AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Del Skrevet 24. april 2013 Var og fylte diesel i går, og når jeg sjekker nettbanken i dag er det ikke blitt trukket. Andre ting jeg handlet i går på en matbutikk er blitt trukket. Jeg har aldri fylt diesel der før, så jeg er ikke sikker rett og slett. Jeg trakk kortet, skrev inn koden min, og begynte å fylle. Etterpå satte jeg bare tilbake fylleren og trykket på OK. Så gikk jeg. Så nå er jeg gaaanske nervøs. Jeg vil selvsagt betale for meg. Skal jeg gå tilbake og si at jeg ikke er sikker på om jeg betalte??? Hva sier dere? Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #2 Del Skrevet 24. april 2013 Vent til i morra og se om det blir registrert og trukket da. Anonym poster: ae198567ad63063566013019331ce384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 24. april 2013 #3 Del Skrevet 24. april 2013 Hvis du ikke har betalt ville jeg ikke stresset for mye med det. Du kan evt. ta en telefon til bensinstasjonen hvis du ser at det ikke har blitt trukket fra kortet ditt om en dag eller to. De har kameraer på alle stasjonene slik at de har bilde av både deg og skiltet på bilen din. Har du ikke betalt dukker det opp en regning i posten, med tilleggsgebyr, hvor det antageligvis kommer til å stå at de "regner med at det var en forglemmelse". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 24. april 2013 #4 Del Skrevet 24. april 2013 Har opplevd mange ganger at det tar noen dager før kontoen belastes bensinkjøp. Uansett ville du vel heller ikke fått ut diesel fra pumpa om kortet ikke var aktivert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 24. april 2013 #5 Del Skrevet 24. april 2013 Var det betjent stasjon? Det kan ta noen dager før det trekkes, men for å være sikker hadde jeg ringt stasjonen å høre. Når jeg jobbet på en stasjon opplevde vi i blant at folk trodde det sto "OK", men det sto egentlig på skjermen at en feil hadde oppstått. Da kunne vi få noen stikk. Dersom det ikke var en betjent stasjon kunne du ikke fått fylt uten å ha betalt. Dersom det var en betjent stasjon; husker du om du kunne fylle med en gang du løftet pumpe-hånda? Eller måtte du vente noen sekunder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #6 Del Skrevet 24. april 2013 Det var en betjent stasjon. Stakk inn kortet, trykket koden, og det kom opp "velg pumpe og tank", tok pumpen til diesel og fylte. Etterpå trykket jeg ok, men kom ikke ut kvittering eller noe annet på skjermen. Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #7 Del Skrevet 24. april 2013 Litt stressa også fordi det ikke var min bil, vil uansett ikke at bensinstasjonen skal anmelde meg for dette heller. Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 24. april 2013 #8 Del Skrevet 24. april 2013 Litt stressa også fordi det ikke var min bil, vil uansett ikke at bensinstasjonen skal anmelde meg for dette heller. Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c Du vil nok ikke bli anmeldt.. Vi så på kameraet, og så lenge personen ikke stakk med intensjon, så prøvde vi å få tak på vedkommende ved å søke opp registreringsnummer. Men måtte du vente noen sekunder etter du løftet pumpen? I 90 % av betjente stasjoner må betjeningen "godkjenne" at det skal komme drivstoff ut. Dvs. i det noen løfter pumpen, må betjeningen se hvem som står på utsiden , og trykke på en knapp inne, for at det kommer drivstoff. Det skjer ikke hvis man får godkjent betalingen med kort på utsiden. Forstår du hva jeg mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #9 Del Skrevet 24. april 2013 Ja jeg skjønner, men kan ikke huske at det skjedde. Om det ikke er trukket i morgen går jeg med og snakker med dem i alle fall. Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 24. april 2013 #10 Del Skrevet 24. april 2013 Ja jeg skjønner, men kan ikke huske at det skjedde. Om det ikke er trukket i morgen går jeg med og snakker med dem i alle fall. Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c Ja, gjør det. Litt usikker om slike betalinger går på VISA delen, i så fall kan det gå noen dager før det blir trukket. Da kan man evt. ringe banken å høre om det ligger noen autorisasjoner som ikke er bokført enda. Det gjelder riktignok kun hvis det går på visadelen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #11 Del Skrevet 24. april 2013 Det kan ta mange dager før det blir trukket, har skjedd mange ganger med meg.. Anonym poster: 83df3ed6f5d2b51fa8ac269f2029c1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 24. april 2013 #12 Del Skrevet 24. april 2013 Kan ta flere dager før det dukker opp i nettbanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiderpig Skrevet 24. april 2013 #13 Del Skrevet 24. april 2013 Litt stressa også fordi det ikke var min bil, vil uansett ikke at bensinstasjonen skal anmelde meg for dette heller. Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c Du blir ikke anmeldt, bileier får en faktura med tilleggsgebyr i posten. Nesten hver gang jeg er innom Statoil så er det noen som har stukket av. Det er ikke uvanlig at folk glemmer å betale, eller er så dumme at de tror de kan komme unna med å stjele bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #14 Del Skrevet 25. april 2013 Hei dere, Var nedom der i dag, beløpet var fortsatt ikke trukket fra nettbanken. De kunne ikke finne at jeg ikke hadde betalt, men var tydeligvis en del andre som ikke hadde gjort det, så mange kvitteringer de bladde gjennom... uansett, gebyret hadde blitt 250 kroner. Sjekket nettbanken da jeg kom hjem, og da var det jammen med trukket. Irriterende at det tar sånn tid! Case closed. Anonym poster: 6755d6b3c04d0fbe2d17a2a2fc50715c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå