AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #21 Skrevet 23. april 2013 Nå er det jo slik at det faktisk ikke er noe hokus pokus å opprette en datingside! Du finner mange gratis oppsett du får inn på serveren på 123 og så må du bare justere utseende bittelitt, kanskje oversette til norsk (noen har norsk språk også) og så er du i gang. Disse kan se og være like bra som både møteplassen og match.com Det eneste de mangler er brukere. Jeg er mer for nettsider som kysset.no og sukker.no som er bygd opp fra grunnen av. Disse har bedre funksjoner og mindre dilldall. Men at det ikke er lett å opprette /lage et nytt datingsted er ikke sant! Jeg snakker om et seriøst sted. Selvfølgelig kan man forholdsvis kjøre opp et enkelt miljø på en server, men det blir ikke et bra nettsted av den grunn. Du skal ha en viss robusthet, du skal ha et teknisk og administrativt apparat/rutiner rundt, og ikke minst skal du ha et markesføringsapparat for å skape moment for nettstedet ditt, for det hjelper jo ikke å sitte på ditt eget datingnettsted på serveren når det ikke er noen særlig andre som bruker det. Anonym poster: 9bef8cb48d252a7135ed5432400e66c4
Nettinettet Skrevet 23. april 2013 #22 Skrevet 23. april 2013 Jeg snakker om et seriøst sted. Selvfølgelig kan man forholdsvis kjøre opp et enkelt miljø på en server, men det blir ikke et bra nettsted av den grunn. Du skal ha en viss robusthet, du skal ha et teknisk og administrativt apparat/rutiner rundt, og ikke minst skal du ha et markesføringsapparat for å skape moment for nettstedet ditt, for det hjelper jo ikke å sitte på ditt eget datingnettsted på serveren når det ikke er noen særlig andre som bruker det. Anonym poster: 9bef8cb48d252a7135ed5432400e66c4 Hvis jeg skal være skikkelig kverrulerende nå, så er det faktisk INGEN nettdatingsider i norge som er seriøse! Oversikten over seriøsiteten til brukerne er ekstremt dårlig over alt, og dermed er det ingen som kan betegne seg som det seriøse nettstedet, selv om de fleste gjør det. Jeg snakker heller ikke om helheten, jeg snakket om hvor enkelt det er å opprette ett nytt sted. Utgangspunktet har altså alle muligheten til å ha, men så kommer det hele ann på penger på konto om hvor stort det skal bli. Alle kan drive ett nettsted, men få har det som skal til for å skape ett nettsted som kan drives. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #23 Skrevet 23. april 2013 Hvis jeg skal være skikkelig kverrulerende nå, så er det faktisk INGEN nettdatingsider i norge som er seriøse! Oversikten over seriøsiteten til brukerne er ekstremt dårlig over alt, og dermed er det ingen som kan betegne seg som det seriøse nettstedet, selv om de fleste gjør det. Jeg snakker heller ikke om helheten, jeg snakket om hvor enkelt det er å opprette ett nytt sted. Utgangspunktet har altså alle muligheten til å ha, men så kommer det hele ann på penger på konto om hvor stort det skal bli. Du må da forstå at jeg skiller mellom å bare slenge opp en side og håpe på at det går bra versus det å i det minste gjøre det noenlunde profesjonelt med et apparat i bakkant. Alle kan drive ett nettsted, men få har det som skal til for å skape ett nettsted som kan drives. Nei, alle kan ikke drive et godt nettsted. Du er fullstendig ute å kjøre. Anonym poster: 9bef8cb48d252a7135ed5432400e66c4
Nettinettet Skrevet 23. april 2013 #24 Skrevet 23. april 2013 Du må da forstå at jeg skiller mellom å bare slenge opp en side og håpe på at det går bra versus det å i det minste gjøre det noenlunde profesjonelt med et apparat i bakkant. Ja jeg forstår det, men det var ikke det vi snakket om her.. vi snakket om selve nettstedet, og at det i følge deg ikke er noe hokus pokus å få opp. Det er det faktisk. Tar 2 minutter så har man sitt eget nettdatingsted. Nei, alle kan ikke drive et godt nettsted. Du er fullstendig ute å kjøre. Anonym poster: 9bef8cb48d252a7135ed5432400e66c4 Jeg har ikke sagt at alle kan drive et godt nettsted. Jeg har sagt at alle kan drive ett nettsted. Om det blir et bra ett handler om den pakken du fremhever i denne diskusjonen. Les settningen min en gang til så skjønner du hva jeg mener. Jeg har drevet med oppbygging av nettsteder siden 1996 så jeg vet faktisk litt hva jeg snakker om..
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #25 Skrevet 30. april 2013 "Ikke noe hokus pokus". Si meg, har du noensinne jobbet med seriøs nettsidedrift? Da tenker jeg ikke på hjemmeside/blogg med blinkende elefanter man kan lage på et nachspiel, men et seriøst nettsted med et klart marked, seriøse lesere/brukere og et apparat rundt. Det er faktisk ganske mye jobb på de seriøse stedene. Innholdet skal være redaksjonelt bra, designet skal treffe, salgs/markedsføringsapparatet og det administrative skal være på plass, og det driftstekniske skal fungere bra. Nettopp derfor er det også vanskelig å finne gode gratis nettdatingsider ettersom det er begrenset med folk som gidder å holde på med det på veledighetsbasis. De gode, enten de jobber med det tekniske, eller salg og konsept ønsker å bygge en karriere på det, derfor jobber de også på de kommersielle stedene eller har startet nettstedet selv. Ikke dermed sagt at gratis ikke eksisterer, men veldig ofte er de av lavere kvalitet, man kan ikke regne med like god support og de er i mye større grad døgnfluer siden mange av de som starter slike nettsteder raskere finner på noe annet. Anonym poster: 9bef8cb48d252a7135ed5432400e66c4 Driter i design og sånn. Bare man kan ha bilder og meldinger der så er det nok. Det bør etter min mening være mulig å lage et sjekkenettsted som ikke koster mer enn 50 kr i måneden. Anonym poster: db715fca62236a9b8101665a47f3f487
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #28 Skrevet 15. mars 2015 ... Zorba... Anonymous poster hash: 19e8e...b73
Nettinettet Skrevet 15. mars 2015 #29 Skrevet 15. mars 2015 Zorba... Anonymous poster hash: 19e8e...b73 Naaaw... <3 Dette er min favoritt av disse greske zorba flashmob'ene :
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #30 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har laget meg profil på OKCupid.Ser at det er endel nordmenn der og håper det er en seriøs side. Vil alltid være useriøse folk innimellom,men er det som Sukker og Møteplassen skal jeg være greit fornøyd. Jeg elsker britiske menn og har vurdert å lage profil på Guardian Soulmates eller Datebritishguys.Har noen erfaringer med disse? Anonymous poster hash: 29e88...997 1
Trygve81 Skrevet 16. mars 2015 #31 Skrevet 16. mars 2015 OKCupid kunne vært veldig bra dersom det var en større norsk medlemsmasse der. Jeg får til stadighet epost fra dem om at de har funnet matcher til meg i Danmark og Nederland. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #32 Skrevet 16. mars 2015 Traff nåværende samboer på OKC, og har datet noen flere norske gutter derfra. Har kanskje noe med at jeg bor i en storby,og at det er lettere å finne flere brukere herfraAnonymous poster hash: 2fa5a...45f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #33 Skrevet 16. mars 2015 jeg har laget meg profil på OKCupid.Ser at det er endel nordmenn der og håper det er en seriøs side. Vil alltid være useriøse folk innimellom,men er det som Sukker og Møteplassen skal jeg være greit fornøyd. Jeg elsker britiske menn og har vurdert å lage profil på Guardian Soulmates eller Datebritishguys.Har noen erfaringer med disse?Anonymous poster hash: 29e88...997 OKCupid en seriøs side? Jeg har aldri vært så skuffet i hele mitt liv. Vært der inne en uke og utrolig mange scammere og dritt. Man må nesten sjekke ut de man skriver med, man kan ikke stole på at det som blir sagt er sant. Anonymous poster hash: 0091d...84b
Nettinettet Skrevet 17. mars 2015 #34 Skrevet 17. mars 2015 Er man ute etter en seriøs side så kan jeg faktisk anbefale Elitesingles! Jada vet hylekoret vil komme og ha behov for å rakke ned på konseptet, men nå snakker jeg om funksjonelitet og seriøsitet. De bør fortsatt være flinkere til å sortere ut medlemmer slik at det ikke er lagermedarbeidere som bor hjemme hos foreldre og er i dårlig fysisk form der inne, men man kan ikke selv søke opp medlemmer og ingen spammail i allefall hos meg den uken jeg fikk testet det ut med betalt ab. Det koster, men det er seriøst og bra programvare. Jeg håper de laget et tilsvarende for mannen/kvinnen i gata også, men de har vel kanskje ikke råd til det.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #35 Skrevet 17. mars 2015 Er man ute etter en seriøs side så kan jeg faktisk anbefale Elitesingles! Jada vet hylekoret vil komme og ha behov for å rakke ned på konseptet, men nå snakker jeg om funksjonelitet og seriøsitet. De bør fortsatt være flinkere til å sortere ut medlemmer slik at det ikke er lagermedarbeidere som bor hjemme hos foreldre og er i dårlig fysisk form der inne, men man kan ikke selv søke opp medlemmer og ingen spammail i allefall hos meg den uken jeg fikk testet det ut med betalt ab. Det koster, men det er seriøst og bra programvare. Jeg håper de laget et tilsvarende for mannen/kvinnen i gata også, men de har vel kanskje ikke råd til det. Det er en innstilling jeg ikke liker.En av grunnene til at jeg har holdt meg mye til Møteplassen og Match,er at jeg selv kan gjøre de søkene jeg vil.På Match finnes dessuten en funksjon der man kan hindre de utenfor ens egne alderspreferanser å ta kontakt. Anonymous poster hash: 29e88...997
Nettinettet Skrevet 17. mars 2015 #36 Skrevet 17. mars 2015 Det er en innstilling jeg ikke liker.En av grunnene til at jeg har holdt meg mye til Møteplassen og Match,er at jeg selv kan gjøre de søkene jeg vil.På Match finnes dessuten en funksjon der man kan hindre de utenfor ens egne alderspreferanser å ta kontakt. Anonymous poster hash: 29e88...997 Smaken er som baken. Jeg synes det er greit å ikke kunne søke opp noen å heller få søkene gjennom en sorteringsprosess som gjør at jeg kan se hvem jeg vil snakke med, kontra at alle kan søke opp meg og spamme meg med teite ting når vi ikke matcher i det hele tatt. Matching systemet deres er også et av de bedre jeg har sett, selv om jeg mener matchmaking er best av profesjonelle.
Trygve81 Skrevet 17. mars 2015 #37 Skrevet 17. mars 2015 (endret) Jeg burde nok plukke opp OKC igjen. Jeg forsøkte Match og et par andre av de store for noen år siden mens jeg var i Trondheim, og da følte jeg ikke at jeg fikk noe ut av det. OKC har jeg imidlertid aldri gått inn for å prøve skikkelig, jeg tok en masse personlighetstester og ble bare mer og mer overbevist om at jeg ikke kom til å finne noen som passet for meg. På OKC får du en slags indikasjon på hvor sær du er, og etterhvert som jeg tok flere av testene hadde jeg til slutt ingen gode matcher igjen i Norge. En kamerat av meg vil at jeg skal prøve Elitesingles, så det må jeg vurdere etterhvert. For øvrig, var nettopp inne på min OKC-profil og jeg er ikke sikker på om bildet er så veldig bra. Jeg kunne godt tenke meg noen tilbakemeldinger på hva slags bilder dere, som i all hovedsak er kvinner, hadde foretrukket at jeg brukte, for jeg merker at jeg ikke har peiling. På bildet jeg har brukt frem til nå er jeg iført en panamahatt og røyker sigar. Endret 17. mars 2015 av Trygve81 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #38 Skrevet 17. mars 2015 Hva er kriteriene på Elitesingles? Høy utdanning og en viss inntekt? Alltid blitt litt nysjgerrig når jeg ser reklamen, men jeg er så lite materialistisk og opptatt av status at jeg blir litt skeptisk. Anonymous poster hash: 1dede...159 1
Trygve81 Skrevet 17. mars 2015 #39 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har inntrykk av at forskjellen mellom Elitesingles og mange av de andre, er at de i større grad vektlegger utdannelse. Du blir veldig tidlig bedt om å oppgi hvorvidt du mener høy utdannelse er attraktivt (eller en forutsetning) hos en potensiell partner. Er selv i ferd med å fylle ut et skjema der, fordi det var gratis.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #40 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har inntrykk av at forskjellen mellom Elitesingles og mange av de andre, er at de i større grad vektlegger utdannelse. Du blir veldig tidlig bedt om å oppgi hvorvidt du mener høy utdannelse er attraktivt (eller en forutsetning) hos en potensiell partner. Er selv i ferd med å fylle ut et skjema der, fordi det var gratis. Takk for svar. Men i dagens samfunn har jo alle en mastergrad omtrent? Kan jo ha noe å gjøre med mitt miljø i Oslo, men her har alle jeg omgås i alle fall en bachelor, og som oftest en master. Er ikke mye Elite over det. Ikke at jeg føler for å date en "Elite-mann" heller, vil jo bare finne en jeg har kjemi og kan le med. Og som ikke er så altfor verst å se på. Anonymous poster hash: 1dede...159
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå