AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1181 Skrevet 21. juni 2015 Ok, takk for svar. Er det hint i bøkene om at han kan være en Targaryan?Anonymous poster hash: ce741...05b Daenerys, Viserys, Aerys.. Og Varys. Høres veldig ut som Targaryen. Men viktigere er at han åpenbart lenge har jobbet for Daenerys sin tilbakekomst. Og i bøkene driver han med denne såkalte arveprinsen, som han vil ha til å gifte seg med Daenerys. Og hvilken hårfarge har han egentlig? Ingen vet, for han har fjernet alt hår.Anonymous poster hash: bfa70...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1182 Skrevet 21. juni 2015 Nei, ikke veldig anderledes. Det lille dramaet med Olly er ikke der, men det skjer omtrent på samme måte. Jon Snow blir bedt om å komme til porten, og når han kommer dit, blir han stukket ned. Men vi vet ikke hva som skjer videre. Klart han kan dø sånn. Det er en veldig vesentlig forskjell mellom bøkene og TV-serien: Melisandre har hatt et syn av at Jon ville bli myrdet, og hun har advart ham om at han er i fare, og har bedt ham om å holde ulven sin nær seg. Det tar han ikke på alvor, og ulven er innelåst da drapet skjer. Men Melisandre kan vekke døde, antar jeg. Takk for svar Gleder meg til fortsettelsen, spennende altså! :)Anonymous poster hash: d7170...de3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1183 Skrevet 21. juni 2015 Daenerys, Viserys, Aerys.. Og Varys. Høres veldig ut som Targaryen. Men viktigere er at han åpenbart lenge har jobbet for Daenerys sin tilbakekomst. Og i bøkene driver han med denne såkalte arveprinsen, som han vil ha til å gifte seg med Daenerys. Og hvilken hårfarge har han egentlig? Ingen vet, for han har fjernet alt hår.Anonymous poster hash: bfa70...fdf Det at navnet hans har en lignende klang som Targaryans har ikke noe med det å gjøre. Vil ikke kalle det et hint. Walder Frey har for eksempel et barnebarn som het(er) Aegon (Jinglebells) og han hadde en sønn som het Aenys."Ok, takk for svar. Er det hint i bøkene om at han kan være en Targaryan?" Det finnes ingen åpenbare hint i bøkene (som jeg kan huske), men det spekuleres gjerne med utgangspunkt, som AB skriver, i at han er såpass opptatt av å sette Aegon+Dany på tronen. Denne Aegon er ikke inkludert i tv-serien. I bøkene kommer det frem at han (Aegon) er sønnen til Rhaegar, men det er spekulasjoner om at han egentlig ikke er det likevel. Mange tror i stedet at Aegon enten er sønnen til Illyrio eller en random Lyseni- gutt (hvor valyriske trekk er vanlig) og at Illyrio og/eller Varys er en Blackfyre. Dette ble rotete (komplisert:P). Håper det gir mening AB05b Ser for øvrig ut til at de gjør det litt annerledes i tv-serien. Kan ikke huske at Blackfyre-navnet har blitt nevnt, og Aegon ser ut til å være droppet. Så kan være han i tv-serien rett og slett bare er en Targaryan-lojalist. The Mad King var den første kongen han tjente under. Anonymous poster hash: c8a90...c8b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1184 Skrevet 21. juni 2015 Ok, takk for svar. Er det hint i bøkene om at han kan være en Targaryan? Anonymous poster hash: ce741...05b Bare hyggelig. Svarte deg igjen rett over her Anonymous poster hash: c8a90...c8b
Anciol Skrevet 21. juni 2015 #1185 Skrevet 21. juni 2015 Åh, fant du på alt det der av deg selv?Anonymous poster hash: bfa70...fdf Nei, men visst du leser bøkene mellom linjene så finner du hints etc:) f.eks R+L=J! og annet!
Utenegenart Skrevet 21. juni 2015 #1186 Skrevet 21. juni 2015 Det at navnet hans har en lignende klang som Targaryans har ikke noe med det å gjøre. Vil ikke kalle det et hint. Walder Frey har for eksempel et barnebarn som het(er) Aegon (Jinglebells) og han hadde en sønn som het Aenys."Ok, takk for svar. Er det hint i bøkene om at han kan være en Targaryan?" Det finnes ingen åpenbare hint i bøkene (som jeg kan huske), men det spekuleres gjerne med utgangspunkt, som AB skriver, i at han er såpass opptatt av å sette Aegon+Dany på tronen. Denne Aegon er ikke inkludert i tv-serien. I bøkene kommer det frem at han (Aegon) er sønnen til Rhaegar, men det er spekulasjoner om at han egentlig ikke er det likevel. Mange tror i stedet at Aegon enten er sønnen til Illyrio eller en random Lyseni- gutt (hvor valyriske trekk er vanlig) og at Illyrio og/eller Varys er en Blackfyre. Dette ble rotete (komplisert:P). Håper det gir mening AB05b Ser for øvrig ut til at de gjør det litt annerledes i tv-serien. Kan ikke huske at Blackfyre-navnet har blitt nevnt, og Aegon ser ut til å være droppet. Så kan være han i tv-serien rett og slett bare er en Targaryan-lojalist. The Mad King var den første kongen han tjente under. Anonymous poster hash: c8a90...c8b Mulig de bare måtte utsette Aegon til de hadde etablert Dorne som sted, uten å si noe sikkert. Ser for meg at det er et par av plottene de har droppa i serien som vil komme inn nå snart, men i kondenserte former der de kun er med i de grader de trengs som plot vehicles for de av historiene som allerede pågår. Mye peker i mot at Aegon blir en dem, likevel, i og med at Varys er plassert i Mereen i stedet for å stå fritt der plottet trenger ham, Tyrion ikke lenger kan være POV i scenene, og at Jorah har fått sykdommen til Griff senior. Bare de gir meg Euron Greyjoy og rikelige doser drager kan jeg egentlig være fornøyd.
Mann 42 Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #1187 Skrevet 22. juni 2015 Hvorfor i all verden ønsker du deg den utålelige drittsekken Greyjoy? 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1188 Skrevet 22. juni 2015 Litt om hvor elendig serien nå har blitt i forhold til bøkene: http://m.imgur.com/gallery/t8NHg Forklarer alt sammen godt, det bør virkelig gå opp for folk hvor uendelig mye bedre bøkene er. Og man må jo begynne å lure på hva D&D og produsentstaben egentlig har drevet med når de har valgt å kutte ut gode historier med uforklarlig søppel. At det er til det beste for showet henger ikke på greip i det hele tatt. Anonymous poster hash: bfa70...fdf 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1189 Skrevet 22. juni 2015 Det at navnet hans har en lignende klang som Targaryans har ikke noe med det å gjøre. Vil ikke kalle det et hint. Walder Frey har for eksempel et barnebarn som het(er) Aegon (Jinglebells) og han hadde en sønn som het Aenys."Ok, takk for svar. Er det hint i bøkene om at han kan være en Targaryan?" Det finnes ingen åpenbare hint i bøkene (som jeg kan huske), men det spekuleres gjerne med utgangspunkt, som AB skriver, i at han er såpass opptatt av å sette Aegon+Dany på tronen. Denne Aegon er ikke inkludert i tv-serien. I bøkene kommer det frem at han (Aegon) er sønnen til Rhaegar, men det er spekulasjoner om at han egentlig ikke er det likevel. Mange tror i stedet at Aegon enten er sønnen til Illyrio eller en random Lyseni- gutt (hvor valyriske trekk er vanlig) og at Illyrio og/eller Varys er en Blackfyre. Dette ble rotete (komplisert:P). Håper det gir mening AB05b Ser for øvrig ut til at de gjør det litt annerledes i tv-serien. Kan ikke huske at Blackfyre-navnet har blitt nevnt, og Aegon ser ut til å være droppet. Så kan være han i tv-serien rett og slett bare er en Targaryan-lojalist. The Mad King var den første kongen han tjente under. Anonymous poster hash: c8a90...c8b Bare hyggelig. Svarte deg igjen rett over her Anonymous poster hash: c8a90...c8b Tusen takk for et godt og utfyllende svar. Jeg har kun lest de to første bøkene, og har holdt meg unna denne tråden for å unngå spoiling, men nå klarer jeg ikke å holde unna lenger. Det ble spekulert om Varys er en Targaryen i den andre tråden, mye på grunn av navnet, og at han ønsker at Danny skal ta over Jerntronen. Anonymous poster hash: ce741...05b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1190 Skrevet 22. juni 2015 Litt om hvor elendig serien nå har blitt i forhold til bøkene: http://m.imgur.com/gallery/t8NHg Forklarer alt sammen godt, det bør virkelig gå opp for folk hvor uendelig mye bedre bøkene er. Og man må jo begynne å lure på hva D&D og produsentstaben egentlig har drevet med når de har valgt å kutte ut gode historier med uforklarlig søppel. At det er til det beste for showet henger ikke på greip i det hele tatt. Anonymous poster hash: bfa70...fdf Ja, jeg var skuffet over denne sesongen, og hører at bøkene er mye bedre. Jeg har bare lest 2 bøker av serien og skal nå begynne på bok 3. Gleder meg, har høye forvetninger! Anonymous poster hash: ce741...05b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1191 Skrevet 22. juni 2015 Litt om hvor elendig serien nå har blitt i forhold til bøkene: http://m.imgur.com/gallery/t8NHg Forklarer alt sammen godt, det bør virkelig gå opp for folk hvor uendelig mye bedre bøkene er. Og man må jo begynne å lure på hva D&D og produsentstaben egentlig har drevet med når de har valgt å kutte ut gode historier med uforklarlig søppel. At det er til det beste for showet henger ikke på greip i det hele tatt. Anonymous poster hash: bfa70...fdf Wait a second... Så Sansa gifter seg ikke med Ramsey? Og Serr Barristan blir ikke drept i bøkene? Anonymous poster hash: ce741...05b
Mann 42 Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #1192 Skrevet 22. juni 2015 Wait a second... Så Sansa gifter seg ikke med Ramsey? Og Serr Barristan blir ikke drept i bøkene? Anonymous poster hash: ce741...05b Nei, og nei. 1
Mann 42 Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #1193 Skrevet 22. juni 2015 Litt om hvor elendig serien nå har blitt i forhold til bøkene: http://m.imgur.com/gallery/t8NHg Forklarer alt sammen godt, det bør virkelig gå opp for folk hvor uendelig mye bedre bøkene er. Og man må jo begynne å lure på hva D&D og produsentstaben egentlig har drevet med når de har valgt å kutte ut gode historier med uforklarlig søppel. At det er til det beste for showet henger ikke på greip i det hele tatt. Anonymous poster hash: bfa70...fdf Grunnen er jo åpenbar. Bøkene spoiler historien. Jeg henviser til den parallelle tråden på dette forumet der folk går i fistel hvis man diskuterer bøkenes innhold. For de kan ikke høre den samme gode historien to ganger i forskjellie medier. De må "overraskes". Hvis de ikke blir det, er opplevelsen ødelagt, eller "spoiled" som det heter på utenlandsk, og da vil de ikke se det. Helt sant. Det er derfor TV-serier og filmer påfallende ofte raserer en god intrige skrevet av en mester, og erstatter den med en tåpelighet forfattet av en komitè. Them white folks be craazy!
Utenegenart Skrevet 22. juni 2015 #1194 Skrevet 22. juni 2015 Hvorfor i all verden ønsker du deg den utålelige drittsekken Greyjoy? Det er deilig å ha noen å hate. 1
Mann 42 Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #1195 Skrevet 22. juni 2015 Det er deilig å ha noen å hate. Men vi har da både Cersei og Ramsay Bolton. Holder ikke det?
Utenegenart Skrevet 22. juni 2015 #1196 Skrevet 22. juni 2015 Roose vs Ramsay kan bli en ting, litt som Sansa prøvde å gjøre ham obs på. I så fall er jo de hatobjektene i faresonen. Cersei kommer til å lage skikkelig helvete, sette kronen på sitt livsverk, men spørs også hvor lenge hun overlever når hun skaper fullt anarki og religiøs krig i King's Landing (som ikke er helt sikkert, men et sannsynlig endgame). Dessuten trenger Dany båtene til Euron før hun mater ham til dragene han har så lyst til å stjele mens Victarion jubler og går inn i kingsguarden hennes av ren takknemlighet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1197 Skrevet 22. juni 2015 Men vi har da både Cersei og Ramsay Bolton. Holder ikke det? Hvordan kan du på en side klage over at serien ikke har fulgt bøkene og samtidig klage over at en karakter fra boka inkluderes i tv-serien? . Anonymous poster hash: c8a90...c8b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #1198 Skrevet 22. juni 2015 Mulig de bare måtte utsette Aegon til de hadde etablert Dorne som sted, uten å si noe sikkert. Ser for meg at det er et par av plottene de har droppa i serien som vil komme inn nå snart, men i kondenserte former der de kun er med i de grader de trengs som plot vehicles for de av historiene som allerede pågår. Mye peker i mot at Aegon blir en dem, likevel, i og med at Varys er plassert i Mereen i stedet for å stå fritt der plottet trenger ham, Tyrion ikke lenger kan være POV i scenene, og at Jorah har fått sykdommen til Griff senior. Bare de gir meg Euron Greyjoy og rikelige doser drager kan jeg egentlig være fornøyd. Ja, det er sant. Blir spennende å følge med på casting calls fremover. Og ikke minst når de nye skuespillerne offentliggjøres. Anonymous poster hash: c8a90...c8b
Mann 42 Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #1199 Skrevet 22. juni 2015 Hvordan kan du på en side klage over at serien ikke har fulgt bøkene og samtidig klage over at en karakter fra boka inkluderes i tv-serien? . Anonymous poster hash: c8a90...c8b Fordi han er en drittsekk, og han dominerer alle de delene av bøkene som jeg ikke liker. Der jeg klager, så er det fordi TV-serien utelater de gode og interessante delene, dvs, ting jeg liker. Jeg er ikke dogmatisk, jeg er eklektisk.
Aphrodite Skrevet 25. juni 2015 #1200 Skrevet 25. juni 2015 Dette er en spoiler for sesong 6. Eller muligens. Linker til Facebook og det er bare å klikke seg inn om man er nysgjerrig på mer https://www.facebook.com/HuffPostEntertainment/posts/10153435298147363 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå