AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #41 Skrevet 22. april 2013 Den der fyren hadde jeg holdt på en armlengdes avstand. Han er veldig hyggelig mot oss da, dessuten er han i familien vår. Men han liker nok best mennesker som er samfunnsengasjerte, og som har en IQ på over 100. Ikke alle forunt. Når det gjelder denne nabo- familien, vet jeg ikke mer enn det jeg har sett, og jeg vet at min svoger ikke liker disse, etter hva han har sett. Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #42 Skrevet 22. april 2013 Jeg liker heller ikke naboene, selv om de verken er ressurssvake eller uføretrygdede. Jeg har et problem med at barna går dit pga de har en hund som biter (og ikke gjøre noe forsøk på å holde kontroll på hunden) og et veldig avslappet forhold til oppbevaring av løsemidler. Osv osv. . Anonym poster: 4d0060d42c2fba8ed437861370d7a9e1 1
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #43 Skrevet 22. april 2013 Han er veldig hyggelig mot oss da, dessuten er han i familien vår. Men han liker nok best mennesker som er samfunnsengasjerte, og som har en IQ på over 100. Ikke alle forunt. Når det gjelder denne nabo- familien, vet jeg ikke mer enn det jeg har sett, og jeg vet at min svoger ikke liker disse, etter hva han har sett. Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12 Vel, også smarte folk kan bli syke og uføretrygdede. 1
Gjest Roze Skrevet 22. april 2013 #44 Skrevet 22. april 2013 (endret) Mange merkelige holdninger i denne tråden. Jeg har ikke barn ennå, men den dagen jeg får det kommer jeg til å behandle alle vennene deres på lik linje. Selvfølgelig er noen mer krevende enn andre og det vil nok påvirke forholdet mitt til dem etter hvert, men aldri i verden om jeg ville nektet mine barn å omgås andre som har mindre ressurssterke foreldre. Dere som rakker ned på uføretrygdede, selv den dyktigste advokat eller mest anerkjente lege kan bli syk, og stadig flere i dagens samfunn lider av utbrenthet. Jeg kommer fra en relativt velstående familie med tilsvarende omgangskrets og ingen av mine omgangsvenner har gjort strålende karrierer. De fleste har begynt å arbeide i familiefirmaet, men mistrives egentlig og bruker all sin ledige tid på å drukne sine sorger. Ingenting å trakte etter, slik jeg ser det Selv er jeg "bare" utdannet dekoratør og har i ettertid tatt en bachelorgrad i markedsføring, så jeg er sikkert en av de menneskene mange her ser ned på. Ja ja, samboeren min har utdannet seg som både advokat og deretter siviløkonom, jeg får satse på at han gjør opp for min "lave standard." Endret 22. april 2013 av Roze
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #45 Skrevet 22. april 2013 Selv er jeg "bare" utdannet dekoratør og har i ettertid tatt en bachelorgrad i markedsføring, så jeg er sikkert en av de menneskene mange her ser ned på. Nå tror jeg du har missforstått kraftig her. Jeg har et par hjem i min sønns barnehage som jeg ikke vil at han besøker. Det er snakk om hjem der et storesøsken er under barnevernets omsorg, der barna går i vei og ingen legger merke til at de er borte på lenge, hjem der foreldrene drikker alkohol foran barna på vanlige ettermiddager, der det røykes inne osv osv.
Gjest Roze Skrevet 22. april 2013 #46 Skrevet 22. april 2013 Nå tror jeg du har missforstått kraftig her. Jeg har et par hjem i min sønns barnehage som jeg ikke vil at han besøker. Det er snakk om hjem der et storesøsken er under barnevernets omsorg, der barna går i vei og ingen legger merke til at de er borte på lenge, hjem der foreldrene drikker alkohol foran barna på vanlige ettermiddager, der det røykes inne osv osv. Jeg siktet ikke til ditt innlegg, men de som påstår at hvorvidt man er lagerarbeider eller lege har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #47 Skrevet 22. april 2013 Nå tror jeg du har missforstått kraftig her. Jeg har et par hjem i min sønns barnehage som jeg ikke vil at han besøker. Det er snakk om hjem der et storesøsken er under barnevernets omsorg, der barna går i vei og ingen legger merke til at de er borte på lenge, hjem der foreldrene drikker alkohol foran barna på vanlige ettermiddager, der det røykes inne osv osv. Er det ikke nettopp slike barns som virkelig trenger og oppleve et ressurssterk hjem? Mener du at dette barnet skal holdes utenfor av sine venner med ressurssterke hjem? Hvilket samfunn ser du egentlig for deg? Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12
Gjest Riskjeks Skrevet 22. april 2013 #48 Skrevet 22. april 2013 Om noen behandler barna dine annerledes TS, har det nok mer med deres oppførsel å gjøre enn med din sosiale status Veloppdragne barn som ikke forventer servering hele tiden og som klarer å leke på egenhånd er mer enn velkomne i mitt hus. Merker det er veldig mange barn som forventer at voksne skal styre leken for dem og lurer på om det er vanlig at foreldre henger over barna sine hele tiden når de skal leke. Hm, et har aldri jeg opplevd, heldigvis. Her betyr venner på besøk "fri" for meg Så fort det kommer andre unger inn her, forsvinner de inn på rommet og kan bli der i timesvis
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #49 Skrevet 22. april 2013 Er det ikke nettopp slike barns som virkelig trenger og oppleve et ressurssterk hjem? Mener du at dette barnet skal holdes utenfor av sine venner med ressurssterke hjem? Hvilket samfunn ser du egentlig for deg? De er velkommen hit, men jeg risikerer ikke mitt barns helse og velferd ved å la ham besøke dem.
Gjest Riskjeks Skrevet 22. april 2013 #50 Skrevet 22. april 2013 De er velkommen hit, men jeg risikerer ikke mitt barns helse og velferd ved å la ham besøke dem. Hvordan tror du folk bor, i blikkskur?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #51 Skrevet 22. april 2013 Hvordan tror du folk bor, i blikkskur? Nei, det verste tilfellet jeg referere til bor i et vanlig hus, men jeg tror de fleste blikkskur er tryggere. Dette er ikke snakk om normale fungerende hjem. Det er snakk om mennesker som overhodet ikke tar hånd om sine egne barn, som har farlige ting liggende rundt og som gjerne er beruset med både det ene og det andre til enhver tid. Ville du bare sendt barna dine dit? I så fall synes jeg du er en dårlig foreldre.
Gjest Riskjeks Skrevet 22. april 2013 #52 Skrevet 22. april 2013 Nei, det verste tilfellet jeg referere til bor i et vanlig hus, men jeg tror de fleste blikkskur er tryggere. Dette er ikke snakk om normale fungerende hjem. Det er snakk om mennesker som overhodet ikke tar hånd om sine egne barn, som har farlige ting liggende rundt og som gjerne er beruset med både det ene og det andre til enhver tid. Ville du bare sendt barna dine dit? I så fall synes jeg du er en dårlig foreldre. Nei, er det snakk om rus og foreldre som ikke tar vare på barna, forstår jeg selvsagt at du ikke sender barna dit. Men er det så ille som du beskriver, er kanskje en bekymringsmelding til barnevernet på sin plass..? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #53 Skrevet 22. april 2013 Nei, det verste tilfellet jeg referere til bor i et vanlig hus, men jeg tror de fleste blikkskur er tryggere. Dette er ikke snakk om normale fungerende hjem. Det er snakk om mennesker som overhodet ikke tar hånd om sine egne barn, som har farlige ting liggende rundt og som gjerne er beruset med både det ene og det andre til enhver tid. Ville du bare sendt barna dine dit? I så fall synes jeg du er en dårlig foreldre. Du har jo virkelig innsikt i livet deres! Håper virkelig du har tatt dette opp med styrer i barnehage, og barnevernet? Av en elle annen grunn har jeg en følelse av at du ikke har det.... Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12
Vera Vinge Skrevet 22. april 2013 #54 Skrevet 22. april 2013 Er det ikke nettopp slike barns som virkelig trenger og oppleve et ressurssterk hjem? Mener du at dette barnet skal holdes utenfor av sine venner med ressurssterke hjem? Hvilket samfunn ser du egentlig for deg? Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12 Nå svarte hun du siterte egentlig på om hun ville at barna skulle besøke disse barnas hjem. Jeg ville aldri latt mitt barn være med venner hjem om foreldrene deres vandret beruset rundt eller det på annet vis var lite egnet for barn der. Men man kan jo invitere dette barnet hjem til seg - det blir en annen sak. Og så er jeg helt enig med Riskjeks i at man har en plikt til å melde til barnevernet om man kjenner til slike forhold. Selv om man vet at barnevernet allerede er inne, da det kan være barnevernet ikke vet nøyaktig hvor ille ting er.
ViljaH Skrevet 22. april 2013 #55 Skrevet 22. april 2013 Jeg ville aldri synlig ha behandlet barn dårlig. Men jeg kan nok tenkes å oppmuntre til vennskap med en foran en annen. Ikke pga hvem som har størst hus, men kanskje på bakgrunn av hvordan foreldrene er. Venner er viktig, og jeg ønsker god innflytelse på mine barn. Barnehagen er igang med å redusere samvær med en av vennene, etter eget initiativ, fordi de sier det ikke er bra for mitt barns utvikling å være så mye med dette barnet. Bra for alle å spre litt utover. Det synes jeg det er utrolig fint at de tenker på!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #56 Skrevet 22. april 2013 Faren til niesen min havnet i fengsel etter samleie med ei som var under 15 år. Familien valgte å være åpen om dette. Plutselig var det ingen som ville være med henne hjem lenger... Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #57 Skrevet 22. april 2013 Behandler vennene utifra personlighet og ikke foreldrene. Men hvorvidt jeg lar mine besøke enkelte venner kommer jo an på foreldrene. Men da også personlighet, ikke yrke. Jeg sender heller ungen til en trivelig uføretrygdet mor uten mye penger enn til en søkkrik lege som drikker for mye. Anonym poster: 9c43c866e7563fb9672dbb254b9a1285 1
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2013 #58 Skrevet 22. april 2013 Nei, er det snakk om rus og foreldre som ikke tar vare på barna, forstår jeg selvsagt at du ikke sender barna dit. Men er det så ille som du beskriver, er kanskje en bekymringsmelding til barnevernet på sin plass..? Du har jo virkelig innsikt i livet deres! Håper virkelig du har tatt dette opp med styrer i barnehage, og barnevernet? Av en elle annen grunn har jeg en følelse av at du ikke har det.... Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12 Barnevernet er for lengst involvert. Nå er jeg egentlig ikke veldig interessert i å diskutere akkurat denne familien her, men jeg vil argumentere for at det kan være lurt å se an hjemmene til barnas venner litt. Det er ikke slik at alle hjem er trygge og alle mennesker er like bra.
leirbål Skrevet 24. april 2013 #59 Skrevet 24. april 2013 Ts. Du er sannelig i slekt med mange ulike mennesker. En som er fengslet for å ha sex med en mindreårig, og en annen som bærer barnet sitt utifra naboens hus fordi de ikke er fine nok. Temaet du tar opp i startinnlegget ditt er greit nok, men jeg klarer ikke helt å tro på det du forteller om slekten din. 1
Trollmortil3 Skrevet 24. april 2013 #60 Skrevet 24. april 2013 Behandler du dine barns venner likt? Får barnet samme opplevelse hos dere, uavhengig om foreldrene er leger og bor i byens flotteste hus, eller foreldrene bor i en kommunal bolig og går på sosialkontoret? Anonym poster: a51bdd5a862058054432fa46e447ae12 Spørs hva du mener med å behandle de likt Barn er jo forskjellige de også. Men jeg respektere de like mye, og de er like velkomne. Men det jeg trur du mener med spørsmålet, så ja jeg behandler de likt uansett familiebakrunn, nasjonalitet de har
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå