Gå til innhold

Gleden(e) i livet for deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente, i slutten av tenårene, som ikke ser lyst på livet akkurat nå. Det meste er ganske tungt, rett og slett. Utrolig deprimert, og lengter etter å kjenne på følelsen av å virkelig ha det bra. Smile, le og ha det godt med seg selv. Derfor kjente jeg et behov for å starte en tråd for å høre hvilke ting dere verdsetter i livet, og hva som gir livet mening for akkurat deg? Hva er gleden(e) i livet for deg? :)

Anonym poster: 09157ca3c840544d17c2a50d7fd03017

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å nevne noen:

Familie, å være relativt frisk, fargerike ting, hobbyer, hundene mine, morsomme videoer, blomster, mannen min, gode klemmer, iskrem, dokumentarer, å se opp på ein stjerneklar himmel, reising, mat, venner/bekjente, kjøring, regn mot vinduet, musikk, xbox-spilling, søt vannmelon, grønne fjellsider, heimbyen min, natur, kosing med dyr...

Det er mange gleder i livet mitt :)

Skrevet

Naturen er nummer én for min del. Det som gjør meg mest lykkelig. Å være ute i naturen, i frisk luft. Noen hater regn, jeg elsker å gå kveldstur med hunden i regnet, det er mørkt ute, og det er lys overalt i husene. Det er såå koselig. Å være nært naturen er ekstremt viktig for meg. Å kunne kjenne den friske luften i ansiktet.

Familien min betyr ekstremt mye for min del, og de gir meg mye lykke. Ikke misforstå, i perioder er jeg ekstremt misfornøyd med familien også :fnise: De går deg jo på nervene i perioder. Men når man har det litt fælt, eller trenger noen, ikke nødvendigvis å snakke og le med, men bære å være sammen med, da er familien det beste. Jeg har funnet ut at familien er de eneste som alltid vil være der for deg. Venner, kjærester, det kommer og går. Familie er for alltid. I hvert fall er jeg så heldig med min familie. Så ta godt vare på den familien man har. Å se lykken i min farmors øyne når jeg kommer på besøk, det gjør meg lykkelig. Å passe på mine minste søskenbarn er lykke.

Dyr. Først og fremst hunden min. Hun er et sjarmtroll. Og hun er alltid glad. Men alle dyr generelt sett. Dyr er så god terapi når man er trist. Fordi dyreriket er så ukomplisert, i motsetning til mennesker.

Og en av de viktigste tingene i livet mitt er spontanitet - det å gjøre ting helt plutselig. Kanskje ting jeg ikke hadde tenkt å gjøre i utgangspunktet. Å få nye opplevelser, skape minner. Utfordre meg selv. Syns det er ekstremt viktig å trø ut av komfortsonen, og gjøre noe litt drøyt for det er jo da man føler at man lever! Når man er nervøs, redd i starten, men så gjennomfører man noe og får en helt sjuk mestringsfølelse.

Kjærlighet! Det kommer og går, selvfølgelig. Men når det er tilstede er det jo kjempefint. Flørting er koselig, det å føle kriblinger i magen, og å være forelska. Må jo være den beste følelsen i verden, eller?

Og faktisk så mener jeg at for å bli trygg på seg selv, og for å oppleve livet som en gave, og ikke som en negativ ting, så må man se andre mennesker, oppleve andre kulturer og vite noe om verden. Det er tross alt mange som har det helt jævlig, men som klarer å smile og le og ha det bra med det bittelille de har. Og det er jo utrolig inspirerende! Inspirasjon er et fint ord. Fordi med inspirasjon kan man gjøre noe med sitt eget liv. Å bruke erfaringer og det man har sett til å forandre noe man selv er misfornøyd med.

• Liker 5
Skrevet

Naturen er nummer én for min del. Det som gjør meg mest lykkelig. Å være ute i naturen, i frisk luft. Noen hater regn, jeg elsker å gå kveldstur med hunden i regnet, det er mørkt ute, og det er lys overalt i husene. Det er såå koselig. Å være nært naturen er ekstremt viktig for meg. Å kunne kjenne den friske luften i ansiktet.

Familien min betyr ekstremt mye for min del, og de gir meg mye lykke. Ikke misforstå, i perioder er jeg ekstremt misfornøyd med familien også :fnise: De går deg jo på nervene i perioder. Men når man har det litt fælt, eller trenger noen, ikke nødvendigvis å snakke og le med, men bære å være sammen med, da er familien det beste. Jeg har funnet ut at familien er de eneste som alltid vil være der for deg. Venner, kjærester, det kommer og går. Familie er for alltid. I hvert fall er jeg så heldig med min familie. Så ta godt vare på den familien man har. Å se lykken i min farmors øyne når jeg kommer på besøk, det gjør meg lykkelig. Å passe på mine minste søskenbarn er lykke.

Dyr. Først og fremst hunden min. Hun er et sjarmtroll. Og hun er alltid glad. Men alle dyr generelt sett. Dyr er så god terapi når man er trist. Fordi dyreriket er så ukomplisert, i motsetning til mennesker.

Og en av de viktigste tingene i livet mitt er spontanitet - det å gjøre ting helt plutselig. Kanskje ting jeg ikke hadde tenkt å gjøre i utgangspunktet. Å få nye opplevelser, skape minner. Utfordre meg selv. Syns det er ekstremt viktig å trø ut av komfortsonen, og gjøre noe litt drøyt for det er jo da man føler at man lever! Når man er nervøs, redd i starten, men så gjennomfører man noe og får en helt sjuk mestringsfølelse.

Kjærlighet! Det kommer og går, selvfølgelig. Men når det er tilstede er det jo kjempefint. Flørting er koselig, det å føle kriblinger i magen, og å være forelska. Må jo være den beste følelsen i verden, eller?

Og faktisk så mener jeg at for å bli trygg på seg selv, og for å oppleve livet som en gave, og ikke som en negativ ting, så må man se andre mennesker, oppleve andre kulturer og vite noe om verden. Det er tross alt mange som har det helt jævlig, men som klarer å smile og le og ha det bra med det bittelille de har. Og det er jo utrolig inspirerende! Inspirasjon er et fint ord. Fordi med inspirasjon kan man gjøre noe med sitt eget liv. Å bruke erfaringer og det man har sett til å forandre noe man selv er misfornøyd med.

Nydelig innlegg! +1 :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker noen minutter hver dag til å tenke på hvor heldig jeg er. De øyeblikkene er de lykkeligste :)

Har en fantastisk samboer, en herlig hund, gode venner og en jobb jeg trives med :)

Jeg var også veldig deprimert på din alder. Nå har jeg fått medisiner som fungerer, og det livet jeg har nå trodde jeg aldri jeg skulle få. Jeg er veldig takknemlig for at jeg holdt ut.

Skrevet

Familien og vennene jeg har.

Katten min.

De øyeblikkene jeg klarer noe jeg ikke trodde jeg skulle.

Å tenke på da jeg var på det verste tidpunktet i livet mitt denne høsten og januaren som var, og at alt går så mye bedre nå.

Å le godt.

Teater.

En god film.

Skrevet

For meg er det viktig å nyte hverdagens små gleder. En kaffekopp på terrassen mens fuglene synger, en lang tur i skogen med bare hunden og meg, en kosekveld med samboer, en kald øl og en god bok i sofaen, en god samtale med en venninne... slike ting er det som gjør meg lykkelig.

• Liker 1
Gjest Jon Snow
Skrevet

Og være alene er den største gleden i livet mitt

Skrevet

Familie og venner. Mannen min. Film og musikk. Biffmiddager og det å kunne reise rundt i verden. Jeg elsker å gjøre gode shoppingkupp til en ekstremt billig penge. Jeg finner utrolig stor glede i å spare, jeg elsker å sitte med budsjetter og regne mot framtiden, hva får jeg råd til om et år? To år? Det å ta seg et deilig kaldt glass med Pepsi Max mens jeg lager en kake eller to. Jeg elsker å bake, være kreativ, skrive, stå på slalåm. Jeg får stor glede av å være frivillig, kunne gi av meg selv, kunne ytre mine tanker og kanskje få igjennom det jeg tror kan gjøre at min og andres hverdag blir bedre.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å slappe av i sofaen etter en treningsøkt, lage mat, en god middag, fint vær, kjæresten min, dyr, yrket mitt, en vinkveld med en god venninne, en fyllefest iblant. Hm ikke så dumt å skrive opp dette egentlig :)

Anonym poster: f6804d2b690bfd3290c79400e5fa2b25

Skrevet

Trening, se gode filmer, spise god mat, drikke øl. Familie er ganske obvious. Venner er ikke så viktig, for er veldig mye alene.

Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Gledene i livet for meg både stort og smått: samboer gir meg mye glede. Han er en av de få som jeg kan stole på, han er der for meg og han lar meg være meg.

Katten min. Han er en fin liten fyr, og jeg har alltid vært glad i dyr så å være rundt dyr gir meg utrolig mye.

Det å se tilbake og se at jeg har gjort fremskritt. At det er håp og at jeg kan forandre meg.

Mat. Lage mat og spise god mat. Kjenne lukten av en favorittrett eller av bakverk er skikkelig hverdagslykke.

Reise. Planlegge og glede seg. Liker selve reisen også. Kjøre bil, sette seg på flyet, selv om jeg er redd for å fly, og den forvetningen det er å komme til et nytt sted eller gjensyn med et sted jeg har vært før.

Bøker, filmer, tv-serier, spill og musikk.

Se favorittband live.

Kose meg sammen med samboer eller andre. Sitte oppe til langt på natt, prate skit, ta seg noen øl eller glass med vin, høre musikk osv.

Være kreativ. Lage ting, ta bilder osv.

Være ute i naturen. Svømme i sjøen, gå i skogen osv.

Endret av Crazycatlady
Skrevet

Tekopp, bok og sofakrok. Regnvær. Lukten av gamle bøker. Småfugler. Kjæresten min, og de fine, vanlige, innholdsløse dagene vi har sammen. Det at jeg her om dagen gikk hjem fra jobb og så en fyr som sto lenge og så på en svarttrost som satt i et tre og sang. Når det regner når jeg skal på jobb, så jeg kan ta på støvler og regnjakke. Morgenkaffen. Det å levere gamle ting eller klær til gjenbruk. Å reparere klær så de kan brukes mye lenger. Å komme hjem til middag som er underveis. Å få noe man har ventet på i posten. Å få til noe man har jobbet lenge med på jobb. Å skjønne noe man ikke har skjønt før. Å kjenne vårsol i ansiktet. Regn i håret. Regn om natten når man skal sove, eller når man sitter på tog. Å kjøre tog. Å lære seg en ny fuglelyd, så man kan kjenne dem igjen bare på sangen. Å trene styrke, og merke at man blir sterkere. Å finne på en ny oppbevaringsløsning så det blir litt ryddigere hjemme. Telttur på fjellet. Å dele en pils etter trening. Kunne holdt på med dette ganske lenge...:)

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Naturen, endringene som skjer med årstidene, været (jada også regn, vind, snø, temperaturer - ikke bare sol).

Dyrene mine

Hobbyen min

Fotografering

Musikk

Matlaging

Små hverdagsgleder

AnonymBruker
Skrevet

Sex, god mat og galgenhumor.

Anonym poster: 0e9d40ba2f976840024f2d3d64a5fb9c

• Liker 1
Skrevet

Kattene mine

Dyr

Bilen min

Trening

Årstidene

At jeg er fri til å bestemme over mitt eget liv og kunne sette meg mål.

Skrevet

Å være ute i naturen, Lillemonsen :rodmer: det å være glad i noen, og vite at noen er glad i meg, kroppskontakt. Le sammen med noen. Dagens første kaffekopp, en god latte, god mat - sjokolade!!! Å få skryt, prestere bra. Se noe morsomt på tv, eller Youtube, eller lese en god bok. Legge seg i rent sengetøy, våkne etter en god natts søvn.

Skrevet

Å høre på høy musikk og danse/synge med, ringe en god venn, overraske og glede andre, sende personlige brev/meldinger, løpe fort til bråkmusikk, pynte meg opp, se gode filmer, dagdrømme, smile til fremmede, lese bøker, gå på tur i naturen, utforske egen by, dra på ferier, få gode resultater etter hardt arbeid, gi komplimenter, være forelsket, lage god mat +++ :)

Skrevet (endret)

Mestringsfølelsen. Det å få en A på eksamen, eller det å slå løperekorden på mila. Friluftslivet. Løpe utendørs en tidlig morgen til soloppgangen, med god musikk på ørene. God musikk generelt. Sunn og god mat som får meg til å føle meg vel i egen kropp. Sjokolade. Det å se en god film, eller favorittserien min, samtidig som jeg ligger under et svært pledd med en varm kopp te. Lyden av regn. Det å ligge i sengen lenge og vel, og ikke bekymre seg for å stå opp for å rekke noe. Hektiske dager - det å føle meg effektiv. Kjærlighet, både i famileforhold og med andre. Det å synge i dusjen. En god bok. En varm dyne. Langrennsturer på fjellet. Være glad i "the special one", og føle at det er gjensidig. Reising, ikke minst! Det å oppleve andre kulturer. Gode venner. Humor. Det å bli satt pris på. Det å trø ut av komfortsonen min - ta ting litt på sparket. Det å utgjøre en forskjell for andre. Kveldsturer i mørket. Solskinn. Romantiske komedier. Og mye, mye mer. Livet er så fint, når du først tenker over det. :hjerte:

Endret av Chili

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...