Gå til innhold

Gleden(e) i livet for deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man får til noe, hører noe fint fra noen om seg selv, morsomme og hyggelige øyeblikk med andre, samboeren min, overraskelser, spontane aktiviteter, ser at noen bryr seg om meg, bety noe for noen, musikk, dansing, dyr, gå en tur i skogen, endringer i årstider (da blir det litt variasjon), ferieturer, spille spill, hjelpe andre mennesker når de trenger det, drømmene mine :)

Anonym poster: 63cdec7b779ee074ab868623efbbffb8

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_surfot
Skrevet

Pleier vel å være alt fra småting til store ting som gleder meg. Jeg har en samboer som gleder meg hver dag, ved den minste berøring til nussing på morgen. Jeg er utrolig glad i vennene mine, og gleder meg veldig til å være sammen med de når det er planlagt noe. Jeg ser frem til de ytterst få kveldene jeg har for meg selv hjemme når samboer er med kompiser eller jobber, da er det frem med ansiktsmaske, neglakk og jentefilmer.

Jeg blir glad når telefonen ringer og det er enten mamma og pappa som ringer, for jeg savner de sårt. Ser de 1-2 ganger i året. Jeg blir glad når mine småbrødrer sender meg en melding eller to for å holde meg oppdatert om deres liv. Jeg ser glede i bare det å kunne legge seg ned i senga og sove, at jeg får en skikkelig god natts søvn.

Håper du har noen rundt deg som bryr seg om deg ts :yvonne:

Skrevet

Jeg er en jente, i slutten av tenårene, som ikke ser lyst på livet akkurat nå. Det meste er ganske tungt, rett og slett. Utrolig deprimert, og lengter etter å kjenne på følelsen av å virkelig ha det bra. Smile, le og ha det godt med seg selv. Derfor kjente jeg et behov for å starte en tråd for å høre hvilke ting dere verdsetter i livet, og hva som gir livet mening for akkurat deg? Hva er gleden(e) i livet for deg? :)

Anonym poster: 09157ca3c840544d17c2a50d7fd03017

For en fin tråd du har laget, Ts :) Håper dagene dine blir bedre etterhvert :klemmer:

• Liker 2
Gjest Reza08
Skrevet

Har kommer jeg med noen av de tingene som betyr mye for meg:

- Familien

- Fotball/innebandy/ishockey/håndball

- Sosialt samvær med trivelige mennesker

- Musikk

- Kjærlighet og ærlighet, samt en god klemm

- Å hjelpe andre mennesker som trenger deg

- Å bidra med frivillighetsarbeid

Skrevet

Bøker. Og (ja, faktisk) tørre sokker etter at jeg har vært ute og blitt skikkelig våt og kald og så kommer inn og får tatt en varm dusj :fnise: . Og følelsen når jeg en sjelden gang har klart å løse et "uløselig" problem på jobb.

Og sist, men ikke minst, det å være frisk.

Skrevet

Familien min og hobbyene mine.

Gjest Cytosin
Skrevet

Gledene i livet for meg fortiden er... Ingenting gjør meg så glad som gode akademiske resultater, iskald eplejuice når jeg står opp om morgenen, diskusjoner med pappa som er et levende leksikon, gode samtaler med venner, den følelsen jeg får etter en hard treningsøkt, god mat, impulsive handlinger og det å ha noe å glede seg til.

Skrevet

Etter en ulykke der jeg ikke kunne gjøre stort i en lang periode er det små ting som virkelig gjør meg takknemlig. Å kunne lese avisen, gå en tur, høre på musikk, kjenne at kroppen fungerer, være med venner, kunne følge en samtale skikkelig, le og prate om hva vi kan finne på til sommeren...

Ellers gjør kjæresten min meg veldig lykkelig. Som i dag, bare det å våkne ved siden av henne og kjenne forelskelsen bruse etter flere år sammen... :rodmer:

Jeg blir lykkelig av å være ute i skogen, ikke møte andre mennesker og bare være. Melde meg ut litt, kunne være borte så lenge jeg vil og gå hvor jeg vil.

Å være sammen med dyr er også noe som gjør meg veldig glad. De lever i øyeblikket og tenker ikke på at de skal dø, og det er to ting jeg definitivt burde lære av dem :fnise:

Jeg håper at jeg til slutt får en jobb jeg trives med og der jeg kan utvikle meg, og da tror jeg at det også vil gjøre meg lykkelig. Jeg liker å lære ting og føle meg til nytte.

Å reise og se nye, spennende steder gjør meg veldig glad. Det er så mye å oppleve!

Nye prosjekter gjør meg glad. Som f.eks. å klare et mål i en ny sport eller være med på et mosjonsløp.

Nå som jeg har blitt såpass voksen gjør det meg også veldig glad å reise hjem til foreldrene mine. Som fjortis visste jeg ikke hvor heldig jeg var, og nå kan jeg sette mye mer pris på samtalene med dem.

Men vet du, TS, i slutten av tenårene hadde ikke jeg det bra heller, ikke i det hele tatt. Jeg tror mange har hatt det sånn. Og jeg kunne vel ikke forestille meg hvordan det skulle gå til at jeg skulle få det bra etter hvert. Men livet har altså blitt veldig bra! Bare noen få år kan utgjøre kjempestor forskjell. Så hold ut, du kan være i en fullstendig annerledes situasjon snart. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Etter en ulykke der jeg ikke kunne gjøre stort i en lang periode er det små ting som virkelig gjør meg takknemlig. Å kunne lese avisen, gå en tur, høre på musikk, kjenne at kroppen fungerer, være med venner, kunne følge en samtale skikkelig, le og prate om hva vi kan finne på til sommeren...

Ellers gjør kjæresten min meg veldig lykkelig. Som i dag, bare det å våkne ved siden av henne og kjenne forelskelsen bruse etter flere år sammen... :rodmer:

Jeg blir lykkelig av å være ute i skogen, ikke møte andre mennesker og bare være. Melde meg ut litt, kunne være borte så lenge jeg vil og gå hvor jeg vil.

Å være sammen med dyr er også noe som gjør meg veldig glad. De lever i øyeblikket og tenker ikke på at de skal dø, og det er to ting jeg definitivt burde lære av dem :fnise:

Jeg håper at jeg til slutt får en jobb jeg trives med og der jeg kan utvikle meg, og da tror jeg at det også vil gjøre meg lykkelig. Jeg liker å lære ting og føle meg til nytte.

Å reise og se nye, spennende steder gjør meg veldig glad. Det er så mye å oppleve!

Nye prosjekter gjør meg glad. Som f.eks. å klare et mål i en ny sport eller være med på et mosjonsløp.

Nå som jeg har blitt såpass voksen gjør det meg også veldig glad å reise hjem til foreldrene mine. Som fjortis visste jeg ikke hvor heldig jeg var, og nå kan jeg sette mye mer pris på samtalene med dem.

Men vet du, TS, i slutten av tenårene hadde ikke jeg det bra heller, ikke i det hele tatt. Jeg tror mange har hatt det sånn. Og jeg kunne vel ikke forestille meg hvordan det skulle gå til at jeg skulle få det bra etter hvert. Men livet har altså blitt veldig bra! Bare noen få år kan utgjøre kjempestor forskjell. Så hold ut, du kan være i en fullstendig annerledes situasjon snart. :klemmer:

:helen:

Anonym poster: 970d1b2f23cfcb0781e97807011be153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...