Gå til innhold

Silikonpuppene skal bort!


Fremhevede innlegg

Gjest LilleLovely
Skrevet (endret)

Endelig har jeg tatt skrittet, og bestilt en konsultasjonstime for å fjerne silikoninnleggene fra puppene mine. Gleder meg!!

Jeg tok silikon som 20-åring, var usikker og umoden og jeg konsentrerte hele mitt selvbilde rundt hvordan puppene mine så ut. Helt latterlig, jeg hadde virkelig trengt noen som kunne hjulpet meg å sette ting i perspektiv den gangen...

Jeg angret nesten umiddelbart,fordi resultatet ikke var i nærheten av det som de lover på nettsidene sine.klart,de nevner hvilke ting som kan skje men vinkler det på en slik måte at du tenker at dt umulig kan skje deg....

Her er mine erfaringer med silikoninnlegg:

-jeg mistet følelsen i begge brystvorter og i huden under.det er svært ubehagelig,og jeg kan aldri gå uten bh.mannen min får ikke ta på puppene i det hele tatt med mindre jeg har klær på. Det ble litt bedre etter noen år,men er fortsatt ubehagelig.

-huden ble strukket,og selv om jeg opererte inn de minste innleggene man kunne få (180g tror jeg) så fikk jeg strekkmerker på brystene. Utrolig lekkert..

- jeg kan ikke ligge på magen

-jeg må ha superstramme sportsbher når jeg løper

- når jeg gikk gravid i 2010-2011,fikk jeg ytterligere, enorme strekkmerker der det så ut som huden skulle revne.tviler på at det hadde blitt like ille om jeg ikke hadde silikon,fikk ingen strekkmerker andre steder.

- måtte gi opp ammingen etter tre måneder fordi det kom altfor lite melk. Man kan amme med silikoninnlegg, men det er veldig liten plass igjen til melk i brystene hvis dere skjønner....så man må amme hele tiden hvis det skal gå.

- et par år etter operasjonen fikk puppene mine en voksspurt. Jeg trodde jeg var ferdig utvokst men det var jeg visst ikke...så jeg hadde ikke behøvd den operasjonen likevel.

- etter graviditeten har jeg fått kapseldannelse i begge bryst. Ubehagelig og veldig lite sexy.

Jeg skal ikke formane, men vil gjerne komme med et par råd til unge jenter som vurderer silikon. Plastisk kirurgi kan ødelegge puppene dine og gjøre permanent skade. Sjansen for at det skjer "komplikasjoner" er større enn du får inntrykk av-husk at informasjonen som står på klinikkenes hjemmesider er der fordi de vil selge deg et produkt...informasjonen er ikke fra en uavhengig kilde. Tenk også gjennom at du har et langt liv å leve, og dine tanker om kroppen din vil endre seg.

Etter å ha levd ti år til og gjennomlevd kriser og tragedier, studier, reiser i afrika og bistandsarbeid, fått en datter og familie....så betyr plutselig ikke utseendet på brystene mine så mye lenger. At de blir små og litt tomme er helt ok, så lenge de er naturlige.

Endret av LilleLovely
  • Liker 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klem: når de har gitt deg så mye trøbbel så er det bare å kvitte seg med de.

Anonym poster: a6c33712d3b3562e716f31397efe1582

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk bra at du skriver dette synes jeg. Tror egentlig ikke det er så mange jenter som tenker over det før de gjør det.

Selv er jeg 17 år med ganske små pupper. Bruker A75, men kunne aldri i livet tenkt å ta silikon. Jeg synes selv at pupper er finest naturlig uansett størrelse, og mine passer til resten av kroppen. :)

Håper noen jenter på min alder som har dårlig selvtillit leser det du skriver her og får dem til å endre mening om å ta silikon.

Anonym poster: 25194291fde98b7d32dff09141504618

  • Liker 7
Skrevet

Flott at du deler dette med oss! Jeg er også en av de som angrer på brystoperasjonen min; mine innlegg skal også ut! Er spent på hvor " ødelagte " brystene blir seende ut etter at innleggene er fjernet, men gleder meg til å få det gjort :-)

Gjest LilleLovely
Skrevet

Fantastisk bra at du skriver dette synes jeg. Tror egentlig ikke det er så mange jenter som tenker over det før de gjør det.

Selv er jeg 17 år med ganske små pupper. Bruker A75, men kunne aldri i livet tenkt å ta silikon. Jeg synes selv at pupper er finest naturlig uansett størrelse, og mine passer til resten av kroppen. :)

Håper noen jenter på min alder som har dårlig selvtillit leser det du skriver her og får dem til å endre mening om å ta silikon.

Anonym poster: 25194291fde98b7d32dff09141504618

Takk for det, skulle ønske jeg selv hadde lest noen slike erfaringer for ti år siden. Jeg måtte gjøre erfaringene mine selv, men jeg håper at ihvertfall en eller to slipper å gjøre det ved å lese om mine og andres erfaringer.

Hvis man hører på plastikklegene så høres det ut som om sjansen er såååå liten for at noe som helst negativt skal skje. Det er jo ikke sant. Det er masse ting som kan gå galt, og som ofte gjør det også.

  • Liker 4
Gjest LilleLovely
Skrevet

Flott at du deler dette med oss! Jeg er også en av de som angrer på brystoperasjonen min; mine innlegg skal også ut! Er spent på hvor " ødelagte " brystene blir seende ut etter at innleggene er fjernet, men gleder meg til å få det gjort :-)

Ja det lurer jeg også på...men nå er jeg så lei at jeg vil heller ha et par myke sokker som pupper, enn to steinharde, kalde, følelsesløse appelsiner...

;)

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, så kjedelig! Jeg har også silikon. Hatt det i noen år og har aldri angret et sekund. Like mye følelse, ingen kapsling, arrene er ca helt usynlig, et veldig fint resultat alt i alt.

Det er, som i alle andre operasjoner, en risiko for ulike negative bivirkninger og man må tenke seg godt om. Man kan ikke bare høre på kirurger. Man må lese seg opp om all viktig informasjon selv og vite at man er 100 % klar over hva en slik operasjon innebærer. Jeg dro til legen og tok full helsesjekk før operasjon og fulgte alle "regler" om håndtering av kosthold, bandasje, støtte bh, alkohol/røyk/snus til punk og prikke.

Kjempe dumt at problemene bare forverret seg for deg! Bra du velger å fjerne de når det blir et slikt problem. Lykke til med operasjonen TS!

Anonym poster: 7de84eff6dbef6e0d01cebb452c8f7da

  • Liker 1
Gjest LilleLovely
Skrevet

Huff, så kjedelig! Jeg har også silikon. Hatt det i noen år og har aldri angret et sekund. Like mye følelse, ingen kapsling, arrene er ca helt usynlig, et veldig fint resultat alt i alt.

Det er, som i alle andre operasjoner, en risiko for ulike negative bivirkninger og man må tenke seg godt om. Man kan ikke bare høre på kirurger. Man må lese seg opp om all viktig informasjon selv og vite at man er 100 % klar over hva en slik operasjon innebærer. Jeg dro til legen og tok full helsesjekk før operasjon og fulgte alle "regler" om håndtering av kosthold, bandasje, støtte bh, alkohol/røyk/snus til punk og prikke.

Kjempe dumt at problemene bare forverret seg for deg! Bra du velger å fjerne de når det blir et slikt problem. Lykke til med operasjonen TS!

Anonym poster: 7de84eff6dbef6e0d01cebb452c8f7da

Enig, det er viktig å få all informasjon. Men da er det også viktig å være kildekritisk. Skulle ønske min operasjon var like vellykket som din! Du er heldig, selv om det går bra for mange så tror jeg det er veldig mange som får problemer og angrer- enten med en gang, etter et par år...eller ti. Det er veldig vanskelig å se for seg når man er 20, men puppene har en funksjon, og når man blir gravid og etter hvert skal amme så er det mye som kan gå galt. Det er viktig å få fram sånt også, i tillegg til solskinnshistoriene.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig, det er viktig å få all informasjon. Men da er det også viktig å være kildekritisk. Skulle ønske min operasjon var like vellykket som din! Du er heldig, selv om det går bra for mange så tror jeg det er veldig mange som får problemer og angrer- enten med en gang, etter et par år...eller ti. Det er veldig vanskelig å se for seg når man er 20, men puppene har en funksjon, og når man blir gravid og etter hvert skal amme så er det mye som kan gå galt. Det er viktig å få fram sånt også, i tillegg til solskinnshistoriene.

Det er sant! Jeg tror at mange tenker "Nei, det skjer sikkert ikke med meg", og de fleste har rett, men noen må jo være blandt den prosentandelen med "skrekkhistorier" og dårlig resultat også. Nå har ikke jeg vært gravid, og vet ikke om jeg ønsker å føde barn selv, men vet godt hva slags risiko man utsetter kroppen for. Jeg er, som deg, klar til og måtte ta de ut hvis nødvendig.

Tror nok mange kirurger er ute etter å selge og derfor gir de bare ut solskinnshistorier og oppfordrer 18 åringer til og ta silikonpupper og fettsuging i hytt og pine. Den bransjen er nok litt umoralsk, spesielt i andre land. Samtidig er jo de over 18 myndige og de har selv ansvar for å tilegne seg nok informasjon, vurdere risiko og handle ansvarsfull. Dog vet jeg ikke hvor mange 18 åringer som gjør akkurat dette:)

Anonym poster: 7de84eff6dbef6e0d01cebb452c8f7da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta silikon. Synes jeg har en så gutteaktig kropp og ønsker så sårt større bryster!

Men du får meg til å tenke, jeg er 22 og jeg vet at det er flere som brystene har vokst til de er 25. Så jeg burde kansje vente.

Men jeg må si at du var utrolig grei som skrev dette og postet det her :)

Anonym poster: 720bba589fcc1936aa69be28ae859fcc

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet mine for tre mnd siden etter 12 år, det har gått kjempebra og jeg er så fornøyd. Hadde samme problemer som deg TS, men de startet ikke før etter ca 7 år. De første årene med silikon var jeg fornøyd, men så kom komplikasjonene. Tror det er mer vanlig enn man blir fortalt!

Ville bare gjøre deg obs på at det er viktig å ikke bare fjerne silikonen, men også kapselen! Veldig mange kirurger som ikke gjør dette. Lykke til :)

Anonym poster: bdfc302f7be6a4420c7a5ebb083ddfc1

Skrevet

Unge jenter som har bestemt seg for å operere bryr seg skjeldent om advarsler. Dessverre.

Selv opererte jeg 25år gammel etter å ha fått brystene totalt ødelagt etter svangerskap.

Jeg angrer ikke for det har blitt bedre enn det var før, men det ble ikke slik jeg hadde blitt forespeilet.

Er greit å vente til brystene er ferdig utviklet og til man har fått barn (om man skal ha det) og at man ikke ser for seg at brystene blir som på bilder klinikken har. Brystene vil være akkurat de samme som man hadde fra før, bare med mer fylde.

Gjest LilleLovely
Skrevet (endret)

Jeg vurderer å ta silikon. Synes jeg har en så gutteaktig kropp og ønsker så sårt større bryster!

Men du får meg til å tenke, jeg er 22 og jeg vet at det er flere som brystene har vokst til de er 25. Så jeg burde kansje vente.

Men jeg må si at du var utrolig grei som skrev dette og postet det her :)

Anonym poster: 720bba589fcc1936aa69be28ae859fcc

Bra du tenker deg om to ganger! Tror ikke jeg helt skjønte når jeg var 20 hvor risikabelt det kunne være. Jeg så på det litt som å farge håret eller ta selvbruning. " gleder meg til å gå i bikini, tihi!"

Endret av LilleLovely
Skrevet

Gratulerer LilleLovely :blomst:

Jeg nyter mine små slappe pupper mer enn noen gang og føler at det at jeg fjernet silikonen er noe av det smarteste jeg har gjort - selv om jeg ikke hadde konkrete problem.

Det å kjenne at jeg er naturlig er vidunderlig på alle måter.

Lykke til!

:dagens-rose:

  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest LilleLovely
Skrevet (endret)

Gratulerer LilleLovely :blomst:

Jeg nyter mine små slappe pupper mer enn noen gang og føler at det at jeg fjernet silikonen er noe av det smarteste jeg har gjort - selv om jeg ikke hadde konkrete problem.

Det å kjenne at jeg er naturlig er vidunderlig på alle måter.

Lykke til!

:dagens-rose:

Revenka, du er en inspirasjon! Selv om du har fått litt tyn for ordleggingen, så skjønner jeg godt hva du mener. Jeg tror det ofte er noe som kommer med alderen - det å skjønne at det er større ting i livet enn at kroppen skal se akkurat slik eller slik ut. At kroppen er fantastisk uansett fordi den er frisk, den bærer frem barn, den gjør at man kan løpe, reise, danse...

I går var jeg på konsultasjonstime på Colosseumklinikken på Majorstua. Jeg har visst hard kapsel, grad 4 .... blir godt å få de ut.

Sitat legen: "I denne operasjonen fjerner vi et problem, fremfor å legge til nye. Derfor kan du fint dra på jobben dagen etterpå, kroppen vil være friskere enn før". Han sa også at jeg fortsatt kom til å ha pupper når innleggene ble tatt ut...det er morsomt, fordi når jeg opererte inn silikon da jeg var 21 så hadde jeg praktisk talt ikke bryster. Men da jeg var 22-23-24, vokste de gitt....hadde jeg visst det så hadde jeg aldri operert meg.

Operasjon: 22.mai kl 10:)

Endret av LilleLovely
Gjest LilleLovely
Skrevet (endret)

*feil*

Endret av LilleLovely
Skrevet

Som 20-åring hadde jeg 70 AA-cup. Syntes det var dritkjipt husker jeg, men hadde heldigvis lest et sted at puppene fortsatte å vokse til rundt 25. I dag er jeg 28 og bruker 70 c. Glad jeg ikke opererete meg da jeg var 20.

Mine pupper ble plutselig større i en alder av 27, etter å ha vært stabil 70 b cup lenge. De forandrer seg tydeligvis hele livet:)

Gjest Gjest
Skrevet

Gratulerer, jeg er stadig glad for å ha gjort det samme, mer en tre år etter reverseringen:-) Tilbake til de små 65B (cupen er mindre enn 70 a, kunne sikkert hatt a også hvis bredden hadde passet, det er god plass i dem). Innleggene var bare 150 ml, så de var aldri store. Slapper endelig helt av ifht kroppen, berøring og kos kjennes så mye bedre, kjæresten elsket at gummifølelsen forsvant, jeg kan gjøre hva jeg vil uten å føle på fremmedlemene, både fra innsiden og utsiden, at de kommer i klem og blir ømme, eller tar til seg kulde, kort sagt så elsker jeg at kroppen er kropp igjen, uten kunstige deler og uten at jeg må tenke på at noen kan oppdage at jeg var operert.

Du har mye å glede deg til! Avgjørelsen modnet over flere år, på slutten var jeg misunnelig på jenter med små bryster, som bar dem pent og naturlig.

Tror det er svært mange jenter der ute som har en større eller mindre bismak av inngrepet sitt, etter honeymoonperioden. Jeg vil råde alle som vurderer forstørrelse å la det være. Etterhvert vokser man av seg komplekser og ønsket om å ha bryster som andre, og da føles det veldig feil å sitte der med utstoppede bryster. Det føles også veldig feil når 6-åringen gir deg en god klem og du tenker på når hun vil oppdage at overkroppen din er unormal, for ikke å snakke om med kjæresten i intime stunder. Føler meg så fri nå, og mye mer kvinnelig enn med innleggene:-) Jeg er ikke prinsipielt imot innlegg, men de ødela en del av det positive med bryster, derfor advarer jeg andre.

Skrevet

Det er mange unge jenter som tar silikon uten å tenke over konsekvensene. Jeg har lenge vært veldig usikker på min kropp, og er spesielt flau over puppene mine. Men nettopp fordi det kan skje så mye galt, og pga historier som du forteller, så tror jeg ikke jeg kommer til å ta silikon... Dessuten, når alt kommer til alt så er egentlig puppene det siste folk bryr seg om når de kjenner deg.

Skrevet

Har vurdert silikon men har slått fra meg tanken. Jeg har bittesmå pupper og syns det er litt kjipt. Men jeg klarer meg fint med de, og jeg kan heller fremheve andre ting ved meg selv som jeg syns er pent:)

Folk skal nå få operere på hva de vil, men jeg syns man burde prøve å se på andre ting ved seg selv enn kun det man syns er stygt. Jeg vil tro det tar opp mye av tankene når man bestemmer seg for å bruke masse penger på en plastisk operasjon :P Men jeg vet ikke, noen har jo veldig mye penger :P

Mine tanker ang silikon har også vært det med komplikasjoner. Dessuten tror jeg ikke at jeg hadde klart å leve med tanken om at jeg har noe unaturlig inni kroppen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...