv om skattekortet ikke leveres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er lov, men jeg har også hatt arb.giver som nekter å betale ut uten skattekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom arbeidsgiver sier at jeg må levere skattekortet for at lønnen skal bli utbetalt? Finnes det noen lover eller regler om at de skal utbetale selv om skattekortet ikke leveres?

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Derfor-bor-du-levere-nytt-skattekort-6613749.html

Sitat: "Dersom arbeidstaker ikke leverer skattekort kan ikke arbeidsgiver holde igjen lønnen til skattekortet er levert for at arbeidstaker skal slippe å bli trukket 50 prosent."

Anonym poster: 00fcaacb6da4ca2a9f487046a6cad14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...