Gjest pasient Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Er det sant at mange som blir innlagt frivillig på døgnposter får gjort om innleggelsen til tvungent psykisk helsevern? Stemmer det at pasientene der blir presset til å ta medisiner som de er skeptiske til? Jeg blir nemlig presset av min behandler til å legge meg inn "frivillig". Er noen DPS verre enn andre? Er det noen her inne med erfaringer eller som kjenner noen med erfaringer?
Gjest LadySizz Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Fåtallet av innleggelser blir gjort om til tvang. Og skulle det bli det,er det vel ikke DPS man ligger på,men på psykiatrisk om jeg ikke tar feil. Presset på medisin er ikke min oppfatning. Det er kun du selv som kan bestemme hva du velger å putte i kroppen din. Selv ble det gjort endringer i medisinene mine når jeg var innlagt,og fikk såklart bestemme selv om jeg ville prøve de andre,men det var såklart anbefalt. Alle steder er vel litt forskjellige. Alt handler jo om hvordan DU oppfatter plassen. Har selv bare vært på ett sted,og stortrivdes,mens andre jeg pratet med som var innlagt samtidlig ikke likte det så godt.
Glis**_** Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Jeg har også vært på en plass og der var jeg veldig fornøyd med de som var mine støttespillere... Er du åpen for hjelp tror jeg en DPS kan være ett godt alternativ.. Lykke til! Jeg kom meg opp igjen etter å ha vært innlagt.
pantora Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Nei det stemmer nok ikke. Noen blir nok det, men det er dersom de utgjør en trussel for seg selv eller andre.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Jeg har jobbet på DPS. Vi tvangsinnlegger nesten aldri. Bare dersom vi ikke kan ha ansvar for pasienten fordi at det er fare for at pasienten tar sitt eget liv etc. Da blir de videresendt til sykehus. Så kommer de gjerne tilbake til oss når de blir bedre. Angående medisinering er det ingen tvang. Det er en frivillig innleggelse. Man kan diskutere med personalet, men ønsker man ikke å følge noe av opplegget så pleier vi å si at pasienten like gjerne kan reise hjem. Det blir på en måte litt destruktivt. Anonym poster: 0efeecad1bb70547c70774aa4a35001a
Gjest Vevila Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Lite sansynlig at det blir gjort om til tvang, de vi jo helst at folk skal være der "frivillig". Med medisinene er det litt varierende. Du kan nok bli presset til å høyne dosen, eller prøve nye medisiner når du er der. Men de kan jo ikke tvinge dem fysisk i deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå